​دبیر اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه هیچ تعصبی در بکارگیری عنوان اصولگرایی وجود ندارد و تنها مبانی سیاسی مهم است، از محتمل بودن تغییر عنوان اصولگرایان برای شرکت در انتخابات آینده خبر داد.

دبیر اجرایی شورای وحدت: ممکن است عنوان اصولگرایی را تغییر دهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری کاوش، مدتی است شورای وحدت نیروهای انقلاب قصد دارد تا در میان اصولگرایان به محوری برای اتحاد بدل شود، زمزمه تغییر تابلو و عنوان برای این طیف به گوش می‌رسد و چنین به نظر می‌آید که آنها قصد دارند تا با حذف واژه اصولگرا از عنوان جریان راست، هویت و جان تازه‌ای به آن ببخشند.

عناوین و اصطلاحاتی همچون نیروی‌های ارزشی و انقلابی یا نیروهای انقلابی واقعگرا و یا عنوانی مشتق شده از  بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، عباراتی هستند که کم کم به عنوان جایگزین مطرح می‌شوند، اما هنوز چیزی روشن نیست.

 در همین زمینه گفتگویی با «پرویز سروری»، فعال سیاسی اصولگرا و دبیر اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب داشتیم که شرح آن را در ادامه خواهید خواند:

هیچ تعصبی در به کار بردن یک نام خاص وجود ندارد

 

*آقای سروری دیدگاه شما درباره امکان تغییر نام مجموعه نیروهای به اصولگرا و حذف اصطلاح اصولگرایی از عنوان این طیف چیست؟

اگر به جریان‌های سیاسی در کشور توجه کرده باشید، در اکثر انتخابات متناسب با مقتضیات و شرایطی که وجود دارد، نام‌ها و عناوین دگرگون می‌شوند، برای نمونه نیروها یک بار زیر عنوان آبادگران و بار دیگر شورای هماهنگی و در آغاز انقلاب نیز با عنوان جامعه روحانیت وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

بنابراین در هر دوره بنا به شرایط نامی برگزیده می‌شود و هیچی تعصب، تصلّب و تاکیدی برای بکار بردن یک نام مشخص و ویژه وجود ندارد. حتی در همان زمانی که عنوان مشخص اصولگرایی مطرح بوده است، برخی از نیروهای انقلابی در استان‌ها از عناوین دیگری بهره گرفته‌اند.

در همین راستا، برخی از گروه‌ها معتقد هستند که در شرایط کنونی عنوان گام دوم، می‌تواند نام بسیار زیبا و شایسته‌ای برای ورود به انتخابات باشد.

ولی طبیعتا آن چیزی که اهمیت دارد این است که مبانی نیروهای انقلابی همان مبانی انقلاب اسلامی است که تغییری نمی‌کند و اگر اسامی مبنی بر شرایط تغییر کند چندان مهم نیست، چراکه این مساله همواره وجود داشته و زمانی جبهه متحد اصولگرایان، زمانی آبادگران ایران و مدتی هم شورای هماهنگی نامیده می‌شده است. اگر مبانی تغییر کند، بی تردید محل اشکال است، اما اسامی چندان اهمیت ندارند.

اگر شما دقت کنید می‌بینید که این چیز تازه‌ای نیست و هیچگاه نام ثابتی بر این جریان نبوده است، پس در این دوره نیز ممکن است که چنین اتفاقی رخ دهد. البته هنوز نامی مشخص نشده، ولی امکان دارد که در این دوره با حفظ مبانی انقلابی نامی متناسب با شرایط امروز ما برگزیده شود.

*پس به نظر شما اگر عنوان اصولگرایی حذف شود اهمیتی ندارد؟

خیر، همان‌گونه که پیش از این گفتم، این تنها یک نام است.

* این گفته را می‌توان، اینگونه تفسیر کرد که از عنوان اصولگرایی عبور خواهد شد؟

بحث عبور مطرح نیست، جریان انقلاب در هر دوره بر اساس مبانی ثابت و خطوط قرمزی که موجود است، روندی را تعیین کرده و بر پایه آن نامی را برای جریان انتخاب می‌کنند که در هر دوره متغیّر بوده است.

البته من تاکید ندارم که حتما این اتفاق خواهد افتاد، اما می‌گویم که ممکن نیروهای انقلاب نامی متناسب با شرایط امروز رو انتخاب کنند و باید منتظر ماند و دید که چه پیش خواهد آمد.

*شما از اینکه چه پیش خواهد آمد اطلاعی ندارید؟

خیر، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

مسئول بستن فهرست‌ها نیستم

*به عنوان پرسش پایانی، برخی می‌گویند که شما مسئول بستن فهرست‌های نامزدها برای انتخابات آتی هستید، آیا درست است؟

خیر این اشتباه است، هر کسی  چنین چیزی گفته است، اشتباه می‌کند.