​حوادث رکنا: پسر جوان که با انگیزه سرقت یک تاجر را کشته است از مجازات قصاص رهایی یافت.

قتل تاجر زاهدانی در تهران + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به گزارش رکنا، این قاتل با بخشیده شدن توسط خانواده تاجر ،دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد .

 

اوایل سال ۹۲ مردی به پلیس آگاهی تهران رفت و از ناپدید شدن پسر ۴۰ ساله اش به نام اکبر که تاجر بود خبر داد.

وی گفت : ما ساکن سیستان هستیم . چند روز پیش پسرم برای کار به تهران آمد. او از فرودگاه با همسرش تماس گرفت و گفت به تهران رسیده است اما چند ساعت بعد تلفن همراه او خاموش شد و ما هیچ خبری از او نداشتیم .حالا چند روز از گم شدن پسرم گذشته و ما نگران او هستیم .

به دنبال شکایت پدر نگران، تلاش پلیس برای افشای راز ناپدید شدن تاجر جوان آغاز شد . چند روز از این ماجرا گذشته بود که پلیس با ردیابی گوشی تلفن همراه اکبر دریافت گوشی وی با خط یک مرد ناشناس روشن شده است .

به این ترتیب، پلیس به ردیابی مرد جوان به نام جواد پرداخت و وی را به عنوان مظنون بازداشت کرد. این مرد که سعی داشت با دروغگویی پلیس را گمراه کند لب به اعتراف گشود و قتل را گردن گرفت. وی گفت : من به پول نیاز داشتم به همین دلیل به حوالی فرودگاه رفتم تا با خودروام کار کنم. من اکبر را به عنوان مسافر سوار خودرو کردم اما وقتی فهمیدم او تاجر است و برای تجارت به تهران آمده تصمیم به سرقت اموالش گرفتم. من او را با چاقو کشتم و سپس ۳۰۰ هزار تومان پول نقدی را که همراه داشت به همراه گوشی تلفن همراهش برداشتم .چند روز بعد از این ماجرا سیم کارتم را داخل تلفن همراه او گذاشتم که از این طریق بازداشت شدم. جواد اما چند روز بعد اعتراف هایش را پس گرفت و ادعا کرد در پلیس آگاهی تحت فشار روحی به قتل مرد تاجر اعتراف کرده است .

وی حرف های تازه ای را مطرح کرد و گفت : من در یک آژانس کار می‌کردم و گوشی تلفن همراه را از آن جا برداشتم.من نمی دانم گوشی متعلق به چه کسی بوده است.

با اظهارات جدید این مرد، پلیس به آژانسی رفت که جواد آدرسش را در اختیار پلیس قرار داده بود اما در بررسی ها مشخص شد که وی دروغ گفته است .

قصاص

به این ترتیب، علیه جواد کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .او پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص، ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بخشش

در حالی که این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده بود ،وی می توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند .

در دادگاه

متهم دیروز به ریاست قاضی زالی بویینی و با حضور یک قاضی مستشار از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد .

وی گفت : حدود شش سال است که در زندان هستم. در این مدت خودم و خانواده‌ام سختی زیادی کشیدیم و من به اندازه کافی تنبیه شده ام . ما با سختی زیاد توانستیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم. من می‌دانم اشتباه کرده ام و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم به خاطر خانواده ام در مجازات تخفیف قائل شوند . قول می دهم پس از آزادی گذشته ام را جبران کنم .

بنابه این گزارش، در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.