عضو فراکسیون زنان مجلس از نحوه پرداخت مهریه توسط مردان، تعیین مجازات های جایگزین برای زنان زندانی و موضوع ثبت املاک در تهران به عنوان موضوعات مطرح شده در نشست اعضای این فراکسیون با آیت الله رئیسی یاد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش اقتصادنیوز، سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در بیان موارد مطرح شده در نشست اعضای فراکسیون زنان مجلس با رئیس قوه قضائیه گفت: در این نشست دغدغه ها و مشکلات مرتبط با حوزه زنان مورد بررسی قرار گرفت، همچنین موضوع معیشت مردم، ضرورت ایجاد شرایط لازم برای اشتغالزایی در کشور و از آیت الله رئیسی برای رسیدگی به لایحه حفظ کرامت و صیانت زنان و همینطور مبارزه با مفاسد اقتصادی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیت الله رئیسی در مورد وضعیت زنان زندانی بر این موضوع تاکید کرد که برای آنها می توان از مجازات های جایگزین استفاده شود، ضمن اینکه هیچ اجباری برای استفاده از چادر برای حضور در دادگاهها وجود ندارد .

وی با اشاره بر تاکید رئیس قوه قضائیه به ضرورت پرداخت مهریه توسط مردان خاطرنشان کرد: مهریه به عنوان یک دین باید توسط مردان پرداخت شود، اما چنانچه اعسار آنها به اثبات برسد، می توانند مهریه را در قالب تقسیط پرداخت کرده اما بعد از گذشت دو یا سه سال که از تمکن مالی برخوردار بودند، باید به طور کامل آن را پرداخت کنند .

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان یادآور شد: مشکلات مربوط به استان تهران به ویژه در حوزه ثبت املاک موضوع دیگری بود که توسط نمایندگان تهران در این نشست مطرح شد.