چربی شکم علاوه بر اینکه بیش از حد ناخوشایند است ، خطرناک هم می باشد . چربی احشایی هورمونی را آزاد می کند که باعث دیابت و التهاب می شود. این بیماری همچنین به بیماری های قلبی عروقی ، سرطان پستان و مشکلات کیسه صفرا مرتبط است. تنها راه خلاص شدن از شر چربی شکم ، خوردن غذاهای خاص و ورزش است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بلافاصله نوشیدن نوشیدنی های شیرین را متوقف کنید. این شامل قند و شیرین کننده های مصنوعی است . برای بهره مندی بیشتر از آن ، آب آشامیدنی ، چای شیرین نشده ، قهوه سیاه و چای سبز بنوشید.

شما باید از قند خودداری کنید زیرا قند ، فروکتوز ، بخشی از آن است. کبد شما نمی تواند فروکتوز زیادی را متابولیزه کند و به صورت چربی اضافی شود و آن را در شکم شما ذخیره کند. شیرین کننده های مصنوعی باعث هوس می شوند.

این چهار نوشیدنی برای جلوگیری از کم آبی بدن شناخته شده اند و ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهند.

خوردن شکر را متوقف کنید

اکنون از خوردن قند / شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید. این کار سختی خواهد بود! اما از دست دادن چربی شکم خطرناک، ارزش آن را دارد. حذف قند به معنای نوشیدن نوشابه ، آب میوه ، کوکی ، و شیرینی نیست.

این همچنین به معنی خواندن برچسب است. ممکن است شما یک سالاد سالم میل کنید ، اما احتمالاً سس سالاد شما با قند بسته بندی شده است. سس کباب ، سس باربیکیو و حتی خردل نیز ممکن است قند داشته باشد.

کابینت خود را باز کنید و به طور تصادفی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. شانس آن وجود دارد که مقدار زیادی قند در آن وجود داشته باشد ، اما ممکن است در زیرمجموعه بسیاری از قند ها قرار گیرد .

میوه بخورید

در ابتدا ، ممکن است میوه زیادی میل کنید ، اما این از بین می رود.

میوه سالم است ، حتی حاوی قند است ، زیرا میوه به طور کلی در یک وعده غذایی واحد ارائه می شود ، جویدن باعث می شود مغز شما هورمون ها را آزاد کند تا احساس راحتی کند و میوه حاوی فیبر است. فیبر باعث می شود احساس سیری کنید و به اندازه غذا نخورید.

میوه همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های سالم و آنتی اکسیدان ها است.

سبزیجات زیاد بخورید

سبزیجات خام ، بخارپز یا بو داده را بخورید. سبزیجات حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی مهم هستند. سبزیجات قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی و بنفش هر کدام حاوی مواد مغذی مختلف هستند. مانند میوه ها ، سبزیجات حاوی فیبر زیادی هستند و هضم آنها به مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

کره ، پنیر ،و سس را به سبزیجات خود اضافه نکنید. اگر آنها را تفت دادید ، از روغن زیتون یا نارگیل برای فواید سلامتی دیگری استفاده کنید.

گوشت بخورید

گوشت بدون چربی مانند گوشت گاو ، مرغ ، تخم مرغ کامل و ماهی در مبارزه با چربی شکم مفید هستند. پروتئین های گیاهی مانند لوبیا ، حبوبات ، نیز برای از بین رفتن چربی شکم بسیار عالی هستند.

مطالعات نشان می دهد که هر چه پروتئین با کیفیت بیشتری بخورید چربی شکم کمتری دارید. بدیهی است ، شما می توانید خیلی چیزهای خوب را بدست آورید.

این شامل گوشت فرآوری نشده نیست. زیرا پر از مواد افزودنی مرتبط با سرطان است و حاوی نمک زیادی است. نمک زیاد باعث نفخ می شود و باعث افزایش وزن می شود.