پیاده روی اربعین تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پیاده روی اربعین این روزها همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی آغاز شده است . سیل مردم عاشق به سوی عراق روان شده است . برخی از عاشقان اباعبدالله کل این مسیر را از شهر های مرزی پیاده طی کنند و برخی دیگر هم البته از شهر های مختلف ایران با هواپیما به نجف بروند و از آنجا تا کربلا را پیاده طی کنند. برخی نیز بخشی از این مسیر را با ماشین طی خواهند کرد .

پیاده روی اربعین در این سال ها به یک مانور بزرگ شیعه تبدیل شده است که وحدت قابل توجهی را نیز به وجود آورده است .

امسال حتی با اینکه در عراق اغتشاش هم به وجود آمده است اما بر میزان مشتاقان سفر به کربلا افزوده شده است . آخرین خبرها از عراق هم حاکی از آن است که اوضاع آرام شده است .

ویزای اربعین 

پیاده روی اربعین حسینی

پیاده روی اربعین در سال جاری این نکته را هم در بر دارد که امسال نیازی به ویزا ندارید و می توانید تنها با پاسپورت خودوارد خاک عراق شوید .

نجف به کربلا 

برای پیاده روی اربعین فاصله نجف به کربلا با پای پیاده طبق نقشه گوگل پانزده ساعت است . این البته با این نکته است که شما بدون توقف این مسیر را طی کنید . که طبیعتا با توجه به گرمای هوا و خستگی شما ناچار خواهید بود زمان زیادی توقف کنید و قطعا دو روز در راه خواهید بود. این مسیر البته با موکب هایی همراه است که از مردم پذیرایی می کنند و حتی امکان این وجود دارد که شب را در آن ها سپری کنید.البته مردم خونگرم عراق نیز در مسیر از شما استقبال و پذیرایی خواهند کرد . ذکر این نکته هم ضروری است که حتما بعد از دوساعت پیاده روی باید استراحت کنید . حواستان باشد که قند خونتان نیافتد . در برخی موکب ها و در طول مسیر حتی امکان ماساژ هم فراهم است.کسانی که پیاده کل این مسیر را می روند حتما توجه داشته باشند که بهتر است خانم ها در طول مسیر به صورت مجردی سفر نکنند و حتما از مسیرهای اصلی بروند.یک نکته دیگر هم این است که باید با کفش مناسب به پیاده روی اربعین بروید .

کفش تازه را در اولویت قرارندهید چرا که ممکن است پای شما را بزند.

کوله پشتی اربعین

در کوله خود مسواک، لوازم بهداشتی ،رول دستمال کاغذی ، داروهای لازم (داروهای کدیئن دار به همراه نداشته باشید)و حوله همراه داشته باشید. به هیچ وجه راه غیر معمول و ناشناخته را انتخاب نکنید.بازدید از سامرا و کاظمین به هیچ وجه توصیه نمی شود. در چند روز اخیر اغتشاش در عراقموجب شده است تا نیروهای امنیتی به شهرهای دیگر منتقل شوند.

هزینه سفر اربعین

نکته مهم این است که برای پیادهر وی اربعین هزینه چندانی لازم نیست . فقط کافی است به لب مرز بروید امکان خواب و خورد و خوراک در موکب ها فراهم است.

برای پیاده روی اربعین چه چیزی لازم است؟

ذکر این نکته هم ضروری است که اگر در سامانه سماح ثبت نام نکنید نمی توانید از کشور برای عراق خارج شوید.روز شانزدهم صفر تقریبا زمانی است که بیشتر زائران پیاده روی اربعین را آغاز کرده اند .

پیاده روی اربعین حسینی

در تمام طول مسیر غذا و نوشیدنی به وفور وجود دارد . برای خواب نیز از موکب ها و برخی خانه های عراقی ها می توان استفاده کرد . پتو و ملحفه تمیز در این مکان های استراحت موجود است . 
در نجف زیارت حرم امام اول شیعیان یکی از بهترین نکات سفر خواهد بود. همین جاست که شیعه اشک بر چشمانش جاری شده و عشقش به اهل بیت بیش از همیشه نمایان خواهد شد . 
در این میان برخی نیز این مسیر را با خودرو طی می کنند که آنگونه که گوگل مپ طریق کربلاء - النجف اعلام کرده است این فاصله تقریبا 56 دقیقه است. البته در روزهای جلوتر این مسیر حتما با ترافیک بیشتری روبه رو خواهد بود .

موبایل در مسیر

بهتر است از خط خود در این مسیر استفاده نکنید چرا که هزینه بالایی پرداخت خواهدی کرد. بهتر است سیم کارت های عراقی را تهیه کنید که در مرز و در طول مسیر قابل خریداری است . شماره های ضروری را در گوشی خود ذخیره کنید.تماس تلفنی خود را در ابتدای صب و قبل از طلوع آفتاب انجام دهید در ساعات بعدی با شلوغی خط مواجه خواهید بود .

اینترنت در مسیر

استفاده از اینترنت عراقی بهترین گزینه است که روی سیم کارت های این کشور قابل دسترسی است .