همه افراد به دنبال راهی هستند تا از مریضی در امان باشند و هیچ کس را نمی توان پیدا کرد که برای مریض شدن برنامه ریزی داشته باشد. بالعکس، همه ما به دنبال راه هایی برای جلوگیری از انواع مریضی ها هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش برنا؛ لیمو یک میزبان خوب برای انواع مواد شیمیایی گیاهی است که به تنهایی ۶۴ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را برطرف می کند.

لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت در برابر بیماری ها می شود.

آبلیمو یک نوشیدنی فوق العاده برای شروع روز شما است. تنها کافی است که کمی آب را بجوشانید و پس از اینکه کمی خنک شد تکه های لیمو را در آن بیاندازید!

حتما می پرسید لیمو چه چیزی دارد که این همه از آن می گویید؟

قبل از همه چیز باید بگویم که لیمو یک راه طبیعی و آسان و ارزان برای رسیدن به انواع مکمل های مورد نیاز بدن است. اگر هر روز آب لیمو بخورید این اتفاقات در بدن شما رخ می دهد:

۱ – آکنه

اگر صورت و بدن شما جوش می زند حتما آبلیمو بنوشید. آبلیمو دارای خواص آنتی باکتریال است که باکتری های آکنه زا را از بین می برد.

اگرآب را هم در کنار آبلیمو به عنوان تصفیه کننده بدن از سموم استفاده کنید که نسخه بی نظیر و ارزان و عالی برای از بین بردن جوش هایتان خواهید داشت.

همچنین می توانید از آبلیمو به عنوان شوینده صورت نیز استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در آبلیمو یک لایه بردار عالی است که موجب حذف سلول های مرده پوست که موجب بسته شدن منافذ و چرب شدن پوست و در نتیجه بروز جوش می شوند، می شود!

۲ – کاهش وزن

قبل از هر چیز باید بگویم می توانید آبلیمو را جایگزین هر نوشیدنی پر از شکر و پر کالری دیگر کنید و از آن لذت ببرید.

علاوه بر این نوشیدن آب لیمو یک راه عالی برای افزایش متابولیسم بدن است.

از آن جایی که هیدراته بودن بدن انسان اولین شرط برای افزایش سوخت و ساز بدن است، پس لازم است که افراد در طول روز به اندازه کافی آب بخورند.

فلفل تند بخورید

کپسایسین موجود در فلفل های تند می تواند بیماری را قبل از آغاز شدن متوقف کند. تحقیقات نشان داده که موش هایی که یک دوز روزانه از کپسایسین را در روز مصرف کرده اند ۳ برابر بیشتر سلول های آنتی بادی نسبت به آن دسته ای که کپسایسین مصرف نکرده اند تولید کرده اند و آنتی بادی زیاد یعنی سرماخوردگی و عفونت کمتر. اگر با فلفل تند مشکل دارید کمی سس فلفلی هم می تواند کارساز باشد و دستگاه ایمنی تان را قوی کند.