​حوادث رکنا: فردی که با انتشار خبر دروغ و ارسال پیامی مبنی بر مفقود شدن ۳۱ نفر از قشموندان، موجب تشویش اذهان عمومی شده بود با دستور قضایی شناسایی و با قرار قانونی بازداشت شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: این فرد ۴۸ ساله اهل شهرستان قشم بود که پس از تشخیص هویت دستگیر و به مقام قضایی معرفی شد.

سرهنگ حسین الهی افزود: با انتشاردهندگان خبرهای جعلی و شایعه‌ها برابر با ماده ۱۹ قانون مبارزه با جرائم رایانه‌ای برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: این گونه خبرها باعث وحشت و نگرانی مردم می‌شود و زمینه سوء استفاده افراد مغرض و رسانه‌های معاند را فراهم می‌آورد.

فرمانده انتظامی قشم تصریح کرد: شهر قشم یکی از امن‌ترین شهرهای کشور و سالانه پذیرای ده‌ ها هزار گردشگر است.

وی افزود: برخی با هدف ترویج بی‌اعتمادی بین شهروندان نسبت به نیروهای امنیتی و انتظامی، اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که با آنها برخورد می‌شود.

الهی ادامه داد: پس از وارد کردن ضربه مهلک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گرداننده کانال سراسر دروغ و ضد انقلاب «آمد نیوز»، دشمنان سعی دارند تا به هر طریق ممکن این دستاورد مهم و پیچیده اطلاعاتی را به حاشیه ببرند.

وی اظهار کرد: با ناامن جلوه دادن کشور، کمرنگ نشان دادن قدرت مدافعان وطن و ناتوان جلوه دادن آنان نزد مردم از دیگر اهداف این افراد است.

فرمانده انتظامی قشم خاطرنشان کرد: تعدادی از رسانه‌های فعال در فضای مجازی به صورت ناآگاهانه در بوجود آمدن این فضا، اثر گذار بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است فعالان عرصه مجازی با هوشیاری کامل، قبل از انتشار هرگونه خبر امنیتی، صحت و سقم موضوع را از مسوولان انتظامی و امنیتی به عنوان مرجع رسمی جویا شوند.