رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های ائمه جمعه ایجاد بسترهای رشد جامعه است، گفت: داشتن اطلاعات کافی و به‌روز بودن باید مورد توجه ائمه جمعه قرار گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری چهارشنبه در همایش ائمه جمعه گیلان در سالن اجتماعات مصلای رشت با اشاره به جایگاه ائمه جمعه در جامعه اسلامی بر لزوم تأسی از پیامبر گرامی اسلام تأکید و اظهار کرد: ائمه جمعه در تبلیغ باید به سیره پیامبر اکرم (ص) نزدیک شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام در ابلاغ رسالت الهی، افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ائمه جمعه پاسخگویی به شبهات در سطح جامعه است و مردم را نیز به میثاق فطری خود ارجاع دادند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی افراد به عنوان یکی از مهم‌تریم ویژگی‌های گفتاری و فطری پیامبر (ص)، تصریح کرد: ائمه جمعه در برخورد با افراد سعه صدر و صبر، داشته باشند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه نباید در این مسیر دچار خستگی و دلسردی شوند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ثمره سرمایه‌گذاری عالمان دین در هزار سال گذشته بوده است و باید با بهره گیری از گنجینه همین عالمان گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری بر لزوم توجه به کودکان و نوجوانان تأکید و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام توجه خاصی به این دو گروه داشتند. جوانان به دلیل ویژگی‌های فطری خود بی تکلف بودن را دوست دارند و به خوبی مهر و محبت را درک می کنند لذا با عطوفت به این گروه توجه شود.

وی با بیان اینکه باید کودکانمان در محیط دارای کرامت بزرگ شوند، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در ابلاغ رسالت خود به جوانان توجه ویژه‌ای داشتند. باید برای ارتباط با این گروه سنی ائمه جمعه در سطح مدارس حضور داشته و با معلمان و اولیای مدارس ارتباط برقرار کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین با تأکید بر اینکه ائمه جمعه باید دارای اطلاعات کافی و به روز باشند، افزود: یکی از رسالت‌های ائمه جمعه ایجاد بسترهای مناسب برای رشد جامعه است. باید با رعایت اولویت‌ها در مسیری که خداوند مشخص کرده گام برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان معروف به دروازه ولایت است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که گیلان نابغه پرور است ضمن اینکه شهدا سرمایه بزرگ این استان محسوب می شوند.

امامان جمعه در خطر مقدم حرکت های مردمی قرار دارند

در ادامه نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه گیلانیان مردمانی ولایتمدار اهستند، اظهار کرد: ائمه جمعه گیلان در صحنه تلاش و مردمی بودن حضور جدی دارند و در این باره شهره هستند.

آیت الله رسول فلاحتی علما و روحانیون را همیشه در عرصه جهاد عنوان کرد و افزود: ائمه جمعه همواره در کنار مردم و مسئولان هستند و با گشاده رویی با اقشار مختلف مواجه می شوند.

امام جمعه رشت با ابراز رضایت از تلاش ائمه جمعه گیلان، تصریح کرد: خدای متعال و ائمه(ع) قدردان اصلی عالمان دین هستند. امامان جمعه پرچمدار حرکت های مردمی در جامعه هستند.