سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد به شورای عالی امنیت ملی درباره عادی شدن اینترنت برخی استان‌های آرام کشور خبر داد و گفت: با عادی شدن اینترنت، پیام آرام شدن فضا به جامعه منتقل می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیده حمیده زرآبادی اشاره به اختلال و قطعی اینترنت در کشور، به پیشنهادات ارائه شده به شورای عالی امنیت ملی درباره رفع محدودیت دسترسی به اینترنت اشاره و اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور باید این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهند و در شهرها و استان‌های آرام کشور اجرایی شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلال در شبکه اینترنت امروز خود تبدیل به یک نارضایتی جدید در میان مردم شده است، افزود: حتی قطعی اینترنت در مناطقی که هیچ مشکلی وجود ندارد هم وجود دارد.

 

سیده حمیده زرآبادی

 

اینترنت خبرنگاران رسمی به حالت عادی برگردد

وی با تأکید بر اتصال اینترنت عادی برای خبرنگاران از سوی وزارت ارتباطات، ادامه داد: وضعیت خبررسانی و انتشار اخبار صحیح در کشور با قطع شدن اینترنت، به مشکل خورده و خبرنگاران و رسانه‌های رسمی کشور نیز دچار مشکل شده‌اند و همین موضوع نبود دسترسی به خبر واقعی و درست، بر التهاب جامعه می‌افزاید.

زرآبادی اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از کسب و کارها در فضای مجازی با قطع شدن اینترنت تعطیل شده و این مسئله موجب نارضایتی مردم است.

مناطق آرام کشور در شرایط قطعی اینترنت دچار استرس و التهاب می‌شود

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در شرایط عدم دسترسی به اینترنت حتی در مناطق آرام نیز ضمن ایجاد استرس و التهاب این احساس ایجاد می‌شود که کشور دچار آشوب است.

او درباره باقی ماندن روی بستر اینترنت ملی، گفت: اگر قرار باشد مردم از این پس از اینترنت ملی استفاده کنند ابتدا باید ظرفیت سازی های لازم در بستر اینترنت داخلی صورت می‌گرفت و دوم اینکه از قبل این آمادگی به مردم داده می‌شد تا در یک پروسه زمانی با اطلاع مردم این مهم محقق می‌شد.

با عادی شدن اینترنت، پیام آرام شدن فضا به جامعه منتقل می‌شود

سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار بررسی هرچه سریع‌تر پیشنهاد وزیر ارتباطات در شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور به منظور کاهش التهاب و استرس در جامعه شد و گفت: با عادی شدن شرایط اینترنت پیام آرام شدن فضا به جامعه منتقل می‎شود.