تلگرام و واتس‌اپ از قابلیت رمزنگاری دوطرفه (End-To-End) بهره می‌برند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قطعی اینترنت و به تبع آن قطعی ارتباط با پیام‌رسان‌های خارجی باعث شده تا بسیاری از ارتباطات بین مردم به پیامک و تلفن محدود شده و هزینه‌های زیادی برایشان به همراه داشته باشد، اما یکی از راه‌کارهای جایگزین برای ارتباطات در زمان قطعی اینترنت، استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی است که در این گزارش به وضعیت بعضی از معروف‌ترین‌شان در روزهای اخیر می‌پردازیم.

به گزارش آی‌تی‌رسان، استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی در روزهای اخیر افزایش یافته و مشاهدات خبرنگار ما از این پیام‌رسان‌ها نشان می‌دهد که افزایش کاربران آن‌ها منجر به کندی و عدم کارایی لازم شده، اما بدیهی است در وضعیت فعلی جزو حداقل امکانات موجود بوده و بسیاری از فعالان بازار برای رفع نیازهای اولیه خود اقدام به بهره‌گیری از این پیام‌رسان‌ها می‌کنند.

البته با توجه به سابقه بررسی آی‌تی‌رسان از پیام‌رسان‌های ایرانی از جمله بله، ایتا، سروش، بیسفون، گپ و آی گپ می‌توان گفت که وضعیت فعلی این پیام‌رسان‌ها نسبت به قطعی اینترنت در دی ماه سال 96 به مراتب بهتر بوده و  پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در عملکرد این پیام‌رسان‌ها ایجاد شده است.

در حال حاضر همه پیام‌رسان‌های مذکور فعال هستند و بدون مشکل “حاد” به فعالیتشان می‌پردازند ولی طبق بررسی‌های انجام شده پیام‌رسان‌هایی مثل ایتا و بله با توجه به افزایش شدید کاربران با کندی نسبی عملکرد روبرو هستند ولی سایر پیام‌رسان‌ها وضعیت بهتری دارند، اگرچه ممکن است در هنگام ثبت نام، با تاخیر در دریافت پیامک تایید روبه‌رو شوید.

البته هیچ کدام از پیام‌رسان‌های مذکور هنوز تماس تصویری را فعال نکرده‌اند و هر کدام از آنها دارای نواقصی در امکاناتشان هستند که طبیعتا بایستی برای رفع نیاز کاربران، اقدامات لازم برای حل این نواقص انجام گردد.