کیفیت هوای پایتخت عصر امروز شنبه پس از هشت روز هوای ناسالم متوالی با قرار گرفتن بر روی شاخص لحظه‌ای ۹۱ در شرایط سالم قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از روز شنبه دوم آذر تا صبح امروز شنبه نهم آذر هوای تهران برای گروه های حساس (بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان) ناسالم بود که پس از وزش باد صبحگاهی در این استان شاهد کاهش آلاینده های جوی هستیم این در حالی است که متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز عدد ۱۴۳ را نشان می داد.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۶و دی اکسید نیتروژن با شاخص ۷۳ بود.

ایستگاه‌های پارک شکوفه(منطقه ۱۴) با شاخص ۱۷۱ و  دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) با شاخص ۷۹در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز به ترتیب بیشترین و کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران را داشتند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.