سخنگوی آتش‌نشانی تهران از گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی و مسمومیت ۶ نفر در پی این حادثه خبر داد.

هوشیاری مرد میانسال باعث نجات ۵ نفر از مرگ شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی، در میدان نوبهار (محدوده شرق تهران) درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 6:13 صبح امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی در یک ساختمان مسکونی در میدان نوبهار، خیابان شعبانلو به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه ساختمانی چهار طبقه بود که در یکی از واحدها در طبقه همکف نشت گاز مونوکسیدکربن اتفاق افتاده اما خوشبختانه یکی از ساکنان این واحد (مردی میانسال) متوجه گازگرفتگی شده بود.

وی ادامه داد: این فرد بلافاصله ضمن بازکردن در واحد، نفرات را از منزل خارج کرده بود همچنین در مجموع 6 نفر شامل یک آقا و دو خانم میانسال، پسر و دختری هشت و 12 ساله و کودکی کمتر از یک سال که در این واحد حضور داشتند دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بودند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه گازسنج اطمینان پیدا کردند که داخل راهرو و همین واحد مقدار زیادی گاز مونوکسید کربن منتشر شده، گفت: با حضور کارشناس آتش‌نشانی مشخص شد به علت نقص در دودکش موتورخانه (واقع شده در طبقه همکف)، انتشار گاز مونوکسیدکربن در این ساختمان روی داده است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه موتورخانه در نهایت خاموش شد، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به مالکان این ساختمان تأکید کردند که باید رفع نقص در موتورخانه صورت گیرد و پیش از رفع معایب به هیچ عنوان از آن استفاده نشود.