یکی از تابلوهای نقاشی «پابلو پیکاسو» که بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد، در یک مراسم قرعه‌کشی ارائه می‌شود تا سود حاصل از آن، صرف خیریه شود.

خرید اثر میلیونی «پیکاسو»‌ با ۱۰۰ یورو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از آرت دیلی، تابلو نقاشی طبیعت بی‌جانی که توسط «پیکاسو» ـ هنرمند مشهور اسپانیایی ـ خلق شده است، در یک قرعه‌کشی فروخته می‌شود که افراد با خرید یک بلیت ۱۰۰ یورویی می‌توانند در آن شرکت کنند.

سود حاصل از این قرعه‌کشی به یک خیریه خواهد رسید که با هدف پایان دادن به فقر در آفریقا تاسیس شده است.

شش سال پیش ‌نیز قرعه‌کشی مشابهی ترتیب‌ داده شده بود که در نتیجه آن یکی از تابلوهای نقاشی «پیکاسو» به یک شهروند ۲۵ ساله آمریکایی که به دنبال وسیله‌ای برای تزئین خانه‌اش بود رسید. سود حاصل از قرعه‌کشی تابلو نقاشی «‌پیکاسو» در سال ۲۰۱۳ هم صرف مرمت شهری باستانی در لبنان شد.

یکی از دست‌اندرکاران این قرعه‌کشی امیدوار است سود حاصل از این قرعه‌کشی به ۱۹ میلیون یورو برسد. حدود ۵۰  هزار نفر که بیشترشان از بریتانیا، مکزیک، ایالات متحده و برزیل هستند در این قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند.

تابلو نقاشی که در این قرعه‌کشی ارائه شده است، توسط یک میلیاردر لبنانی که یکی از بزرگترین مجموعه‌داران آثار «پیکاسو» در جهان محسوب می‌شود، ارائه شده است.

از تمام سود حاصل از این قرعه‌کشی تنها یک میلیون دلار به این مجموعه‌دار لبنانی خواهد رسید.

قرعه‌کشی در ششم ژانویه در پاریس برگزار خواهد شد.

«پابلو پیکاسو» نقاش، مجسمه‌ساز و شاعر اسپانیایی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و‬ مبدع‬ سبک‬ کوبیسم‬ بود که آثارش از دوره حیات مورد توجه قرا گرفت و امروز پس از سال‌ها از زمان مرگش جزو گران‌ترین هنرمندان جهان محسوب می‌شود. او در ۸ آوریل ۱۹۷۳، در حالی که به همراه همسر و دوستانشان در مهمانی شام حضور داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت.