فرمانده انتظامی استان مرکزی از عملیات پلیس ساوه برای دستگیری عامل کلاه‌برداری ۲۰۸ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این فرد این مبلغ را در استان‌های مازندران و یزد کلاه‌برداری کرده بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: با ارجاع ۲ پرونده نیابت قضائی از استان‌های مازندران و یزد به پلیس شهرستان ساوه در خصوص دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای، بررسی های تخصصی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آغاز تحقیقات مشخص شد که در یکی از این پرونده ها، متهم تحت تعقیب، با عنوان تعمیرکار دستگاه لیفتراک و استفاده از ترفندهای متقلبانه، تعداد ۱۵ دستگاه لیفتراک را از شرکتی در استان مازندران تحویل گرفته و بعد از انتقال به شهرستان ساوه به صورت غیرقانونی به شرکت‌های صنعتی فروخته است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در پرونده‌ای دیگر نیز این فرد با جعل کارت شناسایی مربوط به یکی از سازمان های دولتی، از افرادی در استان یزد مبلغ ۵۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

سرهنگ مفخمی شهرستانی با اشاره به برنامه ریزی ویژه پلیس در رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: در مرحله نخست رسیدگی به این پرونده، با هماهنگی مرجع قضائی کلیه دستگاه‌های لیفتراکی که به کارخانه ها و شرکت‌های صنعتی فروخته شده بود، کشف و توقیف شد و مراحل قانونی تحویل آنها به مالکان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با ادامه تحقیقات، متهم که اهل شهرستان ساوه است ولی در مکانی نامعلوم در یکی دیگر از استان های کشور ساکن شده بود، با شگردی خاص به شهرستان ساوه دعوت و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان دستگیر شد.