کیفیت هوای پایتخت امشب با افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۶۶ در وضعیت قرمز قرار گرفته و برای همه گروه ها ناسالم شد.

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قرمز قرار گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شاخص لحظه ای کیفیت هوای پایتخت در حالی که رو به افزایش است کمیته اضطرار تصمیمی برای تعطیلی مراکز علمی و آموزشی شهر تهران ندارد و همچنین طرح زوج و فرد نیز فردا (سه شنبه) از درب منازل اجرا نمی شود.

معاون عمرانی استانداری تهران شامگاه دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت:  مدارس استان تهران فردا باز است اما فعالیت تمام معادن شن و ماسه فردا متوقف بوده و تردد کامیون‌ها نیز در سطح شهر همچنان ممنوع است.

محمد تقی زاده افزود: پیش بینی هواشناسی این است که از صبح فردا (دوشنبه) ناپایداری جوی داریم و آلودگی هوا کاهش می یابد به همین منظور روز سه شنبه مدارس و دانشگاه ها دایر هستند.

در حال حاضر شاخص لحظه ای کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۶۶ قرار دارد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا از ورامین، پیشوا و قرچک حاکی است که کیفیت هوا در شرق استان تهران ناسالم بوده و نفش کشیدن برای شهروندان سخت است.

سامانه بارشی وارد استان تهران می‌شود

 هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از بعدازظهر امروز (۲۵ آذر) بتدریج با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و از امشب تا فردا شب در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات مه و بارش برف پیش‌بینی می‌شود که منجر به بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش این اداره کل، امروز آسمان استان صاف و در مناطق شهری غبارآلود است همچنین فردا کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دما خواهیم داشت.

از روز چهارشنبه مجددا روند افزایش پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می شود.