وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حالی که چرخ توسعه در جهان رو به پیشرفت است در ایران هنوز یک فرودگاه بین المللی در خور و در شان مردم نداریم.

وزیر راه و شهرسازی: متاسفانه هیچ فرودگاهی در شأن مردم نداریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه آقای رستمی مدیر موثر و موفق بوده‌اند گفت: ‌هر چه از ایشان تقدیر شود، کم است.

وی ادامه داد: توسعه فرودگاه‌ها نیاز به کار سنگین دارد و برای تحقق طرح‌های توسعه باید کار شبانه‌روزی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حالی که چرخ توسعه در جهان رو به پیشرفت است در ایران هنوز یک فرودگاه بین المللی در خور و در شان مردم نداریم.

وی با بیان اینکه سال‌هاست سهم ترانزیتی خود را به دیگران می‌دهیم و فقط نظاره‌گر هستیم و غصه می‌خوریم، گفت: در این حوزه هر چه مردم نثارمان کنند حق‌مان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بحث لجستیک و توسعه پرشتاب نیاز به قوانین دارد اظهار داشت: برای توسعه هر چه زودتر فرودگاه حضرت امام بحث تبدیل این منطقه به منطقه آزاد مطرح شد و این یک فرصت کم نظیری است که در کنار پایتخت محدوده‌ای به منطقه آزاد تبدیل شود و این می‌تواند نیروی محرکی برای توسعه اقتصاد باشد.

اسلامی اظهار داشت: با همین منطقه می‌توان برای سرمایه‌هایی که به کشورهای اطراف ایران مهاجرت کرده‌اند فرصت ایجاد کرد و این سرمایه‌ها را به پروژه‌های توسعه‌ای منتقل کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد کسب و کارهای دانش‌بنیان می‌توانند مکمل بحث ترانزیت باشند، اظهار داشت: نباید بحث فرودگاه را کوچک ببینیم و زمان را از دست داده‌ایم و وقت زیادی نداریم. باید سرمایه وارد برنامه‌های فرودگاهی کنیم و این سرمایه هم در ایران وجود دارد. برای جذب آنها باید نقشه راه داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مناطق آزاد باید در توسعه اقتصاد کشور موثر باشند و باید از مبادی صادراتی کشور محسوب شوند. در این راستا باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلایل شرایط کسب و کار در کشور شرکت‌های دانش‌بنیان نتوانستند رشد قابل توجهی داشته باشند، اظهار داشت: همین امر باعث شده تا کشورهای خارجی نیروهای فاخر ایران را که تاکنون هزینه‌های هنگفتی برای پرورش آنها انجام داده‌ایم، بسیار ارزان به سمت خود جذب کنند. بنابراین بیش از این نمی‌توانیم تاخیرها را تحمل کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اراضی حاضر است، برنامه‌ها مشخص و قوانین برای توسعه تدوین شده‌اند. باید به سمت اجرایی‌سازی برنامه‌ها حرکت کنیم و عقب‌ماندگی و تاخیرها جبران شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر سرمایه‌های ایجاد شده بازدهی مناسب نداشته باشند، سرمایه‌گذاران انگیزه خود را از دست می‌دهند.

اسلامی اظهار داشت: آقای رستمی همچنان عضو همین خانواده هستند و در ساختار جدیدی که با همفکری مدیرعامل جدید تدوین می‌شود، می‌توانند حضور قدرتمندی داشته باشند.

وی با اشاره به حضور کربلایی مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی اظهار داشت: وی از بنیانگذاران صنعت هوافضا در ایران است و از کربلایی بابت پذیرفتن این مسئولیت تشکر می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرودگاه‌ها به عنوان موتور محرک اقتصادی کشور نباید کوچک و بی‌مقدار دیده شوند، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن موافق هیچ‌یک از برنامه‌های توسعه کشور نیست، باید به کوری چشم آن قدرتمندانه برنامه‌ها را محقق کنیم و در راستای تحقق آن برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فضای امنی را ایجاد کنیم.

اسلامی تاکید کرد: فرودگاه نیاز به مدیر شبانه‌روزی دارد چراکه اکثر پروازها در شب انجام می‌شود و وقتی که مسافران دچار مشکل می‌شوند، مسئولان خواب هستند بنابراین مدیری باید در رأس کار قرار بگیرد که توانایی کار شبانه‌روزی را داشته باشد.