برخی از بانوان تصور می‌کنند که چون مدت زمانی که در سفر به سر می‌برند اغلب کوتاه است، نیازی نیست تا در این مدت از پوست خود مراقبت کنند. در پاسخ به این افراد باید بگوییم نه تنها بانوان بلکه آقایان نیز می‌بایست در طول سفر به خوبی از پوست خود مراقبت نمایند. چرا که با سفر کردن عوامل محیطی بسیاری همچون نوع آب و هوا، درجه و میزان تابش نور خورشید و حتی نوع آلودگی هوا نیز تغییر می‌کند و این عوامل می‌تواند تاثیر به سزایی در سلامت پوست شما داشته باشد. از این رو بهتر است در طول سفر بیشتر از همیشه به پوست صورت و بدن خود توجه کنید و آنها را از آسیب های احتمالی در امان بدارید.

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت پوست در سفر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اما چه کارهایی باعث می‌شوند تا پوست شما در طول سفر سالم بماند و زیبایی و نشاط خود را از دست ندهد. برای پاسخ به این سوال و سایر دغدغه های خود در این خصوص، تنها کافی است تا با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” راهکارهایی برای مراقبت از سلامت پوست در سفر ” همراه باشید.

پوست خود را برای سفر آماده کنید

پوست شما ممکن است با تغییر شرایط روتین زندگی نسبت به هر تغییر کوچکی واکنش نشان داده و به سادگی دچار التهاب یا حساسیت شود. بنابراین بهتر است قبل از سفر، پوست خود را برای این شرایط متفاوت آماده سازید و از ماسک های لایه بردار و آب رسان در این زمینه کمک بگیرید. فراموش نکنید که هر اندازه که بتوانید پوست خود را مرطوب تر نگاه دارید بیشتر برای تحمل هر شرایطی آماده خواهید بود. از این رو سعی کنید تا از راهکارهای متفاوتی کمک بگیرید. به طور مثال یکی از کارهای کم هزینه ای که می‌توانید در این خصوص انجام دهید نوشیدن آب فراوان است. چرا که این کار موجب می‌شود تا پوست صورت و بدن شما در بهترین وضعیت موجود قرار گرفته و در هر شرایطی رطوبتی مناسب داشته باشد.

در روز سفر آرایش نکنید

 

بهتر است آرایش کردن در روز سفر را فراموش کنید و به پوستتان اجازه دهید در این مدت استراحت کند. برای این کار می‌توانید از کرم های مرطوب کننده یا کرم پودرهای سبک استفاده کنید و بهتر است چشم هایتان را نیز آرایش نکنید. فراموش نکنید که شما حتی با خرید بلیط هواپیما مجبور هستید تا ساعاتی را در مسیر سپری کنید. بنابراین ممکن است به پاک کننده ها دسترسی نداشته باشید و نتوانید در طی این مدت صورت خود را بشوئید و آرایش خود را پاک کنید. بنابراین بهتر است اصلا آرایش نکنید یا آرایشی بسیار سبک داشته باشید.

در رزرو صندلی، هوشمندانه عمل کنید

تفاوتی ندارد که برای سفرتان یک بلیط قطار اینترنتی خریداری کرده اید یا قرار است که با اتوبوس یا هواپیما سفر کنید، در هر صورت بهتر است در هر وسیله نقلیه ای، صندلی های کنار راهرو را برای نشستن انتخاب نمایید. فراموش نکنید هر اندازه که از پنجره و نور خورشید دورتر باشید، بهتر می‌توانید از پوست خود مراقبت نمایید. البته اگر به ناچار مجبور شدید تا یکی از صندلی های کنار پنجره را برای نشستن انتخاب کنید می‌توانید با کشیدن پرده از تابش مستقیم نور خورشید بر روی صورت خود جلوگیری نمایید.

آرایش خود را تجدید کنید

بهتر است برای حفظ سلامت پوست خود در طول سفر، هر چند ساعت یکبار پوست صورتتان را با استفاده از آب یا مواد پاک کننده تمیز کرده و مجدد آرایش کنید. فراموش نکنید که برای تجدید آرایش خود به هیچ عنوان نباید این کار را روی آرایش قبلی تکرار کنید. برای زیرسازی نیز بهتر است حتماً از محصولات SPF دار استفاده نمایید تا بتوانید به خوبی از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت نمایید.

به صورتتان دست نزنید

سعی کنید در طول سفر و به هنگام بازدید از اماکن گردشگری هرگز به صورت خودتان دست نزنید . فراموش نکنید که دست ها بیش از سایر قسمت های بدن آلوده می‌شوند و اگر بخواهید مدام به صورت خود دست بزنید به راحتی این آلودگی ها را به سطح پوست خود منتقل می‌کنید. از این رو ممکن است دچار التهاب یا حساسیت شده و مدام جوش بزنید. فراموش نکنید خرید یک بلیط اتوبوس و آرام نشستن بر سر جایتان ابداً به این معنی نیست که دست هایی تمیز دارید. مگر اینکه آنها را مرتب با آب و صابون بشوئید یا برای تمیز کردن دست هایتان از ژل های شستشو استفاده نمایید.

لباس راحت بپوشید

با پوشیدن لباس های راحت و مناسب می‌توانید از پوست بدن خود در طول سفر مراقبت کنید. پوشیدن لباس های کوتاه یا بیش از اندازه تنگ می‌تواند موجب تحریک، خارش و قرمزی پوست شما شود. از این رو لباس خود را متناسب با فصل انتخاب کنید و از پوشیدن لباس های بسیار گشاد یا بسیار تنگ خودداری نمایید.

خوب بخوابید

اگر خواب کافی نداشته باشید نمی‌توانید شادابی پوست خود را در طول سفر حفظ نمایید. بنابراین شب به موقع به رخت خواب بروید و سعی کنید کامل بخوابید. خواب کامل به شما کمک می‌کند تا از گود افتادگی زیر چشم هایتان جلوگیری کنید. همچنین با این کار پوستی درخشان و صاف را به خود هدیه می‌کنید که چهره ای با نشاط از شما را در همه عکس ها به یادگار می‌گذارد.

از رژ لب های 24 ساعته استفاده نکنید

استفاده از رژهایی که ماندگاری بالایی دارند موجب می‌شود تا لب های شما خشک شوند. بنابراین بهتر است تا حد ممکن از رژ لب های معمولی استفاده نمایید یا لب های خود را با استفاده از برق لب یا بالم لب مرطوب نمایید.

در نهایت خوب غذا بخورید و سعی کنید از مواد مغذی و ویتامینه استفاده نمایید. فراموش نکنید که برای رزرو صندلی مناسب در هر وسیله نقلیه ای می‌توانید به وبسایت قاصدک 24 مراجعه نمایید. در قاصدک 24 شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس دلخواه خود را خریداری نمایید و سفرتان را نیز بیمه کنید. جالب است بدانید با رزرو بلیط سفر از مجموعه قاصدک 24 می‌توانید هتل خود را نیز با بهترین قیمت در سراسر ایران رزرو نمایید. در نهایت برای دستیابی ساده تر به کلیه این امکانات تنها کافی است تا نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود کنید.