برای راه اندازی وبسایت در وهله اول باید یک سری مفاهیم آشنا باشید – انتخاب دامنه یا دامین سایت اولین چیزی است که برای طراحی سایت با آن مواجه میشوید. دامین همان آدرس سایت شماست و شما باید یک نام را بعنوان آدرس وبسایت خود انتخاب نمایید و آن را به ثبت برسانید. آدرس سایت از دوبخش تشکیل شده بخش اول اسم دامنه و بخش دوم پسوند دامنه میباشد. منظور از پسوند دامنه همان (com .ir. و .net و… است. بطور مثال google.com نام google اسم دامنه و .com پسوند دامنه میباشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

مورد دوم هاست یا فضای میزبانی وبسایت شماست.بطور خلاصه شما باید یک فضایی را (مثلا ۲گیگ) برای ذخیره سازی محتوای وبسایت خود در اینترنت اجاره کنید این فضای ذخیره سازی را باید با بر اساس موضوع وبسایت و نوع سیستم مدیریت محتوای وبسایت تان انتخاب کنید.

مورد سوم انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی و سیستم مدیریت محتوا برای کنترل و مدیریت وبسایت شما میباشد. سیستمی که کار با آن راحت و ساده باشد، بلحاظ هزینه مناسب و مقرون بصرفه باشد، تمامی نیاز های حال و آینده شما را پوشش دهد، در برابر هکر ها امن باشد و براحتی هک نشود، جدید و بروزباشد، پشتیبانی قوی و گسترده ای داشته باشد و…

در این دوره آموزش وردپرس تمامی این مباحث را در کمترین زمان و کمترین پیچیدگی یادمیگیرید.

۳ روش برای اینکه سایت داشته باشد!

روش اول : مراجعه به شرکت های طراحی سایت

اگر اصلا نمیخواهید وارد مباحث طراحی سایت و… شوید میتوانید با مراجعه به شرکت های طراحی سایت یا یک برنامه نویس و شرح کامل نیازمندی های سایتتان از شرکت بخواهید وبسایت شما را طراحی کند. این روش چند مشکل دارد که حتما باید مدنظر داشته باشید :

>اولین مورد بحث هزینه هست و شما باید مبلغی حدود ۲ تا ۱۰ میلیون تومان را برای این کار کنار بگذارید. مورد دوم این است وبسایت تان بشدت به برنامه نویس و شرکت طراح سایت وابسته است و از انجایی که توسعه سایت امری پایان ناپذیر است شما برای هر تغییر کوچک و بزرگی در سایت مدام باید با شرکت طراح سایت در ارتباط باشید شاید چندروزی هم معطل شوید و هزینه های اضاف پرداخت کنید. لذا اگر برای وبسایت و کسب و کار اینترنتی خود اهمیت بیشتری قائل هستید احتمالا این روش اصلا بدردشما نخواهد خورد.

روش دوم : خودتان سایت تان را بدون کدنویسی طراحی کنید :

فقط کافی است با وردپرس آشنا شوید تا به سمت ایده های نو و خلاقیت هدایت شوید. شما با استفاده از آموزش وردپرس میتوانید بدون هیچ دانش کدنویسی یک سایت حرفه ای طراحی کنید. امروزه طراحی سایت با وردپرس آنقدر ساده و راحت شده که تنها با درگ دراپ میتوانید سایت مورد نظرتان را ایجاد کنید یعنی هر المانی که نیاز دارید در سایت داشته باشید را با کشیدن و رها کردن به وبسایت خود اضافه کنید. فقط برای اینکه به چنین آسودگی برسید باید درست آموزش ببینید اگر فقط ۱۰ روز با ما همراه باشید و فیلم های آموزش وردپرس را جلسه به جلسه ببینید قطعا به تمام مهارت های لازم برای طراحی سایت میرسید ما در وبسایت۳ به شما کمک میکنیم تا به راحت ترین شکل ممکن وبسایت خودتان را کاملا حرفه ای راه اندازی کنید.

وردپرس با وجود همه برتری ها امکاناتی که دارد رایگان است و این از مهم ترین مزیت های این سیستم مدیریت محتواست در حال حاضر وردپرس بهترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان میباشد که میلیون ها کاربر و توسعه دهنده دارد که همه به پیشرفت و توسعه وردپرس کمک میکنند.

روش سوم : طراحی سایت با وردپرس با کدنویسی :

طراحی سایت با وردپرس با کدنویسی بدین معنی هست که شما با استفاده از کدنویسی html – css – javascript و کمی php یک وبسایتی طراحی کنید که مطابق با اصول و استاندارد وردپرس باشد و بتوان با سیستم مدیریت محتوای وردپرس محتوای سایت را مدیریت کرد. لذا اگر تازه با وردپرس آشنا شدید و میخواهید خیلی زود یک وبسایت با وردپرس طراحی کنید یا اینکه حتی وقت هم زیاد دارید اما فقط میخواهید وبسایت خودتان را با وردپرس طراحی کنید این روش را به شما پیشنهاد نمیکنم. چرا؟ چون همانطور که گفتم باید کدنویسی hmtl – css – javascript و کمی php بلد باشید و سپس نحوه طراحی قالب وردپرس را یادبگیرید که اینها بلحاظ صرف زمان و انرژی مقرون بصرفه نیست که شما فقط بخاطر راه اندازی تنها یک سایت بخواهید طراحی قالب وردپرس یادبگیرید.

پس برای چه کسانی مناسب است؟ برای افرادی که میخواهند از این طریق کسب درآمد کنند. پروژه طراحی سایت بگیرند یا قالب های مختلفی برای وردپرس طراحی کنند و در مارکت های مختلف بفروش برسانند.

وردپرس چطور به من کمک میکند؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد که با استفاده از آن میتوانیم محتوای سایت مان را کنترل و مدیریت کنیم. وردپرس تمامی امکانات و تجهیزات لازم را (چه در بحث کنترل طرح و المان های وبسایت، چه در بحث بازاریابی و فروش محصولات و چه در بحث اضافه کردن امکانات مختلف به وبسایت) برای مدیریت هرچه بهتر وبسایت مان مهیا کرده. لذا اگر از وردپرس استفاده میکنید دیگر نیاز نیست نگران طرح و ظاهر وبسایت، اضافه کردن امکانات و قابلیت های مختلف به وبسابت و یا راه کار هایی برای فروش بهتر محصولات خود باشید چون وردپرس همه اینها را برای شما تدارک دیده و تنها نکته ای که اهمیت دارد باز هم تاکید میکنم که نحوه یادگیری شماست. اگر راه آموزش وردپرس را درست طی کنید وردپرس برای شما بهترین خواهد بود در غیر این صورت نمیتوانید به هدفی که از یادگیری و آموزش وردپرس دارید برسید. اگر فقط ۱۰ روز با ما همراه باشید و فیلم های آموزش وردپرس را جلسه به جلسه ببینید قطعا به تمام مهارت های لازم برای طراحی سایت میرسید و ما در وبسایت۳ به شما کمک میکنیم تا به راحت ترین شکل ممکن وبسایت خودتان را کاملا حرفه ای راه اندازی کنید.