پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفر به کشورهای اطراف، علاوه بر آشنایی با فرهنگ های مختلف کشورهای همسایه موجب صرفه جویی در هزینه های سفر نیز می شود. از جمله مقاصد گردشگری اطراف کشور ما که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند، می توان به استانبول، تفلیس و دبی در شمال غرب و جنوب ایران اشاره کرد که هر کدام با توجه به مزیت های رقابتی خود در جذب گردشگر توانسته مسافران ایرانی بسیاری را به خود جذب کنند. در این مطلب قصد داریم معرفی کوتاهی از هرکدام از این مقاصد گردشگری را ارائه دهیم تا بیشتر با خدمات و جاذبه های آن ها آشنا شویم.

01

استانبول

معمولا استانبول را به عنوان محبوبترین و یکی از قدیمی ترین مقاصد گردشگری ایرانیان می شناسند که پاسخگوی نیاز انواع سلایق گردشگران است. اگر قصد سفری خانوادگی را دارید می توانید از جاذبه هایی مثل موزه اسباب بازی که در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است بازدید کنید و اگر به تاریخ علاقه دارید می توانید از جاذبه هایی مثل؛ مسجد ایاصوفیه، بازار بزرگ استانبول، کاخ دولما باغچه و برج گالاتا که هرکدام دوره ای از تاریخ این سرزمین پر رمز و راز را نشان می دهند، دیدن کنید. البته در کنار جاذبه ها تاریخی، مراکز خرید و جاذبه های طبیعی استانبول نیز می تواند بسیار دیدنی باشد.

02

تفلیس

تفلیس شهری تاریخی است که قدمت بسیاری از آثار تاریخی آن از جمله موزه ها و کلیساهایش به دوران قرون وسطا باز می گردد. معماری این شهر زیبا ترکیبی از معماری نئوکلاسیک و استالینیست است که با معماری قرون وسطایی ترکیب شده است و این ترکیب خارق العاده توانسته زیبایی تفلیس را بیش از پیش برای بازدیدکنندگانش ظاهر کند. معمولا از این شهر به عنوان یکی از ارزانترین مقاصد اطراف ایران نام برده می شود که همین موضوع باعث شده است طی سال های اخیر ایرانیان تمایل بسیار زیادی برای تورهای تفلیس و گرجستان از خود نشان دهند. از جمله جاذبه های دیدنی این شهر نیز می توان به؛ قلعه ناریکالا، باغ های بوتانیکال، کلیسای کاشوتی، پل پیس، شهر قدیمی تفلیس و مراکز خرید متعدد آن اشاره کرد.

03

دبی

با وجود اینکه اکثر افراد دبی را با عنوان یک شهر تجاری لوکس، مدرن و پر زرق و برق می شناسند، ولی این شهر توانسته است از طریق برنامه های گسترش گردشگری رشد بسیار خوبی را در این بخش تجربه کند و در میان گردشگر پذیرترین مقاصد جهان قرار بگیرد. از جمله کارهای اساسی که دبی برای رشد صنعت گردشگری خود انجام داده است می توان به ساخت جاذبه هایی مانند؛ برج خلیفه، اسکی دبی، پارک آبی دبی، بت اند بال، بانجی شوتینگ دبی، کایت سرفینگ و فلای بوردینگ اشاره کرد. همچنین یکی از راه های کاهش هزینه سفر به دبی استفاده از گزینه تورهای دبی است که تا حدودی زیادی می تواند هرینه های شما را قبل از شروع سفر برایتان مشخص کند.

سخن پایانی

خب همانطور که به صورت خلاصه اشاره شد هر سه مقصد اطراف ایران آنقدر جاذبه و تفریح دارند که به سختی می توان میان سفر به هرکدام تصمیم گرفت. اما شما می توانید با در نظر گرفتن مواردی مانند میانگین هزینه های سفر، اولویت جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی و همچنین تفریحات گوناگون مقصد خود را انتخاب کنید و از سفری دلنشین در تعطیلات خود لذت ببرید.

منبع: lastsecond.ir