مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: گزارشی تحت عنوان ابتلای دانش آموزان به کرونا تاکنون نداشتیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در پاسخ به این سوال که آیا مورد مشکوک به کرونا ویروس در میان دانش‌ آموزان مشاهده شده است؟ گفت: هیچ موردی در رابطه با کرونا در بین دانش آموزان عشایری، مناطق محروم، راه دور و کمتر توسعه یافته نداشتیم و چیزی تحت عنوان این که دانش آموزی مبتلا به کرونا باشد، گزارش نشده است.

وی در ادامه به مقایسه آموزش حضوری و مجازی پرداخت و گفت: من به طور کل مخالف آموزش از راه دور برای دانش آموزان دوره تحصیلی ابتدایی هستم، زیرا حدود صد و پنجاه هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی داریم که به نظرم آنها باید با توجه به شرایط فعلی دانش آموزان از لحاظ تربیتی با معلم از نزدیک رو در رو شوند.

سیفی خاطر نشان کرد: من با اینکه آموزش از طریق فضای مجازی یا کلاس‌های مجازی به دانش آموزان دوره ابتدایی ارائه شود، موافق نیستم. چیزی که اکنون شاهد آن هستیم مکمل آموزش است وگرنه اصلا آموزش به این شیوه نیست.ما حتی برای دانش آموزان عشایری هم تا به الان آموزش از راه دور را استفاده نکردیم و به هیچ عنوان مایل نیستیم، این اتفاق بیافتد، زیرا معتقدیم دانش آموز عشایری در مناطق سخت گذر و دور افتاده به معلمی نیاز دارد که اطلاعات بسیار خوب داشته و همه جانبه باشد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان عشایری به معلمان جامع الشرایط  نیاز دارند، گفت: دانش آموزان عشایری باید معلم جامع الشرایط داشته باشند که تحت عنوان بهیار، معلم ورزش، هنر و مروج کشاورزی فعالیت کند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر معلم جامع الشرایط برای دانش آموزان عشایر داریم؟ گفت: خیر، اما طرحش را داده‌ایم تا با کمک وزارتخانه‌های دیگر بتوانیم معلم‌هایی در نقش بهیار سلامتی، مروج کشاورزی و همچنین نقش نگهبان آثار باستانی داشته باشیم.

سیفی درباره وضعیت دانش آموزانی که در عشایر فاقد شبکه آموزش هستند، گفت: ما مناطقی که پوشش تلویزیونی ندارند را شناسایی کردیم؛ به عنوان مثال در یکی از مناطق استان خراسان شمالی پوشش تلویزیونی شبکه آموزش برای دانش آموزان وجود ندارد که بنا شد، مطالب آموزشی از طریق شبکه‌های استانی پخش شود. همچنین مشخص کردیم چه مناطقی فاقد اینترنت هستند و به آن دسترسی ندارند تا به آنها بسته‌های آموزشی مکتوب ارائه یا از طریق رادیو درس داده شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در پایان اظهار داشت: در میان اینها مهم‌تر از هر چیزی سلامت دانش آموزان است و تاکید داشته‌ایم دانش آموزان عشایر به داخل چادرها نروند؛ یا حتی معلمان آموزشی و تربیتی یا داوطلبانی که می‌خواهند به این مناطق و زیر چادرهای عشایری بروند، حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند. از طرفی لازم است که از سطح سواد والدین و خانواده‌ها برای آموزش به دانش آموزان استفاده شود. در هر صورت تلاش ما حفظ سلامت دانش آموزان است، زیرا سلامت آنها از آموزششان مهمتر است.