حتما برای شما هم پیش آمده‎است که هنگام جستجو در قفسه فروشگاه و یا صفحات یک فروشگاه اینترنتی معتبر، بین نام‌ها و برندهای مختلف ایرانی و خارجی خمیردندان سردرگم شوید. این انتخاب زمانی سخت‎تر می‎شود که پیش‌روی شما برندهای معتبر جهان قرارگرفته باشد. اما آیا واقعا بین انواع خمیر دندان و برندهای مختلف تفاوتی وجود دارد؟ چگونه می‌توانیم یک محصول کاملا مناسب دندان‌های خود پیدا کنیم؟ برای فهمیدن این موضوع ابتدا بهتراست با خمیردندان و انواع آن آشنا شویم:

خمیردندان خوب چی بخرم و از کجا بخرم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انواع ویژگی خمیر دندان خوب

خمیردندان، قدیمی‌ترین ماده مورد استفاده برای حفظ بهداشت دهان و دندان است. اگرچه خمیردندان‌های زمان باستان شباهت زیادی به محصولات  مدرن و باکیفیت امروزی نداشت اما اهمیت مسواک‌زدن و توجه به سلامتی دندان‌ها برای همه انسان‌ها را نشان می‎دهد. یک خمیردندان ترکیبی از مواد ساینده ملایم، طعم‌دهنده و خوشبوکننده، مواد کف‌کننده و مقداری مواد افزودنی دیگر مانند رنگ، ترکیبات غلیظ‎کننده و مواد دارای خاصیت دارویی است. یک خمیر دندان مناسب باید علاوه‌بر تمیزکنندگی، از آسیب به دندان‌ها نیز جلوگیری کند.

خمیردندان‌ها براساس بافت و کاربرد اختصاصی خود، به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در حال حاضر، این محصول را براساس عملکرد در چند گروه قرارمی‌دهیم:

1.خمیردندان مخصوص دندان‌های حساس

بعضی از افراد در اثر مصرف خوراکی‌های سرد یا داغ دچار درد دندان می‎شوند و اصطلاحا دارای دندان حساس هستند. برندهای بزرگ جهان برای کاهش آزار این افراد، خمیردندان‌های مخصوص طراحی می‌کنند که توبول‌های عاجی را مسدود و حساسیت نورون‎های حسی دندان را کاهش می‌دهد. به این ترتیب واکنش عصب دندان به محرک عامل درد کاهش می‎یابد. البته مصرف این مدل خمیر دندان در طولانی‌مدت توصیه نمی‎شود و بهتراست برای استفاده با دندانپزشک خود مشورت کنید.

2.خمیردندان مخصوص مقابله با پوسیدگی

پوسیدگی از دردناک‌ترین مشکلات دندان است که براثر عملکرد همزمان میکروب‌ها، مواد قندی موجود در خوراکی‌ها و عوامل دفاع طبیعی دهان به وقوع می‌پیوندد. برای پیشگیری از پوسیدگی در افراد مستعد، دندانپزشکان آن‌ها را به استفاده از خمیردندان ضدپوسیدگی توصیه می‌کنند. اگر یک نوع خمیردندان حاوی فلوراید با غلظت بیش از 1000ppm باشد، آن را به‌عنوان خمیر دندان مخصوص مقابله با پوسیدگی می‎شناسیم.

3.خمیردندان ضدپلاک

پلاک دندان، لایه نازک موجود بر سطح آن است که هر روز تولید می‌شود. این فیلم چسبنده دارای مقدار زیادی باکتری است که در صورت عدم حذف آن از روی سطح دندان، بر قطر آن افزوده و سرانجام به یک لایه ضخیم به نام تارتار تبدیل می‎شود که ازبین‌بردن آن، دیگر به آسانی پلاک نخواهدبود. برندهای تولیدخمیردندان انواع محصولات خود را حاوی ترکیبات فعال مخصوص جهت رفع پلاک تولید می‌کنند.

4.خمیردندان مخصوص سفیدکردن

سفیدی هرچه بیشتر دندان، آرزوی همه ما است. خمیردندان‌هایی که برای ازبین‌بردن زردی و لکه  استفاده می‎شود، معمولا دارای دی‌اکسیدتیتانیوم یا ترکیبات پراکسید بوده و برای افراد سیگاری و افرادی که به‌مقدار زیاد از چایی، قهوه و نوشابه استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود. البته این نوع محصول را نیز بهتراست به‌صورت دائمی و بدون نظر دندان‌پزشک خود مصرف نکنید چراکه مواد ساینده آن در طولانی‌مدت ممکن است باعث آسیب به مینای دندان شود.

هرچند بسیاری از خمیردندان‌ها در دسته‌بندی مختلف قرار می‌گیرند اما ممکن است یک محصول حاوی چند عملکرد باشد و نیاز همزمان دندان‌های شما را برطرف کند. اما موثرترین و بهترین خمیردندان‌ دنیا در حال حاضر کدام است؟

معرفی بهترین برند خمیر دندان در جهان

شاید انتخاب بهترین، ازبین برندهای معتبر جهانی کار دشواری باشد، بدون شک هر شخص باتوجه به نوع و نیاز دندان و حتی علاقه خود نسبت به یک برند، بهترین خمیر دندان دنیا را از نظر خود می‎سنجد اما برندهایی که متخصصان و دندانپزشکان جهان نیز آن‌ها را تایید می‌کنند و بیشترین مصرف را در همه کشورها دارند، آن‎قدر هم زیاد نیست. در اینجا به‎ چند نمونه از معروف‌ترین برند خمیردندان خارجی اشاره می‌کنیم:

1.برند سنسوداین(Sensodyne)

سنسوداین یکی از برندهای انگلیسی تولیدکننده محصولات تخصصی دهان و دندان است. این مجموعه با عرضه محصولات بسیار باکیفیت و موثر خود، سلامتی و بهداشت دندان‌ها را تضمین ‌می‌کند و یکی از محبوب‌ترین برندهای خارجی خمیردندان در کشور ما نیز محسوب می‌شود. دو مدل از انواع خمیر دندان سنسوداین اصل و پرطرف‌دار، خمیردندان روزانه و مخصوص دندان‌های حساس این برند است.

506

  • خمیردندان پمپی روزانه سنسوداین

این محصول با فرمولاسیون ملایم خود مخصوص استفاده روزانه تولیدشده‎است و علاوه‌بر مراقبت روزانه، خاصیت سفیدکنندگی ملایمی دارد و بروز حساسیت را نیز تاحد زیادی کاهش می‌دهد. این خمیر دندان سنسوداین حاوی فلوراید، با طعم نعنا است و بسته‌بندی پمپی آن، مسواک‌زدن را بسیار آسان می‌کند.

  • خمیردندان دندانهای حساس سنسوداین

افرادی که از دندان‌های حساس رنج‌ می‌برند، می‌توانند با استفاده از خمیردندانRepair & Protect این برند، شاهد بیشترین میزان محافظت و همین‌طور ترمیم دندان‌های خود باشند. این سری از محصولات سنسوداین در سه مدل اورجینال، دارای قدرت سفیدکنندگی و دارای خاصیت فوق شاداب‌کنندگی به‎دست شما می‌رسد که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

2.برند اورال بی(Oral-B)

بدون شک Oral-B یکی از معروف‌ترین برندهای محصولات بهداشت دهان و دندان در سراسر جهان است که این شهرت تا حد زیادی به مسواک‌های باکیفیت آن بستگی دارد. اما بهتراست بدانید که خمیردندان‌های اورال بی نیز از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار است و این برند با استانداردهای بسیار دقیق، این خمیردندان‌های حاوی فلوراید را تولید می‌کند. یکی از محبوب‌ترین محصولات آن، خمیردندان 3D اورال بی است.

  • خمیردندان اورال بی سه بعدی، مخصوص مقابله با جرم دندان

همان‎طور که از اسم این محصول مشخص است، اورال‌بی آن را با سه هدف سفیدکردن، تقویت دندان و محافظت دندان در برابر ایجاد لکه، طراحی می‌کند. طعم شیرین و نعنایی خمیردندان برای کسانی که به قدرت خنک‌کنندگی اهمیت می‌دهند، و تندی خمیردندان را نمی‌پسندند، بسیار ایده‌آل است.

3.برند ترامد(Theramed)

ترامد یک برند آلمانی است که تولید محصولات مخصوص دهان و دندان را از سال 1979 اغازکرد و در حال حاضر در بین برندهای معتبر این عرصه جایگاه خوبی دارد. انواع خمیر دندان ترامد اصل با عملکرد مختلف، حاوی فلوراید و دارای بسته‌بندی پمپی است که شما را از شر خمیردندان‎های تیوپی راحت می‌کند.

507

4.برند سیگنال(Signal)

یکی دیگر از نام‌های آشنا که در هنگام خرید خمیردندان باکیفیت و تخصصی زیاد به چشم می‌خورد، سیگنال است. جالب است بدانید که این برند آمریکایی ازجمله پیشگامان تولید خمیردندان است به‎گونه‌ای که اولین خمیر دندان دو رنگ دنیا را تولید کرد و همین‌طور پس از کشف فلوراید، آن را به ترکیبات خمیردندان خود افزود.

محصولات تولیدشده توسط این برند، قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و علاوه‌بر ازبین‎بردن ذرات بسیار ریز موادغذایی، با دارابودن فلوراید، به افزایش استحکام و مقاومت دندان‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات لثه نیز کمک می‌کند.

نتیجه گیری و انتخاب پیشنهاد فروشگاه

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مصرف طولانی‌مدت یک نوع خمیردندان باعث کاهش عملکرد آن می‌شود چراکه با گذشت زمان، باکتری‌های دهان و دندان به آن عادت می‌کنند. بنابراین بهتراست هرچندوقت یک بار نوع خمیردندان خود را تغییر دهید. این مسئله فرصت مناسبی برای امتحان‎کردن انوان بهترین خمیردندان‌های جهان است.

برای این موضوع، مهم‌ترین نکته، انتخاب یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که خیال شما را از بابت اصل‌بودن محصولات راحت کند و با تنوع بالای خود، انواع خمیردندان‌های روز اروپایی و آمریکایی را به‎دست شما برساند.

508

 فروشگاه اینترنتی سوراو به ‌عنوان یکی از واردکننده‌های اصلی انواع مسواک، خمیردندان و دهانشویه از معتبرترین برندهای جهانی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هرجای ایران که هستید، به خمیر دندان اورجینال و با مناسب‌ترین قیمت دسترسی داشته باشید.

مشاهده و خرید خمیردندان در سوراو

https://suraw.com/product-category/mouth-tooth/toothpaste/