سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی ها باید بدانند قطعا شتاب کاهش تعهدات بیشتر از گذشته خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتمام سومین مهلت اروپا برای تضمین برجام و آغاز اجرای گام چهارم، گفت: غربی ها باید بدانند قطعا شتاب کاهش تعهدات بیشتر از گذشته خواهد بود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظرم اگر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرایی کنیم، طرف های مقابل در برجام به خودشان خواهند آمد و فکری برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک می کنند.

وی در رابطه با واکنش منفی اروپایی ها نسبت به تزریق گاز در سانتریفیوژهای مستقر در فردو، ادامه داد: اروپایی ها مسئول شرایط کنونی توافقنامه برجام هستند از این رو نمی توانند به وضع موجود انتقاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع آنها نمی توانند به تعهدات خودشان عمل نکنند و سپس به کاهش تعهدات کشورمان انتقاد کنند و بگویند سیاست ایران به برنامه جامع اقدام مشترک آسیب می زند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی طبق مواد 26 و 36 توافقنامه تا زمانی که منافع برجامی خودش را بدست نیاورد، نسبت به کاهش سطح تعهدات اقدام خواهد کرد مگر اینکه اروپایی ها پای کار بیایند و حقوق ضایع شده کشورمان را جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان با اعلام آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران و با اشاره به اقدامات ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود، اظهار کرد: من امروز به سازمان انرژی اتمی می‌گویم که از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارند.

وی ادامه داد: طبق برجام ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم که قرار بود آن‌ها بچرخند اما به آن‌ها گاز تزریق نکنیم اما از فردا گازدهی را در فردو آغاز می‌کنیم./