پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خوشبختانه در یک دهه اخیر آموزش و اطلاع‌رسانی پیرامون سلامت روح و روان افزایش پیداکرده و اکنون مردم به‌خوبی می‌دانند که اگر به کوچک‌ترین مشکل روحی دچار شدند باید سریعاً به متخصصان توانمند در زمینه علم روانشناسی مراجعه کنند چراکه قطعاً هر نوع ناهنجاری روانی می‌تواند سلامت جسم انسان را نیز به خطر بی اندازد و بدتر از همه اینکه مشکلات روحی به‌صورت زنجیروار اتفاق می‌افتند. برای مثال اگر شما به استرس دچار شده و این مشکل را درمان نکنید، به مشکلات دیگر همانند اضطراب و افسردگی نیز مبتلا خواهید شد. با توجه به اهمیت آشنایی با انواع ناهنجاری‌های روانی، متخصصان کلینیک رویا سعی کرده‌اند در مقالات متعدد در مورد هرکدام از این مشکلات روحی صحبت کرده و روش‌های درمانی را برای شما ارائه کنند.

کلینیک روانشناسی و مشاوره

 در کلینیک رویا خدمات مشاوره و روان‌درمانی نیز برگزار می‌شود. به خاطر داشته باشید اگر برای درمان مشکلات روحی خود در اولین فرصت اقدام کنید، شاید با چند جلسه مشاوره، مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت و با پیشروی ناهنجاری، قطعاً دوره درمانی شما طولانی‌تر شده و نیاز به دارودرمانی خواهد بود. البته جای نگرانی نیست چراکه روانشناسان، مشاوران و روان‌پزشکان کلینیک رویا تا اتمام دوره‌ درمان و به دست آوردن بهبودی کامل، در کنار شما عزیزان خواهند بود و شما را هم حمایت می‌کنند.

درمان اختلالات روانی تحت نظر کلینیک رویا

خوشبختانه در چند سال اخیر کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی در سراسر کشور تحت نظر متخصصین توانمند راه‌اندازی شده و اکنون مردم می‌توانند در شرایط سالم و استاندارد مشکلات روحی خود را با متخصصان در میان گذاشته و نسبت به درمان خود اقدام کنند. شما نباید ذهنیت ترسناکی برای درمان ناهنجاری‌های روانی داشته باشید. ما در کلینیک رویا با افرادی برخورد داشته‌ایم که حتی در سطح بسیار پیشرفته مشکلات روحی ازجمله اختلال شیدایی، اختلال شخصیت مرزی، مازوخیسم و سادیسم قرار داشته و اکنون به‌سلامتی توانسته‌اند به شرایط عادی زندگی خود برگردند. در ادامه این مقاله به بررسی چند مورد از مهم‌ترین اختلالات روانی که نام‌برده شد خواهیم پرداخت تا با آن‌ها آشنا شده و از طرف دیگر بتوانید عملکرد متخصصان کلینیک رویا در این زمینه‌ها را بهتر بررسی نمایید.

اختلال ‌مانیا یا اختلال شیدایی

در یک تعریف ساده، اختلال‌ مانیا کاملاً برعکس افسردگی بوده و فرد احساس سرخوشی دارد. مهم‌ترین علائم اختلال شیدایی، تحریک‌پذیری بالا، پوشیدن لباس‌های غیرمتعارف، فراموش کردن برخی از امور، ابتلا به اختلالات خواب، افزایش تمایل جنسی، خودبزرگ‌بینی و همچنین افزایش مصرف مشروبات الکلی است. خوشبختانه متخصصان کلینیک رویا توانسته‌اند شرایط حاد و پیشرفته این اختلال را با دوره‌های روان‌درمانی، دارودرمانی و درنهایت تشنج درمانی، مدیریت نموده و فرد بعد از سپری کردن مراحل درمان، سلامت روح خود را به دست آورده است. البته روانشناسان کلینیک‌ رویا معتقد هستند بخش عمده‌ای از روند درمان به خود شخص بستگی دارد. اگر شما همکاری لازم را با متخصص نداشته باشید قطعاً درمانی اتفاق نخواهد افتاد.

اختلال شیدایی یا مانیا

اختلال مازوخیسم و سادیسم

این دو اختلال روحی مرتبط با مسائل جنسی بوده و البته کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. به این معنا که فرد مبتلابه مازوخیسم، آزار خواه جنسی و فرد مبتلابه سادیسم، آزاردهنده جنسی است. کسی که دچار مازوخیسم شده است تمایل دارد توسط شریک جنسی خود به‌شدت مورد آزار و اذیت قرارگرفته و حتی شکنجه شود؛ اما فرد مبتلابه سادیسم، آزار و اذیت را برای شریک جنسی خود می‌خواهد و او را به‌شدت اذیت می‌کند. نقطه مشترک اختلال مازوخیسم و سادیسم، تنفر این دسته از افراد به معاشقه است. درواقع آن‌ها هیچ‌گونه احساسی در رابطه جنسی ندارند و تنها با خشونت ارضا نشوند. متخصصان کلینیک رویا ابتدا جلسات مشاوره را برای درمان شروع خواهند کرد. درصورتی‌که این ناهنجاری روانی پیشروی نکرده باشد، شاید در چند جلسه مشاوره و البته در صورت همکاری با روانشناس و مشاور، بتوانید سلامت خود را به دست ‌آورید؛ اما در برخی موارد نیاز به همکاری با روانپزشک و دارودرمانی خواهد بود.

نگران مصرف دارو‌ها نباشید چراکه بر طبق برنامه تنظیم‌شده زمانی که متخصص تشخیص دهد به‌سلامتی نزدیک هستید، دوز مصرف دارو‌ها را کاهش می‌دهد و اثر آن‌ها از بدن خارج‌شده و هیچ اعتیادی به این مواد دارویی پیدا نکنید. لازم است این نکته را بیان کنیم که متخصصان کلینیک رویا در دو مقاله مجزا، علائم و نشانه‌های اختلال مازوخیسم و سادیسم را به‌طور کامل شرح داده‌اند. درصورتی‌که عمده این علائم را در شریک جنسی خود مشاهده کردید، در اولین فرصت باید مشکل را با مشاور در میان بگذارید چراکه قطعاً چنین شرایطی برای شما نیز قابل‌تحمل نبوده و باعث آزار روحی شما نیز خواهد شد.

 اختلال شخصیت مرزی یا بوردرلاین

برخی از افراد ثبات خلقی و شخصیتی نداشته و بر اساس محیطی که در آن قرارگرفته‌اند، مدام تغییر شخصیت می‌دهند. برای مثال ممکن است اکنون در حال خندیدن باشند ولی به‌صورت ناگهانی خلق‌وخوی آن‌ها عوض‌شده و شروع به گریه می‌کنند. این دسته از افراد به اختلال شخصیت مرزی دچار شده‌اند. مهم‌ترین علائم و نشانه‌های ابتلا به این ناهنجاری روحی شامل روابط ناپایدار، اعمال خطرناک، وابستگی به شخص یا یک وسیله، عصبانیت بدون دلیل، تمایل به استفاده از مواد مخدر، آسیب زدن به خود، ناامیدی و درنهایت و اقدام به خودکشی است. درمان اختلال شخصیت مرزی را نباید به تأخیر انداخت زیرا طبق علائم و نشانه‌های ذکرشده برای این ناهنجاری روحی، اگر مشکل پیشروی کند و به مدت طولانی با فرد همراه باشد، ممکن است منجر به خودکشی گردد. از طرف دیگر فرد مبتلابه اختلال بوردرلاین در روابط اجتماعی و زندگی خود دچار مشکل شده و همین مسئله باعث آزار اطرافیان خواهد شد.

اختلال بوردرلاین

در ابتدا به شما توصیه می‌کنیم مقاله اختلال شخصیت مرزی در سایت کلینیک رویا را به‌دقت مطالعه نمایید تا بتوانید با علائم و نشانه‌های این ناهنجاری روحی به‌طور کامل آشنا شوید. سپس اگر عمده این نشانه‌ها در بین یکی از افراد خانواده مشاهده می‌شود، باید سریعاً به یک مشاور مراجعه کنید. این امکان برای شما عزیزان فراهم‌شده است که از طریق مشاوره آنلاین یا تلفنی، با متخصصان ما در کلینیک رویا در تماس بوده و صحبت‌های اولیه را به‌صورت غیرحضوری داشته باشید. سپس برای شما جلسه مشاوره برگزار می‌گردد تا طبق صحبت‌های متخصص، بتوانید فرد مبتلابه اختلال شخصیت مرزی را به کلینیک رویا آورده و درمان را شروع نمایید. اگر دوره‌های درمانی متخصصان کلینیک رویا به‌صورت کامل سپری‌شده و همکاری‌های لازم را با همکاران ما داشته باشید شک نکنید که بعد از اتمام درمان، شما همانند یک فرد سالم به جامعه بازگشته و زندگی مفید و سالم می‌خواهید داشت