پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بسیاری از افراد مشتاق زندگی در کانادا هستند و می‌خواهند هر طور شده خودشان را به آنجا برسانند، اما مهاجرت کار آسانی نیست، شما برای اینکه بتوانید برای مهاجرت به کانادا درخواست ویزا دهید و درخواستتان مورد تأیید قرار بگیرد باید مراحل بسیار زیادی را طی کنید و شرایط زیادی را برآورده سازید، مثلاً باید در یک آزمون زبان معتبر شرکت کرده و نمره‌ی قابل قبولی را دریافت کرده باشید، یک پیشنهاد شغلی داشته باشید، به دولت کانادا ثابت کنید که از پس هزینه‌های خود بر می‌آیید یا سرمایه‌ی کافی برای سرمایه‌گذاری در یکی از استان‌های کانادا را در اختیار داشته باشید و صدها مورد دیگر.

مهاجرت

فرآیند مهاجرت می‌تواند چند ماه و حتی چند سال طول بکشد، اما همیشه افرادی هستند که بدون داشتن شرایط مهاجرت می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن خودشان را به کشور مورد نظرشان برسانند و بنابراین به سراغ روش‌های غیرقانونی می‌روند. اما روش‌های غیرقانونی خطرات فراوانی دارند و دولت کانادا به طور جدی با مهاجران غیرقانونی برخورد می‌کند و آن‌ها را دستگیر کرده و به کشور خودشان باز می‌گرداند.

حتی در برخی از مواقع، هزینه‌ی مهاجرت غیر قانونی خیلی بیشتر از هزینه‌ی مهاجرت قانونی است و ممکن است فرایندش بیشتر هم طول بکشد. همچنین در مهاجرت غیر قانونی همیشه این احتمال وجود دارد که تمام هزینه‌ و زمانی که صرف این کار کرده‌اید به هدر برود و هیچ نتیجه‌ای دریافت نکنید، در صورتی که اگر همین هزینه و زمان را صرف روش های مهاجرت قانونی کرده بودید، با احتمال بیشتری می‌توانستید به کانادا وارد شوید.

اگر بدانید که روش های مهاجرت به کانادا چه هستند و چه روش‌هایی در دسترستان قرار دارند که با شرایطشان سازگار هستید، به راحتی می‌توانید شانس موفقیت خود را برای مهاجرت قانونی به کانادا افزایش دهید و از تله‌ها، ناامیدی‌ها و بروز تأخیر در کارتان جلوگیری کنید.

5 تا از روش های مهاجرت به کانادا در سال 2021

در ادامه 5 تا از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد. شما با کمک این گزینه‌ها می‌توانید با روشی مطمئن به کشور موردعلاقه‌ی خود برسید.

1. برنامه اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری یکی از روش های مهاجرت به کانادا است که به مهاجران اجازه می‌دهد تا به عنوان یک نیروی کار ماهر در کانادا زندگی و کار کنند. اکسپرس اینتری یک سیستم جدید است که متقاضیان ویزای کانادا را بر اساس شرایطشان (از قبیل سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کار و غیره) مورد ارزیابی قرار می‌دهد و آن‌ها را امتیازبندی می‌کند، متقاضیانی که امتیاز لازم را کسب کنند توسط این سیستم انتخاب می‌شوند و می‌توانند به کانادا بیایند.

یکی از خوبی‌های این روش این است که شما در ابتدا نیازی به پرداخت هزینه ندارید و فقط در صورتی که امتیاز لازم را کسب کنید و توسط این سیستم انتخاب شوید باید هزینه‌های مهاجرت و اخذ ویزای خود را بپردازید. اکسپرس اینتری یکی از مقرون به صرفه‌ترین و مطمئن‌ترین روش های مهاجرت به کانادا است.

مهاجرت

2. ویزای کار

افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند سعی می‌کنند از یک کارفرمای کانادایی معتبر پیشنهاد شغلی دریافت کنند. اگر کارفرمای کانادایی بتواند به دولت این کشور ثابت کند که ورود نیروی کار خارجی باعث بیکاری یا کاهش حقوق نیروی کار کانادایی نمی‌شود و هیچ تأثیر منفی‌ای بر بازار کار این کشور نمی‌گذارد و هیچ یک از شهروندان کانادایی این قابلیت را ندارند که آن موقعیت‌ شغلی را پر کنند، می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را از کشورهای خارجی استخدام کنند. شما با بررسی مداوم فرصت‌های شغلی در کانادا می‌توانید ببینید که آیا موقعیتی برایتان وجود دارد یا نه.

 

3. برنامه انتخاب استانی PNP

برنامه PNP نیز یکی از محبوب‌ترین روش های مهاجرت به کانادا است. استان‌هایی مانند آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و سایر استان‌های کانادا، برنامه‌های مهاجرتی مخصوص به خود را دارند که اغلب خیلی سریع هستند و متقاضیانی که توسط این برنامه‌ها انتخاب می‌شوند به سرعت می‌توانند به کانادا وارد شده و مشغول به کار شوند. اما یک نکته‌ی مهم درمورد برنامه PNP این است که متقاضیان پس از ورود به کانادا باید فقط در استانی که توسط آن انتخاب شده‌اند، اقامت داشته باشند و کار کنند. علاوه بر این، اکثر متقاضیانی که در برنامه PNP شرکت می‌کنند باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر کانادایی داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط این برنامه باشند.

4. ویزای تحصیلی

اگر شما یا والدینتان از توانایی مالی خوبی برخوردار هستید، بهترین راه برای مهاجرتتان به کانادا این است که در یک دانشگاه یا کالج کانادایی ثبت نام کنید. البته شما به عنوان یک دانشجو در این کشور اجازه‌ی کار دارید و اگر همسرتان به عنوان همراه با شما به کانادا مهاجرت می‌کند، می‌تواند به صورت فول تایم مشغول به کار شود و می‌توانید هزینه‌هایتان را تأمین کنید. اما برای دریافت ویزای تحصیلی باید یک گواهی تمکن مالی داشته باشید تا نشان دهید که می‌توانید در ماه‌های اول مهاجرت خود، از پس هزینه‌هایتان بر بیایید. شما پس از فارغ التحصیلی باید به کشور خودتان باز گردید، اما اگر بتوانید در این مدت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید می‌توانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

5. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه‌گذاری برای افرادی طراحی شده است که دارای سرمایه‌ی زیادی هستند و می‌خواهند کسب‌وکار خود را در خارج از کشور راه‌اندازی یا مدیریت کنند. آن‌ها با سرمایه‌گذاری در کشور کانادا، به اقتصاد این کشور کمک کرده و باعث رشد و شکوفایی آن می‌شوند. اساساً دو برنامه برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که عبارتند از برنامه سرمایه گذاری فدرال و برنامه کبک. هر دو برنامه تا حدودی شبیه به هم هستند و قبولی در آن‌ها مستلزم این است که ارزش خالص دارایی‌های متقاضیان از حد مشخصی کمتر نباشد و آن‌ها مبلغ زیادی از سرمایه‌ی خود را برای یک دوره‌ی 5 ساله در یک صندوق سرمایه‌گذاری تایید‌شده قرار دهند.