پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

افراد زیادی هستند که برای تصمیم گیری به مهاجرت به مقایسه مهاجرت به کانادا و اروپا می‌پردازند. یکی از مهم ترین بررسی ها در مقایسه؛ هزینه مهاجرت می باشد. هزینه مهاجرت می‌تواند از روش‌های مختلف مهاجرتی متفاوت باشد که در هر کدام از این کشورها هزینه خاص خود را خواهند داشت. در این مقاله با کمک از دانش کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور به بررسی هزینه مهاجرت به کانادا و اروپا می پردازیم.

 

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار

 کسب اقامت از طریق یافتن شغل، یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا است. این روش به مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق کار معروف است. در این روش را با توجه به اینکه فرد، هزینه خاصی جز هزینه تمکن مالی نخواهد پرداخت، می توان از کم هزینه ترین راه های مهاجرت دانست. یکی از راه های مهاجرت به کانادا از طریق کار؛ داشتن پیشنهاد کاری است. دیگر روش مهاجرت کاری کانادا، مهاجرت از طریق ثبت نام و پذیرفته شدن در سیستم های امتیاز بندی ها می باشد که به صورت فدرال و استانی است. هزینه مهاجرت به کانادا در این روش ها شامل؛ هزینه ویزای کار که حدود 150 دلار است و هزینه تمکن مالی که حدود 10 الی 12 هزار دلار است می گردد.

 

 

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در مورد هزینه مهاجرت از طریق تحصیل، باید هزینه زندگی و شهریه تحصیلی در کشور کانادا را در نظر گرفت. شهریه ها می تواند در دانشگاه های مختلف و در شهرهای مختلف و با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت باشد. در مورد هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا می توان به جدول زیر، که توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور طراحی شده است، اشاره نمود. این هزینه ها به صورت میانگین در نظر گرفته شده است:

مقطع

هزینه

مدارس

25000 تا 30000 دلار کانادا

کارشناسی

15000 تا 20000 دلار کانادا

کارشناسی ارشد

18000 تا 25000 دلار کانادا

دکترا

10000 تا 20000 دلار کانادا

 

 

 

 

 

 

 

 

— شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجویان سراسر دنیا که تمایل به تحصیل در کانادا داشته باشند، باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. از این شرایط می توان به نداشتن گپ تحصیلی، دارا بودن سن مناسب و داشتن معدل حداقل ۱۳ اشاره کرد. عموماً شرایط پذیرش با شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا امکان دارد، متفاوت باشد. ممکن است فرد از دانشگاه و مرکز علمی موردنظر پذیرش شود ولی به اخذ ویزا منجر نگردد. معمولاً آفیسر ویزا بر روی گپ تحصیلی و شرایط سنی فرد حساس خواهد بود. فرد نباید دارای گپ تحصیلی بیش از ۳ تا ۴ سال باشد. البته این شرایط در مقطع دکترا معمولا مورد نظر نخواهد بود.

در لینک زیر اطلاعات کاملی در این خصوص موجود است.

https://malekpourmie.net/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/

 

 

 

— شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه های کانادا، با توجه به نوع دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد. دانشگاه های کانادا به دو دسته دانشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌های دولتی تقسیم شده است. هزینه در دانشگاه های دولتی بسیار کمتر از دانشگاه های خصوصی است. اما دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می نمایند، عموماً در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند. شهریه دانشگاه ها با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند و رتبه آن ها متفاوت است. کارشناسان موسسه MIE اتریش شهریه برخی از دانشگاه های برتر کانادا را بدین ترتیب بیان کرده اند:

دانشگاه

شهریه مقطع کارشناسی

شهریه مقطع کارشناسی ارشد

تورنتو

42870 دلار تا 49800 دلار

6900 تا 22640 دلار

بریتیش کلمبیا

25978 دلار تا 36588 دلار

8605 دلار

مک گیل

16815 دلار تا 45263 دلار

16816 دلار

مک مستر

20808 دلار تا 27978 دلار

16761 دلار تا 17096 دلار

مونترال

13048 دلار تا 16990 دلار

16372 دلار

 

— هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا، در شهرهای مختلف متفاوت است. در شهرهایی مانند ونکوور و تورنتو، هزینه زندگی دانشجویی نسبت به سایر شهرها بیشتر خواهد بود. شهرهای استان کبک از کم هزینه ترین شهرها برای زندگی می باشد. در محاسبه هزینه زندگی دانشجویی باید هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و بیمه را در نظر داشت. عمده ترین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا مختص به هزینه مسکن خواهد بود. افراد برای زندگی و اقامت در این کشور می توانند از انواع مسکن ها از جمله مسکن های مشترک و مسکن مستقل، زندگی با خانواده کانادایی، خوابگاه و... بهره مند گردند. به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در هر ماه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در نظر گرفته می شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

ثبت شرکت و کار شرکت، کارآفرینی،استارت آپ و نوآفرینی می‌تواند از انواع سرمایه گذاری با توجه به میزان سرمایه وهدف بیزینسی باشد.هر کدام از این روش ها دارای شرایط خاص خود می باشند اما اگر بخواهیم به طور کلی هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را محاسبه کنیم می توان گفت این هزینه ها از حداقل 60 هزار دلار تا 800 هزار دلارمتفاوت خواهد بود.

 

 

بررسی راه های اخذ اقامت اروپا

کشورهای مختلف اروپایی، برای افرادی که تمایل به اقامت در این کشورها را دارند؛ انواع اقامت ها را ارائه می کند. برای مهاجرت به اروپا راه های مختلفی وجود دارد از جمله مهم ترین راه های مهاجرت به اروپا می توان به مهاجرت از طریق کار، از طریق تحصیل و سرمایه‌گذاری اشاره نمود. هر کدام از این روش ها دارای شرایط خاص خود می باشند و در هر کدام از این روش ها هزینه اقامت و مهاجرت متفاوت خواهد بود که در مباحث زیر این نوع مهاجرت ها توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور بیشتر توضیح داده شده است:

 

 

 

 

—- هزینه اقامت اروپا از طریق کار

از راه های مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت کشورهای اروپایی می‌توان به روش کار اشاره نمود. روش های کاری به سه گروه تقسیم می‌شود: داشتن جاب آفر، روش امتیاز بندی و روش جاب سیکر که عمدتاً در کشورهای اروپایی دو روش جاب آفر و جاب سیکر متداول است. در روش جاب آفر، فرد باید دارای کارفرما باشد که برای وی پیشنهاد کاری ارسال نماید. در کشورهای اروپایی کارفرما باید سه ماه شغل مورد نظر را در این کشورها آگهی نموده و در صورت پیدا نکردن فرد مورد نظر می تواند برای شخص دعوتنامه ارسال کند. در روش جاب سیکر به فرد مهلت داده می‌شود که به مدت شش ماه در کشور مقصد حضور پیدا کند و در این مدت به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازد تا بتواند اقامت‌ کاری آن کشور را به دست آورد. این روش در کشور آلمان و اتریش متداول است. اگر بخواهیم هزینه اقامت اروپا از طریق کار را در نظر بگیریم می‌توان با توجه به اینکه در این روش فرد در ابتدای مهاجرت خود دارای درآمد خواهد شد، این نوع اقامت را جزء کم هزینه ترین اقامت ها در اروپا در نظر گرفت. فرد در این نوع مهاجرت فقط به هزینه تمکن مالی که باید در حساب خود نشان دهد نیاز خواهد داشت.

—- هزینه اقامت اروپا از طریق تحصیل

روش تحصیلی از متداول ترین روش های مهاجرت به اروپا است. در این روش فرد می تواند با توجه به مقطع تحصیل در دانشگاه یا مرکز علمی مربوطه پذیرش اخذ نماید. با توجه به تنوع دانشگاه‌ها در سراسر اروپا، شخص می تواند تحصیل خود را در دانشگاه های مختلف طی نماید. هزینه اقامت اروپا در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. در اکثر کشورها تحصیل به زبان رسمی آن کشور می‌تواند در دانشگاه‌های دولتی انجام پذیرد که در این صورت هزینه های تحصیل فرد به ‌طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. برای بررسی هزینه اقامت اروپا از طریق تحصیل باید هزینه تحصیل، هزینه زندگی و سایر هزینه های جزئی را در نظر گرفت. عموماً هزینه تحصیل در کشورهای اروپای شرقی کمتر از هزینه تحصیل در کشورهای اروپای غربی است. هزینه های تحصیل در کشورهای مختلف از چند صد یورو تا 20 الی 30 هزار یورو متغیر خواهد بود.

 

 

 

 

— هزینه اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

 

سرمایه گذاری در اروپا از راه‌های مختلفی امکان پذیر است. از راه های سرمایه گذاری در اروپا می توان به کارآفرینی، ثبت شرکت، خرید ملک، استارت آپ، سرمایه گذاری در فرانچایزها و خود حمایتی اشاره نمود. هر کدام از آنها دارای هزینه های جداگانه هستند. به طور مثال سرمایه گذاری از طریق خرید ملک که به اقامت اروپا بیانجامد در کشور های مختلف متفاوت است: اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در پرتغال حداقل 350 هزار یورو، در اسپانیا حدود 500 هزار یورو و در یونان 250 هزار یورو خواهد بود. در روش ثبت شرکت فرد با 3 الی 4 هزار یورو می تواند شرکت خود را ثبت نماید اما به طور میانگین در کشورهای مختلف اروپایی فرد باید حدود 135 هزار یورو به عنوان سرمایه در شرکت خود وارد نماید البته صرف ثبت شرکت نمی تواند به اقامت منتهی گردد و فرد باید در شرکت مربوطه به عنوان نیرو استخدام گردد. در روش های خود حمایتی در کشورهای مختلف فرد نیاز به وارد نمودن سرمایه نخواهد داشت و صرف نشان دادن تمکن مالی می تواند منجر به اخذ اقامت شود. روش کارآفرینی در کشورهای مختلف می تواند مبالغ مختلفی را در پی داشته باشد حداقل مبلغ کارآفرینی در اروپا که بتواند به اقامت منجر به شود حدود 50 هزار یورو خواهد بود.