هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

افرادی قصد مهاجرت و تحصیل پزشکی به آلمان را دارند باید اطلاعاتی درباره تحصیل در این کشور بدانند. اطلاعاتی که شامل هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی یا دندان پزشکی می‌شود. آگاه بودن از هزینه‌های تحصیل برای هر فرد متقاضی نیاز است.دانستن هزینه‌های تحصیل برای برنامه ریزی بهتر فرد متقاضی لازم است.

هزینه تحصیلی در آلمان با توجه به مقطع و دانشگاه متفاوت است. در حالت کلی هزینه تحصیل در آلمان بسیار مناسب تر از سایر کشورهای اروپایی است.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

رشته تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی یکی از رشته های پر طرفدار در میان علاقه مندان به تحصیل در کشور‌های خارجی می‌باشد. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان به قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی وارد کشور‌های خارجی می‌شوند. با توجه به اینکه هزینه تحصیل در کشور آلمان بسیار پایین است، طرفداران بیشتری نسبت به بقیه کشور‌ها دارد.

 

انواع دانشگاه‌ها در کشور آلمان

دانشگاه‌های آلمان از نظر هزینه مالی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. دانشگاه‌های خصوصی پزشکی و دندانپزشکی
  2. دانشگاه‌های رایگان پزشکی و دندانپزشکی

دانشجویان می‌توانند در هر یک از دو گروه از دانشگاه‌ها با توجه به شرایط خود به تحصیل بپردازند.

برای گرفتن مشاوره در این خصوص مشاورین موسسه میرداماد آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشند.

انتخاب بهترین راه تحصیل

تحصیل در دانشگاه‌های رایگان نیازی به پرداخت شهریه ندارد و متقاضیان می‌توانند در این دانشگاه‌ها به رایگان تحصیل کنند. تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی کشور آلمان نیازمند پرداخت شهریه می‌باشد.

هزینه این دانشگاه‌ها به نسبت بالا بوده و رقم قابل توجهی می‌باشد که این مبلغ حدودا 20000 یورو سالانه برای تحصیل پزشکی می‌باشد.

هزینه زندگی در آلمان

دانشجویان بسیاری از سراسر جهان هر ساله به قصد تحصیل در آلمان به سمت این کشور راهی می‌شوند. هزینه تحصیل و زندگی در کشور آلمان بسیار پایین و معقول به نظر می‌رسد.

هزینه زندگی دانشجویان در کشور آلمان حدودا بین 600 تا 700 یورو در ماه می‌باشد. این هزینه برای نیاز‌های روزمره مانند خوراک، پوشاک، رفت و آمد و ... می‌باشد.

در صورت تحصیل افراد در دانشگاه‌های خصوصی کشور آلمان هزینه شهریه نیز به هزینه‌های او اضافه خواهد شد.

برای اجاره کردن خوابگاه توسط دانشجویان نیز آن‌ها میبایست مبلغی بین 300 تا 400 یورو هزینه کنند.

شما میتوانید برای اطلاع دقیق تر و بهتر در مورد هزینه‌های زندگی در کشور آلمان با مشاورین ما در موسسه میرداماد ارتباط برقرار کنید.

در نهایت باید گفت که کشور آلمان یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل رایگان به حساب می‌آید. زیرا هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به بقیه کشور‌های این حوزه بسیار پایین می‌باشد. اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی کشور آلمان را داشته باشید باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت کنید.

شرایط لازم جهت تحصیل رایگان در کشور آلمان

برای تحصیل در دانشگاه‌های رایگان کشور آلمان باید دارای شرایط خاصی باشید. این شرایط شامل ارائه دادن مدرک B2 زبان آلمانی و قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها می‌باشد.

02

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در کشور آلمان

رشته‌های پزشکی در کشور آلمان یکی از پر درآمد‌ترین مشاغل به حساب می‌آید و بالاترین حقوق پایه را شامل می‌شود. از این رو تحصیل پزشکی در آلمان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. حقوق پزشکان این کشور در بیمارستان‌ها از 60 هزار یورو سالانه آغاز شده و هر ساله به مبلغ آن افزوده می‌شود.

اگر دوره تخصصی پزشکی را در کشور آلمان نگذرانده باشید می‌بایست دوره کمک پزشک را بگذرانید. پس از گذراندن این دوره در آلمان شما می‌توانید در کلنیک‌ها و بیمارستان‌ها مشغول کار شوید و یا مطب شخصی خود را داشته باشید.

پزشکان در کشور آلمان حتی در مرحله طرح (آموزشی) نیز از حقوق و مزایای خوبی بهره مند می‌شوند و درآمد آنها حدودا بین 30 تا 60 هزار یورو می‌باشد.

یک پزشک عمومی در کشور آلمان به طور میانگین درآمد 45 هزار یورویی خواهد داشت. پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها درآمد میانگین حدودا 60 هزار تا 580 هزار یورو در سال دارند.

درآمد پزشک متخصص نیز در آلمان بسیار بالا بوده و می‌تواند مبلغی بین 50 هزار تا 280 هزار یورو را به عنوان حقوق دریافت کند. البته برای دریافت حقوق بیشتر در این بازه نیازمند داشتن سابقه کاری و تجربه بیشتر می‌باشد.

ما سعی کردیم شما را از هزینه‌های تحصیل پزشکی در آلمان آگاه کنیم. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره موسسه میرداماد تماس بگیرید. این موسسه در تلاش است تا بهترین خدمات و اطلاعات را در زمینه مهاجرت به آلمان و تحصیل در رشته‌های مختلف در آلمان را در اختیار شما قرار دهد.