بانوان برای دسترسی به فرصت­ها، موقعیت­های اجتماعی و اقتصادی بالاتر به کشورهای اروپایی مهاجرت می­کنند. در ادامه به معرفی شرایط مناسب زندگی برای زنان و مهاجرت به اروپا می­پردازیم، با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

بهترین کشور اروپا برای مهاجرت زنان کجاست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 اخیرا یک مجله خارجی نظر سنجی جالبی با مشارکت 250.000 زن در سراسر جهان به راه انداخت، بررسی نتایج حاصله نشان داد که بهترین کشورها برای مهاجرت زنان دارای 6 ویژگی هستند.

تا چند دهه قبل مهاجرت پدیده­ای مردانه تلقی می­شد، حال آنکه امروزه بانوان هم به مهاجرت می پردازند. حضور فعالانه تر زنان و مشارکت­های اجتماعی آن­ها در جامعه تغییرات ساختاری و نگرشی جدیدی ایجاد کرده است.

بانوان برای دسترسی به فرصت­ها، موقعیت­های اجتماعی و اقتصادی بالاتر به کشورهای اروپایی مهاجرت می­کنند. در ادامه به معرفی شرایط مناسب زندگی برای زنان و مهاجرت به اروپا می­پردازیم، با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

 

برابری اجتماعی مهمترین عامل انتخاب زنان برای مهاجرت

کشورهایی که دارای قوانین حمایت از حقوق بشر، برابری جنسیتی، امنیت بالا، تساوی درآمد، تحصیل آزادانه، ورود به جامعه و فعالیت در شغل دلخواه هستند، بهترین موقعیت برای مهاجرت زنان محسوب می­شوند.

در یک تقسیم بندی بین کشورهای قاره اروپا 21 کشور با فراهم کردن شرایط مساعد برای بانوان در بالاترین رتبه قرار دارند، همین امر سبب شده سالانه زنان بسیاری برای اخذ اقامت اروپا اقدام کنند.

2

رتبه بندی بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت زنان

با بررسی­های انجام شده در بین کشورهای اروپایی زنان برای مهاجرت به این 21 کشور بیشتر علاقه­مند هستند.در ادامه 5 مورد از بهترین کشورها برای زندگی زنان را بررسی می­کنیم.

دانمارک، بهترین مقصد برای مهاجرت زنان

در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، دانمارک کمترین تفاوت را بین زنان و مردان در حوزه های تحصیلی، اقتصادی، سلامت و سیاست دارد. سیستم مهدکودک های این کشور بر اساس درآمد اشخاص مبتنی است. همچنین یکی از انعطاف پذیرترین قوانین برای ترک کار به خاطر زایمان را داراست.

دانمارک به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت زنان در سال 2020 در جایگاه اول قرار گرفت. نمره برابری جنسیتی در این کشور 6/9، امنیت 8/9، تساوی درآمد 2/9 بود.

سوئد، کشوری مدافع حقوق زنان

کشور اسکاندیناوی یکی از مدافعان سرسخت حقوق زنان است. از جمله می توان به مرخصی زایمان (با حقوق) سه ماهه به هر دو جنس زن و مرد اشاره کرد. همچنین، زنان برای مراقبت های دوران بچه‌داری، کمک مالی دریافت می کنند، نیمی از مدیران سیاسی کشور را زنان تشکیل داده اند.

این کشور در رتبه بندی بهترین­ها سکوی دوم را به خود اختصاص می­دهد. نمره برابری جنسیتی و حقوق بشر در سوئد 10 و نمره امنیت 8/9 را دارد و یکی از بهترین گزینه های برای مهاجرت زنان به اروپا است.

امنیت زنان در کدام کشور بیشتر است؟ هلند

مادرانی که به تازگی وضع حمل کرده اند در این کشور مورد حمایت دولت قرار دارند، به این صورت که بیمه حقوق پرستار کودک را به طور کامل پرداخت می نماید. همچنین در هلند، شاهد کمترین فاصله حقوقی بین زنان و مردان هستیم.

هلند نسبت به سال 2019 دو رده صعود کرد و به جمع سه کشور برتر راه یافت. حقوق بشر در این کشور نمره کامل 10 را دارد و تساوی درآمد به نمره 1/8 رسیده است.

نروژ، تساوی حقوق زنان و مردان را تجربه کنید!

در کشور نروژ زنان باردار می توانند ۳۵ هفته مرخصی زایمان با حقوق کامل داشته باشند، یا ۴۵ هفته مرخصی با ۸۰ درصد حقوق را انتخاب کنند. نروژ به عنوان یکی از برترین کشورها در زمینه تساوی حقوق زن و مرد محسوب می شود.

نروژ در رتبه چهارم قرار دارد و نمره 10 را برای تساوی درآمد و نمره 8/9 را برای امنیت از آن خود کرده است.

کانادا، بهترین کشور برای زنان

کانادا در سیاست های خارجی و داخلی خود، دفاع از حقوق زنان را در اولویت کارهای خود قرار داده است. البته لازم است اشاره کنیم که زنان در این کشور با هم برابر نیستند. به طور مثال، زنان بومی بیشتر از دیگر شهروندان کانادایی جنایات بیشتری مرتکب می شوند.

پنجمین رتبه هم به کانادا اختصاص دارد که در برابری جنسیتی نمره 3/9 و تساوی درآمد نمره 3/7 را کسب کرده است.

 فنلاند، بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها!

یکی از نخستین کشورهایی که به زنان حق رای و اجازه حضور در انتخابات را داد، فنلاند بود. این کشور اروپایی همچنین بنیاد «جایزه جهانی تساوی حقوق زن و مرد» را راه اندازی نمود.

سوئیس، مقصدی مناسب برای مهاجرت زنان

 سوئیس که به عنوان بهترین کشور برای زندگی در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد، یکی از بهترین پیشگامان  رعایت حقوق زنان در طول تاریخ به شمار می رود. زنان در سال ۱۹۷۱ میلادی اجازه رای دادن در حد دولتی را داشتند.

کشورهای نیوزلند، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، اتریش، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، استرالیا، انگلستان، یونان، پرتغال، سنگاپور و آمریکا نیز رتبه­های هشتم تا بیست­ویکم را دارند. اما برای اخذ اقامت اروپا باید چه کنیم؟

3

بهترین روش های اخذ اقامت اروپا، خدمتی بی نظیر از موسسه حقوقی سایرس

برای مهاجرت به قاره سبز اروپا و گرفتن اقامت راه­های متنوعی وجود دارد. با در نظر گرفتن شرایط خود و کسب اطلاعات کافی از شیوه­های اخذ اقامت می­توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اقامت از طریق سرمایه گذاری، تمکن مالی، کارآفرینی و کار، 4 مورد از پر استفاده­ترین روش­های اخذ اقامت اروپا است.

اوضاع اجتماعی و اقتصادی سبب شده قوانین اقامت در هر کشور متفاوت باشد. به­عنوان مثال متقاضیانی که برای گرفتن اقامت از  کشورهای اروپایی عجله دارند، اقامت تمکن مالی یونان یکی از سریع ترین و پرتقاضا ترین روش­های اخذ اقامت است. یونان عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و پس از پایان بحران اقتصادی برای توسعه زیر ساخت­ها و شبکه­های فناوری اقدام به تصویب  قوانین مهاجرتی ساده­تر برای جذب سرمایه خارجی نمود. با گرفتن اقامت دائم یونان می­توانید به راحتی به کشورهای اروپایی سفر کنید.

موفقیت در هر کدام از روش­های اخذ اقامت ارتباط مستقیم با شرایط متقاضی دارد. برای مثال افرادی که به دنبال اقامت تحصیلی هستند نیاز به طی کردن پروسه­ تهیه مدارک ،کسب نمره قبولی در آزمون ورودی و غیره است.

اما اگر هدف از مهاجرت فقط برای زندگی کردن در کشوری خوش آب­و هوا است؛ اقامت سرمایه گذاری و تمکن مالی گزینه­های مناسب­تری هستند. به طور کلی توجه به نیاز دواطلب و بررسی قوانین مهاجرتی کشور مقصد کمک می­کند راحت­ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنید.

تنوع در روش های اخذ اقامت اروپا موجب می شود تا متقاضیان با خیالی آسوده و با توجه به شرایط خود و خانواده شان به دنبال بهترین راه برای اخذ اقامت اروپا باشند. ما نیز به نوبه خود در موسسه حقوقی سایرس، به عنوان یکی از بهترین شرکت های فعال در زمینه اقامت در کشور های اروپایی، بهترین راه های گرفتن اقامت را برای شما فراهم کرده ایم.