معامله گران به نظاره نشسته اند تا ببینند آیا بانک مرکزی آمریکا تعدیل سریعتر برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره را اعلام می کند. تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

چشم امیدِ بازار به «طلا» / امیدی به سکه نیست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سکه پس از استراحت کوتاه در روز سه‌شنبه، مجددا روز چهارشنبه به رشد بهای خود ادامه داد و باعث شد حباب قیمتی این کالا باز هم بیشتر شود. در حالی که هیجانات در بازار ارز به میزان زیادی آرام گرفته بود و اونس طلا سیر نزولی داشت، سکه امامی تن به افت معنادار نداد؛ به طوری که هر سکه امامی روز گذشته در سطح ۱۳میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بر این اساس، افزایش بها باعث شد تا سکه رکورد خود را پس از آبان‌ماه سال گذشته مجددا بشکند. با توجه به ادامه روند مذاکرات احیای برجام و فضای ترس و نااطمینانی که در بین معامله‌‌‌گران وجود دارد، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران سکه به رشد بیشتر قیمت دلار چشم دوخته‌‌‌ باشند و برای کسب سود، فشارهایی را بر رشد قیمت اعمال کنند.

عقبگرد طلای جهانی

طلا در آستانه سال جدید میلادی از ابتدای هفته تغییر چندانی از خود نشان نداده است؛ به‌طوری که بهای آن پس از افت شدیدی که در معاملات روز سه‌شنبه داشت، به سیر نزولی خود در معاملات روز گذشته نیز ادامه داد و در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به قیمت ۱۷۶۶دلار کاهش یافت.

معامله‌گران به نظاره نشسته‌اند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا چه تصمیمی برای تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، بسیاری از سرمایه‌گذاران از عملکرد طلا در سال‌جاری ناامید شده‌اند، اما به روند طلا خوش‌بین هستند. مهم‌ترین محرک طلا، تهدید فزاینده تورم است. در حالی که افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو باعث افزایش بازده اوراق می‌شود، نرخ بهره واقعی منفی باقی خواهد ماند که می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا شود.