مک بوک پرو، بهترین لپ تاپ دوران کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

نرم افزارهای سنگین، نیاز به یک دستگاه قدرتمند دارند تا هر کاری را بتوانند انجام دهند. در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از ما مجبور به دورکاری شدیم و از دستگاه‌هایمان نهایت استفاده را داشتیم؛ در این دوران دستگاه‌ها توانایی خود را ثابت کردند.

اپل مک بوک پرو 2021

در گذشته، اپل برخلاف میل کاربران خود، طراحی را به کارایی ترجیح می‌داد و مک بوک‌هایی با تعداد پورت‌های کم عرضه می‌کرد. اما در طراحی مک بوک پرو 2021 نه تنها به درخواست مشتریان خود عمل کرده، بلکه بازخورد آن‌ها را نیز پذیرفته است.

همچنین نسخه‌ی جدید، در طراحی تغییراتی داشته است که بیشتر به عنوان یکپارچه‌سازی با سیستم عامل در نظر گرفته می‌شود. لبه‌ها و منحنی‌ها بسیار نرم‌تر شدند و وقتی به کناره‌های لپ تاپ دست می‌کشید، متوجه قرارگیری خوب فن‌ها در منحنی‌های زیر بدنه می‌شوید.

در زیر لپ تاپ از بالشتک‌های کوچک پلاستیکی استفاده شده که به عنوان پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد، گرمای ناشی از فعالیت سنگین با لپ تاپ به آسانی از فن‌ها خارج شود.

به طور کلی، مک بوک پرو جدید سنگین‌تر به نظر می‌رسد که کاملا اشتباه است و این لپ تاپ فقط 1.6 کیلوگرم است که در نوع خود و با مشخصاتی که دارد، جزو لپ تاپ‌های سبک محسوب می‌شود.

لپ تاپ مک بوک پرو برای عکاسان، طراحان و کسانی که ویدیو ویرایش می‌کنند فوق العاده است؛ زیرا نمایشگر جدید مک بوک پرو فوق العاده چشمگیر است.

صفحه نمایش 14.2 اینچی لیکویید رتینا XDR با وضوح تصویر 3024x1964 پیکسل، رنگ‌ها را چشم‌نواز نمایش می‌دهد و به قدری روشن است که می‌توانید در آفتاب درخشان یک روز برفی در بالکن خانه‌یتان با آن کار کنید.

فناوری نرخ تازه‌سازی تطبیقی ProMotion اپل به صفحه نمایش اضافه شده و برای مثال اگر در Steam بازی کنید، تا 120 هرتز را می‌تواند سوئیچ کند.

یکی از مهمترین جنبه‌های مک بوک پرو، صفحه کلید مجیک آن است. تایپ با این صفحه کلید، با نور پس زمینه‌ای که دارد برای هر کاربری لذت‌بخش بوده است. فاصله‌گیری کلیدها به خوبی رعایت شده و ترک پد کنترل دقیقی دارد که برای کسانی‌که به کار با ماوس برایشان دشوار است اتفاق خوبی است.

6

تاچ آیدی در گوشه سمت راست بالای صفحه کلید قرار گرفته است و برای زمانی که به سرعت در کارتان نیاز دارید، بسیار کمک می‌کند. اما یک عیب کوچکی دارد؛ در مواقعی که به TouchID فشار بیشتری وارد می‌کنید، از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید خاموش کنید؟

هرچند این لپ تاپ از M1 Pro جدید پشتیبانی می‌کند، اما با برخی از نرم‌افزارها سازگار یا قابل تنظیم نیست و ممکن است به مشکل برخورد کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، مک بوک پرو 2021 به درخواست کاربرانش تعداد پورت‌های نسخه‌ی جدید لپ تاپ را افزایش داده است. یک کارتخوان، یک پورت HDMI و یک پورت USB-C در کنار پورت شارژر MagSafe3 قرار داده شده است؛ جالب است بدانید که از پورت USB-C می‌توانید در مواقعی که شارژر لپ تاپ همراهتان نیست، برای شارژ مک بوک پرو استفاده کنید.

7

ویژگی دیگری که مک بوک پرو دارد، دوربین 1080p است که در بین سایر سازندگان لپ تاپ آن را به یک امتیاز تبدیل کرده است.

مک بوک پرو 14 اینچی 2021 در حال حاضر کوچک‌ترین و حرفه‌ای‌ترین لپ تاپی است که می‌توانید بخرید. از مک بوک ایر بهتر نیست اما تقریبا به خوبی آی مک عمل می‌کند و این تا حدودی قانه کننده است. اگر نرم افزارهای سنگینی اجرا می‌کنید و مدام در حال حمل و نقل لپ تاپتان هستید، مک بوک پرو بهترین گزینه است. همچنین برای حرفه‌ای‌های خلاق، نمایشگر جدید خیره‌کننده اتفاقی خوشایند است.

هرچند قیمت این لپ تاپ کمی بالا است، اما پس از آن شما خود را برای کار در خانه، اداره و هر جای دیگری برای چند سال آینده مجهز می کنید.

در آخر برای بررسی قیمت لپ تاپ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.