چند نکته حیرت انگیز در تهیه چک لیست اثاث کشی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اثاث کشی برای بسیاری از افراد امری خسته کننده و استرس زا است. در اثاث کشی قرار است مکانی را که برایتان شناخته شده و به آن عادت کرده اید را ترک کنید و به محلی جدید و ناشناخته بروید. اگر صفر تا صد این کار بر عهده خودتان باشد باید استرس های ناشی از بسته بندی ایمن اثاثیه ها و حمل و جابه جایی آن ها را به روند این کار اضافه کنید. اما جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید با خواندن این مطلب که توسط تیم باربری نیاوران به تحریر در آمده است از چند ترفند برای سهولت در روند اثاث کشی بهره مند شوید.

قدم اول قبل از اثاث کشی

بهترین کاری که می توانید برای انجام هرکاری انجام دهید، داشتن نظم است. به طور قطع خودتان بهتر می دانید که در اثاث کشی چقد بی نظمی و بلوا به وجود می آید، پس اگر برنامه ریزی داشته باشیم و در انجام کارها منظم عمل کنیم، می توانیم وقت کافی  برای تکمیل همه کار ها داشته باشیم. به عنوان مثال یکی از فعالیت هایی که قبل از اثاث کشی می تواند کمک شایانی به شما کند، درست کردن یک چک لیست اولیه است که شامل کارهایی می شود که قرار است انجام دهید و نکاتی که باید رعایت کنید.

شما می توانید با انجام مراحل زیر یک تجربه ی خوب از اثاث کشی به جای بگذارید:

برنامه ریزی یک ماه قبل از اثاث کشی

حداقل  30 یا 40 روز قبل  از اثاث کشی به خود وقت بدهید تا فرصت و زمان کافی برای برنامه ریزی و انجام تمامی کار ها را داشته باشید. داشتن وقت کم باعث می شود کار ها لحظه آخری و بسیار استرسی انجام شود.

تهیه چک لیست همراه

مسلما برای اثاث کشی صدها نکته وجود دارد که باید به آن توجه کنید ولی نمی توانید همه ی آن هارا به خاطر بسپارید و حفظ کنید. پس بهتر است چک لیستی تهیه کنید و در آن نکاتی را  که قبل از اثاث کشی باید رعایت کنید و کارهایی را که حین اثاث کشی قرار است انجام دهید را به طور کامل لیست کنید.

جستجوی باربری ها

9

بهترین تصمیم برای یک اثاث کشی بی دردسر، جستجو و پیدا کردن یک باربری مطمئن است. باید متخصصانی را پیدا کنید که تمامی لوازم و اثاثیه منزل شما را به درست و ایمن ترین روش بسته بندی و سپس بارگیری و بابری نمایند. پیدا کردن یک باربری مطمئن کار راحتی نیست. باید توجه داشته باشید باربری های بدون مجوز می توانند برایتان مشکل ساز شوند و خسارت به بار بیاورند. بهتر است یک زمانی را بگذارید و 3،4 تا از  شرکت های باربری محل خود را بررسی کنید و با شرح دادن اوضاع جابجایی و اثاث کشی خود از هزینه های تخمینی مطلع شوید. اگر در محدوده فرمانیه ساکن هستید می توانید برای خدمات باربری خود از باربری فرمانیه کمک بگیرید.

دور ریختن وسایل اضافی

کرایه ها و هزینه های حمل و نقل و جابجایی باربری ها معمولا بر اساس مقدار و حجم وسایلی که دارید محاسبه می شود، پس برای سهولت حمل و نقل و کاهش هزینه ها بهتر است وسایلی را که غیر ضروری هستند را دور بریزید. به این صورت که تمامی لوازم خود را دسته بندی و مرتب کنید و لوازمی را که احساس می کنید خیلی وقت است مصرف نکرده اید و احتمال نمی دهید که دیگر استفاده شوند را دور بریزید. البته لوازمی که سالم و قابل استفاده هستند را می توانید یا به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهید یا حتی می توانید به یک خیریه آن ها را اهدا کنید.

آمار وسایل خود را داشته باشید

یکی از مهم ترین نکاتی که در اثاث کشی باید رعایت شود این است که از تمامی وسایل و لوازم خود موجودی بگیرید و آمار تعداد آن ها را داشته باشید. این گونه به راحتی متوجه می شوید که چه لوازمی داشتید و تعدادشان چقدر بود. مخصوصا لوازمی که در دید نبودند و هر چند وقت یکبار استفاده می شدند.

درخواست مشاوره و بازیدید از شرکت های باربری

پس از اینکه چند شرکت باربری مناسب را پیدا کردید، از آن ها تقاضا کنید تا برای بازید وسایل و بررسی میزان وزن لوازم شما به منزلتان مراجعه کنند و هزینه های دقیق بسته بندی و حمل و نقل را به شما اعلام کنند. به این ترتیب می توانید به صورت دقیق تری برای هزینه های خود برنامه ریزی کنید و بودجه در نظر بگیرید.

مقایسه شرکت های باربری

10

پس از اینکه تعرفه های واقعی آن ها را دریافت کردید آن ها را از نظر سوابق کاری و خدماتی که ارائه می دهند مقایسه و بررسی کنید، سپس  با بررسی  صلاحیت پرسنل و میزان حرفه ای بودن آن ها، طبق هزینه ای که در نظر گرفته اید آن ها را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد انتخاب یک باربری مناسب به میزان انتخاب خانه ی خوب، اهمیت دارد زیرا اگر شرکت باربری مورد نظر شما از توانایی لازم برخوردار نباشد، آسیب های فراوانی به لوازم با ارزش شما زده می شود.

چند نکته ی کلیدی از نظر باربری انصاف بار

پس از انتخاب باربری حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  1. وارد شدن به خانه زودتر از کارگران: سعی کنید اگر می توانید، زودتر از کارگران به خانه ی جدیدتان بروید و یک بار دیگر خانه را نظافت کنید.
  2. راهنمایی کارگران هنگام تخلیه بار: برای تخلیه بار به بهترین شکل ممکن، اگر از  مکان نهایی لوازم مطمئن هستید، کارگران را راهنمایی کنید تا همان ابتدا  لوازم را به همان جا ببرند.
  3. باز کردن اثاثیه با دقت: هنگام باز کردن کارتن ها، دقت کنید که به صورت صحیح و بدون سهل انگاری باز شوند.

باربری انصاف بار

شرکت باربری انصاف بار با بهره گیری از پرسنل مجرب و کاربلد، آماده است تا خدمات باربری شما را در هر نقطه از تهران که باشید به بهترین نحو بر عهده گیرد. انصاف بار می کوشد تا خدمات  انتقال لوازم و اثاثیه را با ظرافت برای شما به ارمغان بیاورد.