آیا طراحی سایت در فرایند سئو سایت تاثیر دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در سال های اخیر با پیشرفت کسب و کار های اینترنتی، بیزینس من های حرفه ای برای اینکه از دنیای تجارت عقب نمانند، سعی کردند با پشتیبانی همه جانبه بیزینس خود اعتبار و شهرت آن را نگه دارند. به همین دلیل شاهد پیداش وب سایت های زیادی در دنیای اینترنت شدیم که هر یک با داشتن طراحی های متفاوت سعی در نمایش و معرفی همه جانبه کسب و کار ها را دارند. البته برای معرفی بیزینس با استفاده از سایت ابتدا باید سایت را به همه معرفی کنید، یا به زبان ساده تر می بایست سایت شما اول دیده شود؟

لازمه بهتر دیده شدن، رعایت قواعد و اصول سئو است که از پارامتر های زیادی تاثیر می پذیرد. اما آیا نحوه طراحی سایت و  نوع کد نویسی آن نیز در سئو سایت تاثیر می گذارد؟ آیا ممکن است طراحی اشتباه سبب آسیب رسیدن به رتبه سایت در گوگل شود؟ در ادامه به سوالاتی در این زمینه پاسخ خواهیم داد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آیا طراحی سایت در فرایند سئو سایت تاثیر دارد؟

برای داشتن بیزینس آنلاین موفق روش های زیادی وجود دارد و اگر شما از آن دسته افراد هستید که تمایل زیای به معرفی کسب و کار خود در دنیای بزرگ اینترنت دارید، پیشنهاد می کنیم حتما سئو سایت را جدی بگیرید. در واقع بهینه سازی موتور جستجو سبب بهتر دیده شدن سایت خواهد شد، از همین رو لازم است پارامتر های تاثیر گذار را به بهترین شکل ممکن اعمال نماید.

بدون شک تاثیر گذاری محتوا در سایت می تواند چندین برابر آیتم های دیگر باشد اما دقت کنید که نادیده گرفتن موارد ریز می تواندبه مرور زمان عملکرد سیستم را با مشکل مواجه نماید. اهمیت طراحی سایت در فرآیند سئو به گونه ای است که با یک اشتباه ریز در طراحی تمام بار مثبت محتوا زیر سوال می رود. در واقع حتی اگر کلیت محتوا بی عیب و نقص تولید و آپلود شده باشد ، اگر طراحی وب به درستی صورت نگیرد همچنان اندر خم یک کوچه هستید و باید به دنبال ترافیک سایت باشید.

5

طراحی سایت چه نقشی در سئو سایت دارد؟

کیفیت طراحی سایت از نظر ظاهر و چارچوب آن تاثیر زیادی در فرایند سئو دارد چرا که یکی از پارامتر های رتبه دهی به سایت، میزان مانندگاری کاربر در سایت و کاهش نرخ پرش است. بدون شک یکی از نکاتی که سبب ماندگاری کاربر در سایت شما می شود، طراحی ظاهری و زیبایی محیط هوم سایت است. تبلیغات زیاد و سرسام آور به همراه شلوغی های غیر طبیعی، جو سایت را متشنج می کند و بد ترین عواقب آن افزایش نرخ پرش سایت است. در این میان اشتباهات دیگری وجود دارد که انجام هر یک سبب تاثیر گذاری منفی طراحی سات در فرایند سئو سایت می شود.

تاثیر طراحی ظاهری سایت در طراحی ظاهری آن

همانطور که عنوان شد، ظاهر سایت یکی از مهم ترین نکات در سئو سایت است. در واقع کسب اطلاعات کافی در رابطه با نحوه طراحی سایت می تواند گامی مثبت در دریافت رتبه گرفتن از گوگل باشد و در نهایت سبب بهتر دیده شدن آن می شود. فرم اولیه طراحی سایت و نمای کلی آن می تواند توجه کاربران را جلب و سبب ماندگاری بیشتر آن ها در محیط سایت شود.

دسترسی سخت

بدون شک هیچ کاربری علاقه ای به رمز گشایی منوی سایت ندارد و اگر پس از ورود به سایت دسترسی ساده ای به هر آن چه که نیاز دارد، نداشته باشد بدون معطلی سایت را ترک و سبب افزایش نرخ پرش می شود. منوی قابل دسترس و محتوای مفید و کاربردی را در سایت قرار دهید و مطمئن باشید که رعایت استاندارد های طراحی سایت در فرایند سئو سایت تاثیرات مثبتی خواهد داشت. برای اینکه بتوانید دسترسی ساده ای را برای کاربران فراهم نمایید، یک مکان را به کادر جستجو اختصاص دهید و قابلیت سرچ کلمه کلیدی را نیز فراهم کنید.

برای همه طراحی کند

هدف شما از طراحی سایت، اطلاع رسانی عمومی است، اما گاهی برخی سایت ها به گونه ای کد نویسی و طراحی می شوند که در زمان نمایش بر روی موبایل با مشکل مواجه خواهند شد. سعی کنید سایت طراحی شده به گونه ای باشد که محدودیت نمایش بر روی صفحه دسکتاپ و موبایل را نداشته باشد و کاربران بتوانند بدون مشکل درهر ساعت از شبانه روز به سایت مراجعه کنند. برای چک کردن دو کاربری بودن سایت می توانید از ابزار های کروم مانند  Mobile Responsive Web Design Tester استفاده نماید تا مطمئن شوید سایت شما روی موبایل و دسکتاپ قابل اجرا است.

برای یادگیری و آموزش سئو (بهینه سازی سایت) به صورت رایگان در آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی همین الان اقدام کنید.

استفاده اولی از پاپ آپ

بدون شک طراحی سایت در فرایند سئو سایت تاثیرا مثبتی خواهد داشت اگر بتوان از پاپ آپ ها استفاده های کاربردی داشت. کاربران برای کسب اطلاعات مشخصی به سایت شما مراجعه کرده اند، اما تصور کنید به جای محتوای مورد نظر با تبلیغات تبلیغات غیر مرتبط روبرو شوند. حال تصور کنید در زمان خواندن محتوای مورد نیاز خو یک تبلیغ کوچک چشمک زنان توجه آن ها را جلب کند. تاثیر کدام بیشتر خواهد بود؟

6

حفظ زیبایی ظاهر سایت

فقط به فکر صفحه نخست نباشید و طراحی صفحات متعدد را در نظر بگیرید، هارمونی رنگ و طرح های چشم نواز و استفاده از دیزاین مناسب که حس سرسام را به کاربر القا نکند از اتاندارد های طراحی ظاهری سایت است. سعی کنید یک لوگو، تم و رنگ اختصاص داشته باشید و از گرافیک مخصوص به خود استفاده نماید تا به یک برند تبدیل شوید. علاوه بر موارد عنوان شده، سعی داشته باشید در هر صفحه از سایت فضای خالی متناسبی بین متون ، تصاویر ، ویدئو ها و تبلیغات ایجاد کنید. این فضای خالی حکم پاگرد برای استراحت چشم ها دارد .

محتوای خوانا و روان

اصولا کاربران به دنبال ساده ترین و با کیفیت ترین راه برای دریافت اطلاعات خود هستند، از این رو پیشنهاد می کنیم قواعد نوشتاری را  مانند پاراگراف بندی، ساده نویسی، فونت مناسب، تیتر بند، لینک دهی مناسب، روان و... را رعایت نمایید. اگر روی نکته خاصی تاکید دارید از حروف ضخیم استفاده نماید در ضمن تناسب بین رنگ متن و پس زمینه را نیز رعایت نمایید.

فراموش نکنید برای آموزش طراحی سایت به صورت رایگان از آکادمی مهدی عراقی میتوانید همین الان اقدام نمایید و نکات مهم طراحی را یاد بگیرید.

7

نتیجه گیری:

رعایت نکات عنوان شده می تواند سبب تاثیر گذاری طراحی سایت در فرایند سئو سایت باشد. در واقع برای اینکه بتوان نرخ پرش سایت را کاهش داد و در عین حال توجه کاربران را به صفحه خود جلب نمود لازم است که حتما موارد عنوان شده را رعایت نمایید. اگر ظاهر سایت بتواند در ابتدا جذاب باشد، توجه کاربر به دیگر بخش ها نیز جلب می شود، چه بسا با مشاهده لینک های داخلی به سایر صفحات نیز سرکشی کند و مدت زمان زیادی را به آن اختصاص دهد. علاوه بر ظاهر، دیگر نکات عنوان شده نیز نقش کلیدی در دریافت رتبه موتور های جستجو دارند.

منبع : https://mahdiaraqi.com/seo-terms/