بررسی کامل قوانین باربری بین شهری تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

هر ساله مردم زیادی در حیطه حمل و نقل بین شهری تهران کار می‌کنند و یا از آن استفاده می‌کنند. این کار می‌تواند مختص به فعالیت در دفترهای باربری یا رانندگی با ماشین‌های حمل بار باشد. همه افرادی که می‌خواهند از این خدمات استفاده کنند، باید قوانین باربری بین شهری تهران را بدانند. همچنین اصولاً هر فردی در هنگام انجام شغل خود، باید یک سری از شرایط و ضوابط مخصوص به آن را رعایت کند تا در روند انجام کار، با مشکلی برخورد نکند.

حال ما در این مطلب می‌خواهیم که کمی بیشتر راجع به قوانین باربری بین شهری تهران و همچنین باربری تهران صحبت کنیم، تا شما نیز بتوانید دید بهتری نسبت به این مسائل پیدا کنید.پس اگر شما هم می‌خواهید که از این خدمات استفاده کنید و یا دوست دارید که اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

باربری بین شهری تهران چیست؟

برای فهمیدن بهتر قوانین باربری بین شهری تهران، باید انواع باربری را بدانید. باربری در سطح شهر به دو دسته مجزا تقسیم می‌شود. دسته اول باربری شهری یا "in-town" است و دسته دوم باربری بین شهری یا "intercity" نام دارد. باربری بین شهری با نام‌های باربری استانی و باربری بین استا‌ن‌ها هم شناخته می‌شود. باربری شهری به حمل بار در شهر تهران محدود می‌شود و تحت نظر اتحادیه حمل بار شهری تهران قرار گرفته‌ است. باربری بین شهری بر عکس دسته اول است، یعنی همان‌طور که از اسم آن مشخص است به حمل بار میان تهران و شهرهای دیگر مربوط می‌شود.

بیشتر شرکت‌ها و دفاتر مربوط به حمل بار بین شهری، در مناطق جنوب تهران و پایانه نسیم‌شهر فعالیت می‌کنند. این شرکت‌های مخصوص باربری بین شهری تهران، طبق محموله‌ای که از شهری به شهر دیگر منتقل می‌کنند، تقسیم‌بندی می‌شوند. برای مثال دفاتر باربری بین شهری تهران به دسته‌های حمل اثاثیه منزل، بسته پستی یا خرده بار، سیمان، مواد نفتی، دارو و وسایل پزشکی، مواد غذایی و مواد آرایشی بهداشتی تقسیم می‌شوند. حال برویم که قوانین مربوط به ان‌ها را بررسی کنیم.

2

قوانین باربری بین شهری تهران چگونه می‌باشد؟

به طور کلی قوانین باربری بین شهری تهران و درون شهری تفاوت چندانی با هم ندارند. تمام شرایط و ضوابط برای حمل بار بین شهری تهران، توسط سازمان حمل و نقل، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان رانندگی ناجا تصویب شده است. همه‌ی شرکت‌ها و رانندگانی که در راستای باربری بین شهری تهران فعالیت می‌کنند، باید قوانینی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را رعایت کنند. این قوانین عبارتند از:

1) همراه داشتن مدارک لازم

دفاتر حمل و نقل و همچنین رانندگان ماشین حمل بار، باید مدارک گواهینامه، بیمه شخص ثالث، کارت شناسایی راننده که سازمان حمل و نقل آن را صادر می‌کند، کارت معاینه فنی، بارنامه، کارت صحت سلامت جسمانی و روانی راننده و در آخر کارت وابستگی وسیله نقلیه به شرکت‌های حمل و نقل یا پایانه‌ها را همراه خود داشته باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، نواقصی در این زمینه پیدا نشود.

2) دریافت کالای سالم

بعد از تحویل بار، شخص تحویل‌گیرنده در صورتی که از نیروهای سرویس ارسالی راضی باشد و وسایل خود را به طور سالم دریافت کرده باشد، ملزم است که پایین برگه فاکتور باربری را امضا کند و به راننده تحویل دهد. در این صورت شرکتی که بار را حمل کرده، این فاکتور را می‌تواند در آرشیو خود نگه‌ دارد و با استفاده از آن رضایت مشتری‌های دیگر را در هنگام سفارش جلب نماید

3

3) ظرفیت مجاز بار

بارگیری نباید بیشتر از حد مجاز و ظرفیت خودرو باشد. علاوه بر آن، رانندگان ماشین‌های حمل بار، نباید در قسمت پشت یا جلو ماشین وسیله‌ای قرار دهند، زیرا در این صورت این وسایل مانع دید آن‌ها می‌شود و احتمال تصادف را چند برابر می‌کند.

4) رعایت فاصله

ماشین‌های سنگین طول بیشتری نسبت به سایر خودروها دارند و به سبب همین موضوع باید هنگام حرکت فاصله زیادتری را با ماشین‌های دیگر حفظ کنند. با رعایت این فاصله هنگامی که ماشینی بخواهد از آن‌ها سبقت بگیرد، فضای کافی برای جلو آمدن را خواهد داشت و در مسیر مجاز، رانندگی خود را ادامه می‌دهد.

5) وجود کمک راننده

در صورتی که راننده ماشین حمل بار، مجبور شود از مسیرهای باریک و جاده‌های کم عرض حرکت کند؛ باید کمک راننده‌ای هم در کنار او باشد تا بتواند به او کمک کند. این مورد نیز قطعا در قیمت حمل وسایل مشتری تاثیر مستقیم دارد.

4

6) سوار کردن مسافر

رانندگان وسیله نقلیه حمل بار، به هیچ عنوان حق سوار کردن مسافر در طول مسیر را نخواهند داشت. این کار خلاف قانون باربری بین شهری تهران اعلام شده است.

7) محدودیت تردد

بعضی از شهرها برای تردد کامیون‌ها در شهر، ساعت مشخصی را معلوم کرده‌اند و رانندگان باید با توجه با این محدودیت، ساعت رفت یا برگشت خود را تنظیم کنند.

8) دریافت مبلغ اضافی

طبق قانون بارنامه اتحادیه، نباید هر گونه مبلغ اضافه‌ای مبنی بر انعام یا پول خورد و خوراک از مشتری گرفته شود و تهیه این موارد بر عهده شرکت‌های باربری بین شهری تهران خواهد بود. با این حال، در صورتی که مشتری مشکلی با پرداخت این هزینه نداشته باشد، می‌تواند آن را پرداخت کند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا قوانین باربری بین شهری تهران را برای شما بررسی کنیم و شما را با آن‌ها آشنا کنیم. بسیار خرسندیم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمودید. شما می‌توانید برای حمل بار خود و استفاده از خدمات باربری تهران از طریق لینک زیر کمک بگیرید.

http://abshenasanbar.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/