تأثیر گرافیک مدرن در تابلوسازی چگونه می باشد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

انواع و اقسام مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی در خیابان و سردرب فروشگاهها وجود دارند. هنگامی که ما از خیابان ها گذر می کنیم، تبلیغات متفاوتی از انواع شغل ها را با طراحی و گرافیک های خاصی می بینیم. در گذشته تبلیغات آنقدر پیشرفته نبودند و تابلوها بسیار ساده تولید می شدند، اما امروزه تبلیغات و فضای رقابتی پررنگ تر شده و هارمونی در تابلو یکی از عوامل جذب فراوان مخاطبین محسوب می شوند.

نقش گرافیک مدرن در تابلو سازی

گرافیک در تابلوسازی یعنی در کنار هم قرار گرفتن متریال گوناگون بر روی یک تابلو و در نهایت ساخت یک تابلویی شکیل برای جذب مخاطبان خاص.

پیشرفت تکنولوژی و نوآوری در صنعت تابلو سازی موجب شده تا انواع تابلوهای تبلیغاتی با گرافیک و طراحی های متفاوت و ویژه ساخته شوند. در واقع چند فاکتور مهم و تأثیرگذار در تولید تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد که با شما به بحث و بررسی آنها می پردازیم.

• تصاویر

اشکال و تصویرهایی که پیام های گوناگونی تبلیغاتی را به مخاطبین خود انتقال می دهند باید بر پایه نوعی هارمونی باشند زیرا تصاویر نسبت به پیام ها سریع تر منتقل می شوند.‌

دانستن علم روانشناسی رنگ ها تاثیر مستقیمی بر نگاه بینندگان دارد. قرار گرفتن انواع رنگ ها در کنار یکدیگر و گاهاً ترکیب آنها با هم تابلوهایی جذاب می آفرینند و ارتباط مستقیمی با مخاطب برقرار می کنند.

• پیام ها

یکی از مواردی که در گرافیک و طراحی مدرن یک تابلو بسیار مهم است، پیام تبلیغاتی است که بر روی اشخاص تاثیر گذار است. پیام ها می توانند به صورت متن یا شعر باشند ولی باید کوتاه و در عین حال معنی و مفهوم را به خواننده برسانند و چون اندازه یک تابلوی تبلیغاتی بسیار محدود است نباید جمله و یا حرف اضافه ای روی آن بکار برده شود یعنی باید به دور از حاشیه نویسی باشد تا خواننده بتواند با یک نگاه آن را درک کند و فرصت زیادی برای خواندن آن صرف نکند.

4

• المان های ساخت تابلو

المان ها در واقع همان علامت ها و نشانه هایی هستند که می توانند به محض دیدن مخاطب، پیام را به وی انتقال دهند. در یک تابلوی تبلیغاتی، این گونه نشانک ها و تصاویر بسیار دوست داشتنی و خاص هستند و جایگاه خاصی بر روی تابلوها دارند و اثرگذاری فوق العاده ای بر روی اشخاص می گذارند.

• مواد اولیه تابلوسازی

مواد سازنده برای ساخت یک تابلوی تبلیغاتی مستقیماً بر گرافیک آن تأثیر دارد. یک طراح حرفه ای می داند که برای داشتن یک تابلو با گرافیک مدرن و پیشرفته از چه طرحی متناسب با نوع کسب و کار مورد نظر استفاده کند.

• حروف برجسته در تابلو سازی

بعصی از تابلوها فقط با وجود حروف برجسته می توانند زیبا باشند و پیغام تبلیغاتی خود را به مخاطبین برسانند.انواع تابلوهای حروف برجسته برای تبلیغات توسط تابلوسازان ساخته می شوند که از نمونه های آنها می توان به تابلو کامپوزیت اشاره کرد.

 تابلو کامپوزیت یکی از رایج ترین و متداول ترین نوع مواد به کار رفته در ساخت تابلو های شکیل در صنعت تابلوسازی به حساب می آید که همان طور که از اسمش پیداست از نوعی کامپوزیت بسیار ساده طراحی و تولید شده است و می توانید با نصبی راحت و هزینه مقرون به صرفه آن را در اختیار داشته و به کسب و کار خود رونق دهید. تابلو کامپوزیت حدود 25 سال است که وارد صنعت تابلو سازی شده و توانسته در همین مدت کم طرفداران بسیاری را به خود جلب کند و می توان به صراحت گفت که بیش از 85 درصد تابلو های ساخته شده در مغازه ها و مکان های مختلف با تابلو کامپوزیت می باشد.

ورقهای کامپوزیت این قابلیت را دارند که به هر شکل و مدل دلخواهی در بیایند.انواع حروف برجسته می تواند بر روی این نوع تابلوها نصب شوند. در مقابل رطوبت زنگ نمی زنند و قابل شستشو هستند. تابلوی کامپوزیت  با برندهای شرکت های مختلف و در رنگ های گوناگون ساخته می شوند که نحوه اجرا و متریال به کار رفته در آنها دلیلی بر قیمت گذاری آنها به حساب می آید.

 • زیبایی در ساخت تابلو

هنر گرافیک در یک تابلوی تبلیغاتی، زیبایی تابلو را به رخ می کشد و برای خلق یک اثری زیبا طراحان باید بر روی نرم افزارها تسلط داشته باشند و در ذهن خود ایده پردازی کنند این زیباییها و همچنین پیشرفت خلاقیت ها هستند که بر جذب مخاطب تأثیرات مثبت دارد.

5

• متنوع بودن ساخت انواع تابلو

استفاده از گرافیک در یک تابلوی تبلیغاتی در حقیقت استفاده از هزاران رنگ و طرح است که می تواند یکی از بی نظیرترین تبلیغات را در معرض نمایش قرار داد.

• به کار گیری بر روی همه متریال ها

در حرفه تابلو سازی طراحان از همه طرح ها نمی‌توانند بر روی همه تابلوهای تبلیغاتی استفاده کنند،ولی گرافیک مدلی از هنر فوق‌العاده خاص است که می‌شود آن را بر روی هر متریالی بکار برد.

• سازگاری نورپردازی

تابلوهای گرافیکی سازگاری بسیاری با انواع نورپردازی ها بر روی تابلوها دارند. هنگامی که یک گرافیست نورپردازی و گرافیک را با هم ترکیب می کند، تابلوهای فوق‌العاده ای را خلق می کند که در تبلیغات انواع مشاغل تأثیر بسزایی دارد.

از آنجایی که گرافیک هنری پیشرفته و مهم است، بنابراین چیدمان و تزئین تابلو در مرحله ساخت به روش جدید و مدرن سبب آفریدن آثاری دلنشین می شوند و در صنعت تابلوسازی ایده ای بسیار مهیج و جذاب محسوب می‌شوند. از این رو می توانید برای داشتن یک تابلو تبلیغاتی مدرن و جذاب، با ما در تابلوسازی نماتابش در تماس باشید و ایده ها و طرح های مورد نظر خود را با برترین کیفیت پیاده سازی کنید.

مطلب پایانی

انواع تابلوهای تبلیغاتی ساخته شده توسط تابلوسازان حرفه ای، می توانند پاسخگوی هر سلیقه ای باشند. به کارگیری بهترین متدهای روز دنیا در عرصه تبلیغات در کیفیت و طراحی های چشمگیر و در جذب مخاطبین، تأثیری عمیق دارند. گرافیک مدرن در تابلوسازی نوعی هنرنمایی است که توسط دست طراحانی هنرمند در این مجموعه طراحی می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم نقش گرافیک مدرن در تابلو سازی را برای شما توضیح دهیم. امید است مورد پسندتان واقع گردد.