پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این مقاله به بررسی بهترین کارت های گرافیک مناسب گیم می پردازیم و دو برند مطرح ایسوس و گیگابایت را که در زمینه کارت گرافیک گیمینگ مطرح هستند بررسی می کنیم. برای استفاده از سیستم برای گیمینگ به صورت حرفه‌ای لازم است کارت گرافیک دارای قابلیت های بالایی باشد. کارت گرافیک برای گیم از پردازنده اصلی کامپیوتر هم مهم تر است. برای انتخاب یک کارت گرافیک مناسب گیمینگ نیاز به تخصص است. مواردی که در یک کارت گرافیک برای گیم باید مدنظر قرار داد شامل ویژگی های فنی و توان پردازش اطلاعات، نوع نمایشگر، فضای کیس و ابعاد مادربرد است. باید بر اساس بودجه‌ای که هزینه می‌کنیم یک کارت گرافیک با ویژگی های مناسب بخریم. در ادامه مقاله بهترین کارت های گرافیک مناسب گیم با ما همراه باشید.

بهترین کارت های گرافیک مناسب گیم: انواع کارت گرافیک از نظر هزینه

کارت گرافیک رده پایین

 ارزانترین مدل کارت گرافیک است که برای کاربری های معمولی مثل تماشای فیلم و وبگردی و کارهای اداری مناسب است. این نوع کارت گرافیک برای بازی استفاده نمی شود. دو مدل از کارت گرافیک های رده پایین انویدیا GT 1030 و AMD RX 550  هستند. بازه قیمت این مدل کارت گرافیک تا 100 دلار است.

کارت گرافیک اقتصادی

این مدل تا حدی بازی ها را پشتیبانی می‌کند. برای افرادی که با هزینه کم مایلند بازی روی سیستم خود نصب کنند این کارت گرافیک پیشنهاد می شود. رزولوشن کارت گرافیک اقتصادی در حد 1080  است. نمونه این نوع کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 است.

کارت گرافیک میان رده

 از محصولات میان رده کارت گرافیکی می‌توان به ‌ RX 590 ساخت AMD و GTX 1660  شرکت انویدیا اشاره کرد. برای بازی های با گرافیک متوسط به بالا از کارت های میان رده می توان استفاده کرد. این مدل کارت گرافیک قابلیت کار در هدست های واقعیت مجازی را نیز دارد. رزولوشن ارائه شده در کارت گرافیک میان رده نیز ۱۰۸۰ است.

کارت گرافیک رده بالا

رزولوشن ارائه شده در این کارت های گرافیکی 1440 است. از ویژگی های آن نرخ تازه سازی و جزئیات گرافیکی بالا و  4K بودن است. از جدیدترین نمونه های آن که شرکت انویدیا عرضه نموده است می توان به RX 5700 اشاره کرد.

کارت گرافیک حرفه ای

 بهترین گزینه برای بازی این نوع کارت گرافیک است که رزولوشن 4K دارد. در بازی هایی با رزولوشن کمتر این کارت گرافیک از قابلیت هایی مانند DLSS و رهگیری پرتو استفاده می کند. از شرکت سازنده کارت گرافیک های حرفه ای انویدیا است که از نمونه‌های آن می‌توان به تایتان RTX اشاره کرد. در ادامه مقاله بهترین کارت های گرافیک مناسب گیم با ما همراه باشید.

بهترین کارت های گرافیک مناسب گیمملزومات یک کارت گرافیک برای بازی

کارت گرافیک مناسب برای بازی حداقل حافظه گرافیکی ۴ گیگابایت را لازم دارد و حداکثر حافظه کارت گرافیکی در مدل های رده بالا ۱۶ گیگابایت است. بالا بودن حافظه کارت گرافیک باعث میشود که بازی در رزولوشن های ۱۰۸۰ به بالا به خوبی پردازش شود و مشکل یا کندی در پردازش تصاویر پیش نیاید. رزولوشن بیشترین تاثیر را در استفاده از حافظه کارت گرافیک دارد و در عملیات رندر تصویر بیشترین استفاده از حافظه کارت گرافیک می‌شود. برای بازی با رزولوشن ۷۲۰ حافظه گرافیکی ۲ گیگابایت لازم است. برای بازی با رزولوشن ۱۰۸۰ حافظه کارت گرافیک باید بین 4 تا 6 گیگابایت باشد.برای بازی هایی با رزولوشن 4K نیاز به کارت گرافیک با حافظه ای بین 8 تا 12 گیگابایت است.

بهترین کارت های گرافیک مناسب گیم: کارت گرافیک ایسوس

برند ایسوس در زمینه تولید لپ تاپ و کارت گرافیک فعال است. کارت گرافیک های برند ایسوس تحت سری ROG تولید می شوند و جزء کارت گرافیک های خوب برای بازی محسوب می شوند.یکی از کارت گرافیک های ایسوس مناسب گیمینگ ASUS ROG Strix RTX 3080 است. از ویژگی های آن می توان به مصرف برق ۳۲۰ وات اشاره کرد. شیوه خنک سازی و کولینگ آن بر اساس انویدیا طراحی شده است که کولینگ آن از طریق لوله‌های مسی انجام می‌شود. سرعت پردازش آن ۱۹۳۵ مگاهرتز است. قابلیت اجرای بازی های K4 را دارد. دارای سه اتصال ‌PCIe و سه فن خنک کننده در آن تعبیه شده است. این کارت گرافیک ایسوس دارای ۵ پورت است و این از ویژگی‌های خوب آن به حساب می‌آید. سیستم کولینگ کارت گرافیک در حدی است که هیچ وقت دما به بالای ۷۰ درجه سلسیوس نمی‌رسد. از معایب آن اندازه بزرگ کارت گرافیک است که دارای ۳۲ سانتی متر طول  است. علاوه بر این مصرف برق آن بالا است و حتماً PSU که انتخاب می کنید باید بتواند برق مصرفی کارت گرافیک را تامین کند.

 

ASUS ROG Strix RTX 3080

در ادامه بررسی بهترین کارت های گرافیک مناسب گیم به مدل دیگر کارت گرافیک ایسوس که برای کاربرد گیمینگ مناسب است، مدل ASUS Dual Geforce RTX 2060 Super Evo OC Edition می‌پردازیم. این کارت گرافیک ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 دارد. از سنگین ترین بازی ها پشتیبانی می کند و جزء کارت گرافیک های حرفه ای در بازار است. دارای دو فن است که با کمترین صدای ممکن فعالیت می کنند. سرعت پردازش این کارت گرافیک ایسوس  ۱۷۲۵ مگاهرتز است. هشت تا پین از نوع PCIe دارد. 5 پورت از انواع HDMI و DisplayPort است. طول این کارت گرافیک هم بزرگ طراحی شده و حدود 27 سانتی متر طول دارد. سه تا اسلات از مادربرد را اشغال می کند.

ASUS Dual Geforce RTX 2060 Super Evo OC Edition

 

بهترین کارت های گرافیک مناسب گیمکارت گرافیک گیگابایت

شرکت GIGABYTE یکی از تولیدکنندگان قطعات رایانه ای مختلف  مانند مادربورد، کیس ، کارت شبکه ، کارت گرافیک و.... است. کارت های گرافیک تولید شده برند گیگابایت دارای دو مدل هسته هستند. هسته گرافیکی ATI و انویدیا در کارت گرافیک های گیگابایت استفاده شده است. مدل های متنوع و طراحی های منحصر به فرد گیگابایت را به یکی از سردمداران عرصه کارت گرافیک تبدیل کرده است.

کارت گرافیک گیگابایت  AORUS GeForce RTX 2070 SUPER 8G

AORUS GeForce RTX 2070 SUPER 8G

این مدل کارت گرافیک حافظه 8 گیگابایت از نوع GDDR6 دارد. دو اسلات از مادربرد را اشغال می کند. دارای شش عدد پورت  از نوع HDMI و DisplayPort است. دارای رابطی از نوع PCI Express 3.0 است. کارت گرافیک گیمینگ گیگابایت امکانات فوق العاده ای برای بازی دارد. برق مصرفی آن 750 وات است. سیستم کولینگ به کار رفته در آن از داغ شدن و ایجاد گرما جلوگیری می کند. سرعت پردازش آن 14000 مگاهرتز است.

کارت گرافیک گیگابایت GeForce RTX™ 3080 TURBO 10G

GeForce RTX 3080 TURBO 10G

 

 

این کارت گرافیک گیگابایت حافظه 10 گیگابایت از نوع GDDR6X دارد. دو اسلات از مادربرد را اشغال می کند. دارای چهار عدد پورت  از نوع HDMI و DisplayPort است. دارای رابطی از نوع PCI Express 4.0 است. این کارت گرافیک گیگابایت گیمینگ طراحی با کیفیتی دارد و سرعت پردازش اطلاعات در آن بالا است. برق مصرفی آن 750 وات است. سیستم کولینگ به کار رفته در آن از داغ شدن و ایجاد گرما جلوگیری می کند. سرعت پردازش آن 19000 مگاهرتز است.

مقدار فضای اشغال شده اسلات های مادربرد توسط کارت گرافیک یک فاکتور مهم در انتخاب آن است و ایسوس با اشغال 3 اسلات از مادربرد در این امر ناموفق است.

در مورد فاکتور دوم میتوان به ابعاد و اندازه کارت گرافیک اشاره کرد. هرچقدر کارت گرافیک طول کمتری داشته باشد و فضای کمتری در کیس اشغال کند مناسب تر است و دیدیم که برند ایسوس کارت گرافیک هایی با طول زیاد عرضه نموده است.