برخی از شرکت‌های بیمه، بیمه‌نامه بازنشستگی به شهروندان می‌فروشند اما در عمل از مستمری بازنشستگی خبری نیست. آنها فقط سود پرداخت می‌کنند!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
ا پشت پرده بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله

 

 

در هیاهوی مترو حتما با فریادهای بازاریاب‌های بیمه بازنشستگی و مستمری رو به رو شده‌اید. این قبیل بازاریابان بیمه در مترو یا طی تماس تلفنی ممکن است با وعده‌های جذاب خود  شما را وسوسه می‌کند. ممکن است به امید دریافت مستمری و بازنشستگی بعد از ۵۰ سالگی، به آنها همراه شوید. این در حالی است در خوش‌بینانه‌ترین حالت شرکت بیمه اصل پول شما را با سود اندکی برمی‌گرداند. همراه ما باشید تا در این گزارش شما را در جریان کم و کیف فعالیت یکی از شرکت‌های بیمه‌‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند قرار دهیم. به دنبال تماس و گلایه یکی از مخاطبان گسترش‌نیوز؛ با مسئول مربوطه در شرکت بیمه نوین گفتگو کردیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

 

خلف وعده شرکت بیمه

یکی از مخاطبان گسترش نیوز قرارداد بیمه‌ای خود را برای ما ارسال کرد. بر اساس این قرارداد شرکت بیمه بعد از ۱۰ سال باید به آن بیمه‌شده که بیش از ۵۰ سال سن دارد، مستمری بازنشستگی پرداخت کند. اما در پایان ۱۰ سال، شرکت بیمه از پرداخت مستمری خودداری کرد و شرایط را به گونه‌ای پیش برد که در نهایت مخاطب ما راضی به اخذ دارایی‌اش به صورت یکجا شد. در ادامه تصویر این قرارداد را مشاهده می‌کنید. 

 

قرارداد

 

اگر چه به ظاهر همه موارد شفاف و روشن است اما بخشی از این قرارداد با عبارت {یا} مشخص شده که برای مردم دردسرساز شده است. در قسمت دوم بخش تعهدات بیمه‌گر این قرارداد موضوعی ذکر شده است که اگر در ابتدا به افراد گفته شود احتمالا کمتر کسی از این بیمه‌نامه استقبال خواهد کرد. در این بخش اشاره شده است که چنانچه حق بیمه مقرر در این بیمه‌نامه تا پایان مدت پرداخت شود، مبلغ اندوخته بیمه‌نامه به اضافه سرمایه‌ای که از محل مشارکت در ۸۵% منابع تامین شده است در پایان مدت به صورت یکجا یا مستمری پرداخت خواهد شد. در این قرارداد مشخص نشده است که این انتخاب توسط چه کسی است؟ در نهایت هم شرکت بیمه اندوخته بیمه را به صورت یکجا برگردانده است. به معنای ساده‌تر، مردم دارایی خود را ماه به ماه به شرکت بیمه می‌دهند که مستمری بگیرند اما در نهایت شرکت بیمه با منت اصل دارایی آنها را برمی‌گرداند. به عبارت روشن‌تر شرکت بیمه به جای بیمه مستمری به افراد، سود پرداخت می‌کند!

واکنش شرکت بیمه 

تلاش کردیم با مسئولان بیمه نوین در خصوص این موضوع ارتباط بگیریم اما مدیران مجموعه پاسخگو نبودند. بعد از پیگیری‌های چند روزه مسئول ارتباط با رسانه این شرکت بیمه از اساس، بحث مستمری را رد کرد. او مدعی شد بیمه عمر و بازنشستگی به معنای ارائه مستمری ماهانه نیست و اگر نیاز به خدمات بیمارستانی و درمانی داشته باشید، این بیمه‌نامه در مدت ۱۰ سال پاسخگو شما خواهد بود. به نظر می‌رسد که آنها با توسل به ادعاهای عجیب در تلاش بودند موضوع و در واقع وعده‌ اصلی خود به بیمه‌شدگان یعنی مستمری بازنشستگی را به حاشیه ببرند و آن را به پرداخت سود سپرده، تقلیل دهند. موضوع زمانی جالب می‌شود که ما به سایت این شرکت بیمه مراجعه کردیم. در قسمت معرفی بیمه عمر و بازنشستگی دقیقا صحبت‌های گمراه‌کننده‌ای مطرح شده است که همه ما از بازاریاب‌های مترویی و تلفنی  شنیده‌ایم. در زیر متن معرفی این بیمه‌نامه را به صورت دقیق برای شما قرار داده‌ایم. به نظر ما این متن به اندازه کافی گویاست.

بانوان خانه‌دار اگر نگران آتیه خود و خواهان داشتن مستمری در سنین بازنشستگی هستید.

دارندگان مشاغل آزاد اگر نگران نداشتن مستمری در زمان بازنشستگی خود هستید.

کارمندان کارگران و حقوق‌بگیران اگر نگران کاهش حقوق خود به هنگام بازنشستگی هستید.

همه اقشار جامعه اگر نیازمند پشتوانه مالی برای آینده خود و همچنین تامین خانواده‌تان در  زمان فوت یا از کارافتادگی خود هستید.

شرکت بیمه نوین مفتخر است طرح بیمه عمرو بازنشستگی خود را در راستای ایجاد آرامش خیال امروز و رفاه زمان بازنشستگی شما و نیز تامین پشتوانه مالی برای بازماندگان در غیاب سرپرست خانواده با مزایای ذیل ارائه کند.         

    

 

 

همانطور که می‌بینید در سراسر متن از کلیدواژه‌های بازنشستگی و مستمری و تامین آتیه سخن گفته می‌شود. حتی در سایت شرکت‌های بیمه‌ای هم متن فریبنده به کار برده شده است و صحبت از مستمری و بازنشستگی شده اما حقیقت ماجرا صحبت‌های مردم است. نمونه‌ای از تجربه مخاطبانمان را با شما در میان گذاشتیم. همان‌طور که اشاره کردیم در این گزارش قرارداد بیمه عمر و بازنشستگی نوین را بررسی کردیم. اگر شما هم با خلف وعده شرکت‌های بیمه‌ای رو به رو شده‌اید تجربه خود را با ما اشتراک بگذارید.