پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داکت اسپلیت یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع پرطرفدار و شبیه به کولر گازی اسپلیت دیواری است که به دلیل مزایای زیادی که دارد در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم تهویه مطبوع در فصل تابستان هوای محیط را خنک می‌کند و در فصل زمستان باعث گرم شدن هوای محیط می‌شود. داکت اسپلیت‌ها در دو نوع معمولی و اینورتر تولید می‌شوند‌. این دستگاه دارای دو بخش است. یونیت خارجی شامل یک کندانسور است که در محیط خارجی ساختمان قرار می‌گیرد و یونیت داخلی را در محیط داخلی ساختمان و در داخل سقف‌های کاذب تعبیه می‌کنند و توسط کانال‌‌کشی به داخل اتاق‌ها نیز منشعب شده و هوای آنجا را گرم یا سرد می‌کند. قبل از خرید داکت اسپلیت مناسب باید به خوبی با ویژگی‌ها و انواع این سیستم آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم چند نکته مهم در هنگام خرید داکت اسپلیت را توضیح دهیم.

تاثیر برند، نوع و ظرفیت در خرید داکت اسپلیت

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید داکت اسپلیت مورد توجه قرار می‌گیرد، انتخاب برند، ظرفیت و نوع داکت اسپلیت است. همانطور که در بخش مقدمه اشاره کردیم این سیستم‌ تهویه در دو نوع اینورتر و معمولی توسط برندهای معتبر تولید و به بازار عرضه می‌شود. مهمترین تفاوت داکت اسپلیت‌های معمولی و اینورتر در مصرف انرژی است. انواع اینورتر به دلیل داشتن دو موتور مغیر و کمپرسور مصرف برق کمتری دارند. البته قیمت داکت اسپلیت اینورتر نیز از نوع معمولی آن گران‌تر است. اما با توجه به کاهش هزینه‌های مصرف برق پرداخت پول بیشتر برای خرید نوع اینورتر به صرفه‌تر می‌باشد. برای تعیین ظرفیت سیستم باید به آب و هوای منطقه زندگی خود، کاربری ساختمان، تعداد پنجره‌ها، عایق بندی، ارتفاع سقف محیط داخلی ساختمان، تعداد اعضای خانواده یا پرسنل محل کار، تعداد طبقات و غیره را مد نظر قرار دهید. البته با ارسال پلان و نقشه ساختمان به کارشناس این حوزه به راحتی می‌توانید به ظرفیت داکت اسپلیت مورد نیاز ساختمان پی ببرید. به طور کلی ظرفیت داکت اسپلیت باید متناسب با نیاز ساختمان باشد.

توجه به ابعاد یونیت‌های داخلی و خارجی هنگام خرید داکت اسپلیت

در زمان خرید سیستم تهویه داکت اسپلیت به این نکته نیز توجه کنید که ابعاد یونیت‌های داخلی و خارجی حتما باید با محلی که قرار است آن‌ها را نصب کنید، تناسب داشته باشد. هر چه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، ابعاد آن نیز بزرگ‌تر خواهد بود. برخی از یونیت‌های خارجی را در تراس و برخی دیگر را بالای پشت بام قرار می‌دهند. برندهای مختلف با ظرفیت‌های متفاوت برای میزان طول لوله کشی بین یونیت خارجی و یونیت داخلی محدودیت دارند. از این رو فاصله بین یونیت‌ها و طول لوله مسی نباید از حد مجاز بیشتر شود، زیرا عملکرد سیستم را دچار اختلال خواهد کرد. عدم توجه به ابعاد یونیت‌ها شاید به ظاهر موضوع مهمی نباشد اما در زمان نصب حتما مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

سطح صدای دستگاه داکت اسپلیت در هنگام کار کردن

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در خرید داکت اسپلیت توجه به میزان صدای این سیستم در هنگام کار کردن است. صداهایی که هنگام کار کردن داکت اسپلیت به گوش می‌رسد ناشی از فن دمنده هواساز داخلی و صدای عبور هوا از دریچه‌ها و کانال‌های خروجی آن است. دستگاه‌هایی که سطح صدای آن‌ها بیشتر از 55 دسیبل نیست، انتخاب بسیار مناسبی برای خرید هستند. صدای کم آسایش ساکنان ساختمان را فراهم می‌کند‌. هر چه ظرفیت داکت اسپلیت کمتر باشد، صدایی که از خارج می‌شود نیز کمتر خواهد بود. شما می‌توانید برای جلوگیری از سر و صدای زیاد ایم دستگاه برای واحدهایی با مساحت زیاد به جای خرید یک داکت اسپلیت با ظرفیت بالا دو دستگاه با ظرفیت پایین بخرید تا صدای کمتری تولید شود.

توجه به ضریب بازدهی یا راندمان در زمان خرید داکت اسپلیت

میزان مصرف برق در دستگاه‌های داکت اسپلیت از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دانستن راندمان و ضریب بازدهی این دستگاه می‌توانید به برچسب انرژی آن توجه کنید. ضریب بازدهی یا EER هر چقدر عدد بزرگتری باشد، مصرف انرژی در آن دستگاه کمتر است. به طور کلی داکت اسپلیت جزء سیستم‌های تهویه مطبوع پرمصرف است.‌ دستگاه‌هایی که ظرفیت آن‌ها بیشتر 48000BTU است به کنتور برق سه فاز احتیاج دارند. هنگام مراجعه به مراکز فروش داکت اسپلیت در کرج حتما از فروشنده درباره میزان برق مصرفی دستگاه سوال کنید.

توجه به نوع گاز مبرد در هنگام خرید داکت اسپلیت در کرج

گازهای مبردی که در انواع مختلف داکت اسپلیت‌ها استفاده می‌شود شامل گاز مبرد R410 و R22 است. گازهای R410 در دستگاه‌های جدید و اینورتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و گازهای R22 در داکت اسپلیت‌های معمولی و قدیمی کاربرد دارند و به محیط زیست و لایه اوزون آسیب می‌زنند. در هنگام خرید داکت اسپلیت حتما به نوع گاز مبرد توجه کنید.

توجه به قیمت داکت اسپلیت در هنگام خرید

عوامل مختلفی مانند کیفیت، نوع، برند تولیدکننده، ابعاد و اندازه، ظرفیت، ایرانی یا خارجی بودن دستگاه روی قیمت داکت اسپلیت تاثیرگذار هستند. قیمت داکت اسپلیت‌های ایرانی معمولا از محصولات خارجی ارزان‌تر است و خرید از برندهای باکیفیت ایرانی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. البته مشتریان باید در هنگام خرید داکت اسپلیتی را انتخاب کنند که با بودجه آن‌ها متناسب باشد. هرگز سعی نکنید به دنبال خرید این محصول با قیمت خیلی پایین باشید. مطمئن باشید که محصولات خیلی ارزان از کیفیت و کارایی مطلوبی برخوردار نیستند.

فروش داکت اسپلیت در مرکز کرج بوران

شرکت‌های زیادی در زمینه فروش داکت اسپلیت مشغول فعالیت هستند. همواره باید سعی کنید برای خرید داکت اسپلیت در کرج و سایر سیستم‌های تهویه مطبوع به دنبال یک مرکز فروش معتبر و مشهور باشید. برای خرید داکت اسپلیت با قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌توانید به سایت یکی از بهترین مراکز فروش داکت اسپلیت در کرج به نام کرج بوران با آدرس اینترنتی https://www.karajbooran.com مراجعه کنید. این مرکز با بیش از ده سال سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش، تعمیرات و سرویس انواع داکت اسپلیت، کولرهای گازی و سایر سیستم‌های تهویه مطبوع یکی از بهترین مراکز در استان البرز و شهر کرج به شمار می‌رود. تعمیرکاران این مرکز دانش و تجربه بسیار بالایی دارند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا با ارائه بهترین خدمات اعتماد مشتریان خود را جلب نمایند.