اگر در انتخاب هود آشپزخانه دچار تردید هستید در این مطلب به شما در انتخاب بهترین هود آشپزخانه کمک خواهیم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از تجهیزات ضروری در هر آشپزخانه‌ای بدون شک هودها هستند چراکه نقش مهمی در حفظ سلامت اعضای خانواده ایفا می‌کنند. هود آشپزخانه که مستقیما در بالای اجاق گاز نصب می‌شود، همانند یک فن قوی بوی غذا، بخار و دود اضافی را از فضای آشپزخانه به بیرون منتقل می‌کند و از قرار گرفتن چربی بر روی سطوح آشپزخانه و در پی آن رشد قارچ و میکروب جلوگیری میکند. امروزه برندهای زیادی همچون اخوان هودهای آشپزخانه را در انواع مختلف عرضه می‌کنند که افراد با سلایق گوناگون را راضی نگه میدارد. هودهای شومینه ای، مورب، زیر کابینتی و مخفی. تنوع زیاد در هود آشپزخانه اخوان  ممکن است باعث سخت شدن تصمیم گیری شما برای خرید شود. خیلی از افراد هنگام انتخاب بین هود شومینه‌ای و هود مورب این سوال برایشان بوجود آمده است که "هود شومینه‌ای بهتر است یا مورب" در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌های این دو نوع خواهیم پرداخت و برترین آن‌ها را مشخص خواهیم کرد.

هود آشپزخانه اخوان

شکل ظاهری هود آشپزخانه شومینه ای

این نوع هود را همه شما از گذشته به یاد دارید. هود شومینه‌ای اولین سری و پرفروش‌ترین هودهای آشپزخانه‌ای بر شمرده می‌شود. دلیل نامگذاری این نوع هود شکل ظاهریT مانند آن می‌باشد که شبیه به دودکش و شومینه است. امروزه هودهای شومینه‌ای در اشکال مدرن‌تر و ابعاد مختلفی در بازار عرضه می‌شوند و روز به روز امکانات ویژه‌تری چون دودکش قابل تنظیم، صفحه نمایش LCD، سنسور دود و حرارت به این مدل‌ها افزوده می‌شود. در این نوع هود صفحه مکش موازی با اجاق گاز قرار می‌گیرد و همین امر بهترین مقدار مکش را ایجاد می‌کند. هود شومینه‌ای به هودهای فلت نیز مشهور است که دلیل این نام‌گذاری را خودتان بهتر می‌دانید. هودهای شومینه‌ای در اندازه‌های 60 تا 90 سانتی متر ساخته میشوند و فرقی نمی‌کند اجاق گازتان کوچک است یا بزرگ، شما به راحتی می‌توانید در بین ابعاد مختلف این مدل بهترین آن را متناسب با سلیقه و دکور خانه‌تان انتخاب کنید. همچنین در ساخت هودهای شومینه‌ای تفاوت‌هایی در ظاهر، جنس و متریال به رفته در آن‌ها وجود دارد، بعضی به شکل یک قیف برعکس و بعضی در قسمت پایینی شکلی خمیده را دارند و در انواع شیشه ای، استیل و ترکیبی از هردو می‌باشند.

شکل ظاهری هود مورب

حال که با هودهای شومینه‌ای آشنایی کامل را پیدا کردید بهتر است این دو هود را از لحاظ ظاهری باهم مقایسه کنیم. پس در ادامه با معرفی هودهای مورب همراه ما باشید. با تغییرات بوجود آمده در صنعت مد و دکوراسیون داخلی استفاده از هودهای شومینه‌ای کمی کنار گذاشته شد و هودهای مورب پس از هودهای شومینه‌ای وارد بازار شدند. این نوع هود آشپزخانه که از نمای ظاهری و مشخصات فنی منحصر به فردی برخوردار هستند، در طرح‌های شیشه ای، استیل و ترکیبی از هردو در قالب دو رنگ سفید و مشکی تولید می‌شوند. این محصول بعلت داشتن ظاهری مدرن طرفداران زیادی را پیدا کرده است و روز به روز به محبوبیت این نوع هودها افزوده می‌شود. هود مورب اخوان در انواع و اقسام مدل‌های گوناگون روانه بازار شده است تا شما باتوجه به نیاز و سلیقه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید و ظاهر آشپزخانه‌تان را مدرن‌تر کنید.

هود آشپزخانه اخوان

نکات کاربردی در انتخاب هود آشپزخانه

هنگام خرید هود آشپزخانه باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. این فاکتورها را در قالب یک لیست کاربردی برایتان ذکر کرده ایم.

  • دکوراسیون داخلی منزل
  • فضای خالی آشپزخانه
  • میزان سروصدای هود
  • توجه به نوع فیلتر هود
  • سرعت گردش هوا

مزایا و معایب هودهای مورب و شومینه ای

برای انتخاب و خرید بهتر هود آشپزخانه اخوان بهتر است مزایا و معایب هریک از دونوع موجود در بازار را بدانید. مزایا و معایب هریک از هودها باتوجه به ساختار، عملکرد و مدل آن‌ها بیان شود.

مزایای هود شومینه ای

مکش فوق العاده، این نوع هود به دلیل اینکه موازی با اجاق گاز شما قرار می‌گیرد مکش بهتری را دارد. درنتیجه بوی غذا کمتر وارد فضای خانه شما خواهد شد.

قیمت مناسب، این نوع هود جزو مدل‌های ارزان قیمت است و از نظر اقتصادی خرید آن مقرون به صرفه‌ است.

بدنه فلزی، هودهای شومینه‌ای بدنه‌ای فلزی دارند درنتیجه در برابر رطوبت و گرما مقاومت ویژه‌ای دارند.

مناسب آشپزخانه‌هایی با سبک کلاسیک.

دسترسی آسان به پنل و دکمه ها.

مزایای هود مورب

نمای ظاهری مدرن، همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم این نوع هود از طراحی‌های مدرنی پیروی می‌کنند.

تکنولوژی‌های ویژه تر، این نوع هودها به دلیل آنکه مدرن‌تر هستند از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری مانند انواع سنسور برخوردارند.

داشتن دیدکافی وعدم احتمال برخورد سر آشپز با هود.

فیلتر در تماس مستقیم با حرارت نیست در نتیجه تغییر شکلی در ظاهر آن‌ها رخ نمی‌دهد، همچنین فیلترها کمتر کثیف می‌شوند.

کم صدا بودن.

معایب هود شومینه ای

فلت بودن این نوع هود باعث رسیدن حرارت زیاد به زیر موتور شده درنتیجه سروصدای بیشتری دارند.

طراحی این مدل هودها قدیمی‌تر است و با مدل‌های روز دنیا همخوانی ندارند.

فیلترهای هود به علت تماس مستقیم با ذرات معلق ناشی از طبخ غذا زودتر کثیف میشوند.

فیلترها در معرض دید هستند و کثیف بودن آن‌ها منظره جالبی را ایجاد نمی‌کند.

معایب هود مورب

از لحاط اقتصادی گران قیمت‌تر هستند.

بدنه هود مورب نسب به هود شومینه‌ای بیشتر کثیف می‌شود.

دسترسی به پنل دکمه‌ها گاها سخت است.

این نوع هود بصورت ۴۵ درجه در بالای اجاق گاز شما قرار می‌گیرد و این امر باعث کاهش قدرت مکش نسبت به هود شومینه‌ای می‌شود.

هود آشپزخانه اخوان

هود شومینه ای بهتر است یا مورب؟

اگر باتوجه به نکات گفته شده هنوز در انتخاب خود دچار سردرگمی هستید و نمی‌دانید کدام بهتر است می‌توانیم به شما بگوییم انتخاب بین این دو نوع بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. هرکدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی خاصی هستند که در بالا به آن‌ها اشاره شد و به نوعی برای هر فرد ارزشمند است و در انتخاب به آن‌ها توجه می‌کند. اما بطورکلی پیشنهاد ما این است که اگر زمان زیادی را در آشپزخانه صرف طبخ غذا مخصوصا غذاهای سرخ کردنی می‌کنید هود شومینه‌ای به علت داشتن حداکثر میزان مکش برای شما انتخاب بهتری است. اما اگر مدرن بودن آشپزخانه برایتان مهم است هود مورب برایتان بهتر است. برای تصمیم گیری و انتخاب هود آشپزخانه اخوان به وبسایت Akhavanjam.ir ، akhavanjam.shop ، زنبیل و دیجی کالا مراجعه کنید و باتوجه به اطلاعاتی که در زیر هر مدل درج شده است در انتخاب و خرید خود بهترین باشید.