قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک مدعی است، زمانی که بانک‌ها پایه قیمت مشخص می‌کند، ملک‌های شخصی هم با همین پایه قیمت‌گذاری می‌شود. در سایت دیوار نیز قیمت‌هایی مطرح می‌شود که شرایط بازار را تغییر می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
  رد پای بانک ها در گرانی مسکن

 

 

مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بانک‌ها عمدا قیمت نجومی تعیین می‌کنند تا در نهایت فروخته نشود. کارشناس دادگستری قیمت بالا برای املاک مشخص می‌کنند. به حدی قیمت املاک مازاد بانک‌ها بالاست که متقاضی ندارد. اگر قصد فروش دارند، باید در قیمت‌ها تجدیدنظر کنند. در غیر این صورت راحت به مردم بگویید قصد فروش نداریم.
قلی‌خسروی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز متوقف شده است. بانک‌ها ورود چندانی به این حوزه ندارند. تمامی املاک خالی کشور متعلق به بانک‌ها و نهادها است. مردم خانه خالی از سکنه ندارند. مردم خانه‌های اضافی خود را اجاره می‌دهند تا درآمدی داشته باشند.

تحریم دیوار توسط اتحادیه

وی افزود: اگر املاک مازاد بانک‌ها فروخته شود، شاهد حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت در بازار مسکن خواهیم بود. از سویی قیمت‌های نجومی املاک مازاد بانک‌ها، بازار مسکن را با افزایش قیمت رو به رو خواهد کرد. زمانی که بانک‌ها پایه قیمت مشخص می‌کند، ملک‌های شخصی هم با همین پایه قیمت‌گذاری می‌شود. در سایت دیوار نیز قیمت‌هایی مطرح می‌شود که شرایط بازار را تغییر می‌دهد.

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: قیمت‌گذاری مسکن در سایت‌ها اصلا پایه و اساس ندارد. صبح فردی خانه‌اش را متری ۳۵ میلیون قیمت‌گذاری می‌کند. عصر طبقه بالایی ۴۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌گذارد. شب که شد طبقه اولی فکر می‌کند، کم قیمت گذاشته است و قیمت را ۴۵ میلیون درج می‌کند. این سایت‌ها به فکر بازار و زندگی مردم نیستند. به دنبال کسب درآمد برای خودشان هستند. مشاوران املاک دیوار را تحریم کرده‌اند. دیوار بازار مسکن کشور را خراب کرد. اگر من جای حکومت بودم، مانع فعالیت دیوار می‌شدم. باید این گونه سایت‌ها ضابطه‌مند شوند. ضابطه و قانونی ندارند و خودسرانه کار می‌کنند.