پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خرید و فروش وام

وام یک امکان برای ایجاد آسایش بیشتر افراد می باشد ، هم برای وام دهنده و هم وام گیرنده حرکتی مثبت و سود آور می باشد ولی مشروط به این است که یک سری نکات و الزامات رعایت شود.

وام قرضی می باشد که از بانک و یا یک موسسه دریافت می شود روند کار این گونه می باشد که مقداری پول را وام دهنده به وام گیرنده می دهد ولی در ازای آن یک مقدار سود مشخص دریافت می کند حال در این بین خرید و فروش وام نیز اتفاق می افتد.

خرید و فروش وام

اکثر وام ها از یک روش خاصی پیروی می کنند ، روش به این صورت می باشد که همه بانک ها و یا موسسات در ازای دریافت یک چک ، فیش حقوقی ، سند منزل و... تحت عنوان قرض به فرد قرض گیرنده مبلغی را می دهند و اصل و سود وام را به صورت اقساطی تعیین می کنند و از فرد وام گیرنده دریافت می کنند .

حال افرادی هستند که تمام این مراحل را انجام می دهند و بعد از آن به خرید و فروش وام  می پردازند .

انواع وام بانکی

وام ها انواع و اقسام متفاوتی دارند که افراد با توجه به نیازشان و نوع بانکی که مراجعه می کنند می توانند وام دریافت کنند، به شرطی که مدارک لازم و کافی مد نظر بانک را موجود داشته باشند و دارای ضامن های معتبر و قابل قبول از طرف بانک باشند .

انواع وام های بانکی را در زیر به نام می بریم:

1- وام ازدواج

2- وام کالا

3- وام مسکن

4- وام خودرو

5-وام خودرو فرسوده

6- وام تعمیر مسکن

7- وام خرید ماشین آلات و مواد اولیه

8- وام مضاربه

خرید و فروش وام به چه صورت انجام می گیرد ؟

خرید و فروش وام

البته افرادی هستند که به خرید و فروش وام می پردازند و با خرید و فروش وام برای خودشان منبع درآمدی ایجاد کرده اند و افراد متقاضی دریافت وام که به در بسته در هر شرایطی خوردند می توانند سراغ این افراد بروند و از آن ها کمک بگیرند.

سایت هایی مثل بگیر وام، وام چی، وام یابی وجود دارد که به خرید و فروش وام می پردازند در این سایت ها انواع وام را خرید و فروش می کنند .

مبلغ خرید و فروش وام متفاوت می باشد و تمام مبلغ ها را شامل می شود،حال بسته به نیاز افراد و مبلغ مورد نیازشان می توانند انتخاب کنند که کدام وام و با چه مبلغی را خریداری کنند .

در بعضی از موارد یک سری افراد هستند که گردش مالی خیلی خوبی دارند ولی خودشان به وام نیازی ندارند در نتیجه امتیاز وام خود را میفروشند .

به این کار خرید و فروش وام گفته می شود ،افراد مبلغی حدود 25% وام به فردی که امتیاز وامش را فروخته می دهند .

خرید و فروش وام پدیده ای جدید و نوظهور می باشد که امروزه به دلایل بد معیشتی و اقتصادی خواهان زیادی دارد .

بیشترین متقاضی برای کدام وام بانکی می باشد ؟

یکی از مواردی که در خرید و فروش وام زیاد به چشم میخورد ، وام ازدواج می باشد چون وامی است که دارای شرایط خیلی مناسب است در نتیجه خواهان این وام زیاد است ، چون بازپرداخت طولانی دارد و نرخ سود پایین برای متقاضی راحت تر می باشد پس در خرید و فروش وام اکثر افراد دنبال وام ازدواج هستند .

در مواردی حتی وام های دارای مبالغ بالاتر را در خرید و فروش وام به چند متقاضی می دهند اینگونه یک وام را تقسیم و به تعداد بیشتری می دهند.

نظر افراد در مورد خرید و فروش وام متفاوت می باشد ولی اگر شخصی وام متعلق به خود را به دیگری واگذار کند و مبلغی در ازای آن دریافت کند به شرطی که بانک هم موافقت کند روشی پسندانه می باشد در این مورد شخص اول در ازای اینکه یک حق الزحمه ای بابت کارش دریافت کرده است آن مبلغ را می‌گیرد .

دریافت وام به چه صورت است ؟

دریافت وام از بانک یک پرسه سخت و نفس گیر می‌باشد که امروزه با خرید و فروش وام این پروسه راحت تر ،کوتاه تر و بی دردسر تر شده است و خرید و فروش وام به عنوان یک راه حل برای حل گرفتاری ناشی از دریافت نکردن وام و کمبود نقدینگی می باشد .

در اصل خرید و فروش وام یک قرارداد توافقی بین فروشنده وام و خریدار وام‌ می باشد که برای دو طرف معامله روشی سود آور و مثبت و راه گشا می باشد .

با توجه به مشکلات عدیده ای در معیشت مردم علی الخصوص افراد کم درآمد وجود دارد و با توجه به گرانی ها و تورم و مشکلات اقتصادی شدید ،امروزه خرید و فروش وام روندی می باشد که زیاد در جامعه شاهد آن هستیم .

در جامعه امروز موسساتی در حال راه اندازی می‌باشند که کارشان خرید و فروش وام است  این موسسات با توجه به آشنایی کاملی که به قانون بانک ها و دریافت وام دارند اقدام به فروش وام به متقاضیان آن می‌کنند .

 این موسسات تمام مدارک لازم و تضامینی که نیاز می باشد را از دو طرف قرار داد می‌گیرد و در این بین مبلغی را به عنوان حق الزحمه کار برای خود بر می دارد .

چه نکاتی را باید در خرید و فروش وام در نظر گرفت ؟

نکات خرید و فروش وام

حتما حتی برای معامله با آشنایان و نزدیکان تان قراردادی عقد نمایید و به صحبت شفاهی بسنده نکنید .

اگر قصد خرید ملک و یا سرمایه گذاری مهمی دارید این کار می تواند راهگشا باشد ولی اگر می خواهید برای مصارف روزمره و هزینه های جاری به خرید و فروش وام بپردازید به شما این کار توصیه نمی شود .

خرید وام‌ منوط به این می باشد که شما در حین برگشت اصل پول بهره آن را بپردازید اگر توانایی پرداخت اقساط یا توجه به بهره را دارید اقدام به این کار کنید وگرنه به هیچ عنوان ریسک این کار را قبول نکنید.

حتما قبل از خرید و فروش وام تمام شرایط و جوانب آن را بسنجید تا متحمل ضرر نگردید و با چند نفر کارشناس در این زمینه مشورت و نظر سنجی کنید بهترین تصمیم را بگیرید، و یا با مشورت و تحقیق و بررسی خرید و فروش وام را انجام دهید تا برای شما مشکلات بیشتری ایجاد نکند .