مبحث تاثیر جستجوی صوتی در سئو مقوله ای بسیار پیچیده و مفصل است. ما در این مطلب به صورت تیتر وار 13 عامل تاثیر گذار را در این موضوع برایتان آماده کرده ایم ، که امیدواریم مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

با استفاده گسترده از دستیارهای صوتی مانند الکسا و سیری، سئوی سنتی برای وب سایت ها در حال تکامل است که شامل بهینه سازی جستجوی صوتی می شود.

در بسیاری از موارد، مشتریانی که به دنبال خدمات، محصولات و محتوا هستند، به جای تایپ جستجوی خود در مرورگر، از دستورات جستجوی گفتاری استفاده می کنند. بنابراین فراتر از استفاده از کلمات کلیدی و عبارات استراتژیک در متن که موتورهای جستجوی مختلف می توانند خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی کنند، برندها اکنون باید اطمینان حاصل کنند که صفحات سایت آنها در نتایج جستجوی صوتی نیز رتبه بالایی خواهد داشت.

این یک چالش اضافی ایجاد می کند، زیرا محتوای آنلاین باید دقیق تر و غنی تر باشند تا از طریق جستجوی صوتی پیدا شود. در مطلب پیش رو، 13 عامل مهم را که بازاریابان باید هنگام بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی به خاطر بسپارند، به اشتراک میگذاریم.

1. روی نتایج جستجوی محلی تمرکز کنید

 

برای بهینه سازی بهتر نتایج جستجوی محلی، تمرکز کنید. درصد بالایی از جستجوهای تلفن همراه و صوتی عبارت‌اند از جستارهای مبتنی بر مکان در مورد مکان، موسیقی، و غیره. نتایج جستجوی محلی را که می‌توانید با انجام کاری به سادگی در نقشه گوگل قرار دهید و به‌روزرسانی فهرست «goo» بهینه‌سازی کنید، نادیده نگیرید. سپس، می‌توانید محتوای بهتری ایجاد کنید که راحت‌تر به سؤالات مبتنی بر مکان پاسخ دهد.

2. کلمات کلیدی بلند ونسبتا طولانی انتخاب کنید

برای بهینه سازی سایت خود برای جستجوی صوتی، روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید. هنگام ایجاد محتوایی که می‌خواهید جستجوی صوتی تشخیص دهد، باید از عبارات رایجی که مردم در مکالمات استفاده می‌کنند استفاده شود. در مرحله بعد، باید سئوی محلی را در نظر بگیرید. محتوای خاص موقعیت مکانی را برای مناطقی که آنها را هدف خود می دانید ایجاد کنید. به این ترتیب، شانس بیشتری برای ظاهر شدن در بالای صفحات نتایج جستجوی تولید شده با صدا خواهید داشت.

 

3. از زبان مکالمه ای (تعاملی) استفاده کنید

هنگامی که مردم با استفاده از دستیارهای صوتی جستجو می کنند، از زبان مکالمه استفاده می کنند که شامل عبارات جستجوی طولانی تر و خاص تر است. بنابراین، بهینه سازی برای جستجوی صوتی، به این نیاز دارد که بازاریابان واقعاً روی کلمات کلیدی طولانی و بلند تمرکز کنند.

4. ساختار پرسش و پاسخ (FAQ) دقیق و مناسب بسازید

جستجوی صوتی قطعا در حال افزایش است. این نوع جستجوگر از عبارات مختلفی استفاده می کند، بنابراین باید محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. برای شروع، سؤالات متداول ایجاد کنید که شبیه یک مکالمه باشد، نه یک سند رسمی. آنها را به درستی در سایت خود ساختار دهید، با این وجود احتمال بیشتری دارد که بیشتر هدف خزنده های  گوگل قرار بگیرید و نمایش بیشتری دریافت کنید.

5. به سؤالات «چه کسی»، «چطور»، «کجا» و «چگونه» پاسخ دهید

مردم اغلب از عبارات مختلف و پرس و جوهای طولانی تر برای جستجوی صوتی استفاده می کنند. اکثر پرسش‌های صوتی با «چه کسی»، «چطور»، «کجا» یا «چگونه» شروع می‌شوند. پاسخ های دقیقی برای متداول ترین سؤالات درباره برند خود بسازید. مطمئن شوید که این محتوا به چه کسی، چه چیزی، کجا و چگونه از محصولات و خدمات شما پاسخ می دهد و در صورت لزوم یک عنصر سرگرم کننده اضافه کنید. جستجوی صوتی گوگل

6. شناسایی سوالات کلیدی برای بهینه سازی

جستجوی صوتی پرس و جوهای طولانی تری دارد که اغلب شامل یک سوال می شود. یکی از روش‌های بهینه‌سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی این است که سؤالاتی را که می‌خواهید به عنوان پاسخ آنها پیدا کنید، تعیین کنید و سپس آن سؤالات واقعی را در محتوای مربوطه در سایت خود به زبان طبیعی و کامل درج کنید. به این ترتیب، شما این فرصت را دارید که برای سوالاتی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید پیدا شوید.

هنگام بهینه سازی جستجوی تشخیص صدا، ساده نگه داشتن کلمات کلیدی بسیار مهم است. وقتی مردم از گوشی هوشمند یا الکسا سوالی می پرسند، وارد جزئیات نمی شوند. نرم افزار سوالات خیلی پیچیده را تشخیص نمی دهد. بنابراین، هر چه بتوانید در عین داشتن سئوی موثر ساده تر باشید، بهتر است!

8. از کلمات قابل درک و ساده استفاده کنید

دهه‌ها پیش، بازاریابان مجبور بودند نسخه چاپی را با آنلاین تطبیق دهند. توضیحات محصول و ارزش پیشنهادی باید مختصر باشد، در غیر این صورت مصرف کننده می پرید. سپس انقلاب موبایل رخ داد و بازاریابان مجبور شدند خود را با ویدئو، بازاریابی اجتماعی و محتوای نمایش داده شده بر روی یک صفحه نمایش کوچک وفق دهند. دستیارهای صوتی آن را به سطح جدیدی می برند. بسیار مهم است که بازاریابان از زبان ساده و مستقیمی استفاده کنند که به راحتی در پنج ثانیه یا کمتر قابل درک باشد. جستجوی صوتی گوگل

9. بهینه سازی ترافیک صوتی و جستجوی سنتی

برای اطمینان از اینکه محتوای وب سایت شما می تواند توسط موتورهای جستجو خزیده شود، محتوای سایت را با کلمات کلیدی بلند (معمولاً پنج تا نه کلمه) که بسیار مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند، بهینه کنید. مردم اغلب با عبارات طولانی تر و خاص تر در مقایسه با عبارات جستجوی سنتی در مرورگر جستجو می کنند، بنابراین بهینه سازی سایت شما برای هر دو به شما کمک می کند بیشترین دسترسی را از جستجوی صوتی و ترافیک آنلاین سنتی داشته باشید.

10. تغییرات منطقه ای در گویش های گفتاری را فراموش نکنید

هنگام بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی، مهم است که به یاد داشته باشید مشتریان هدف شما کجا زندگی می کنند و به زبان ها یا لهجه های مختلفی که ممکن است صحبت کنند. زبان گفتاری با زبان نوشتاری متفاوت است، بنابراین بازاریابان باید اطمینان حاصل کنند که کلمات کلیدی برای هر کشور و منطقه خاص بهینه شده است. جستجوی صوتی گوگل

11. تأثیرات املای خلاقانه یا مبهم را در نظر بگیرید

یکی از بزرگترین چیزهایی که باید در نظر گرفت این است که چقدر آسان است که برند یا پیشنهاد خود را رونویسی کنید و مردم چقدر می توانند آن را تلفظ کنند. در حالی که این روی برندهایی مانند فورد تاثیری ندارد، اما بر هر برندی که از املای خلاقانه استفاده می‌کند یا هر نوع ابهامی دارد، تاثیر می‌گذارد. اگر نمی‌توانید خود برند را تغییر دهید، مطالب را برای هر کمپین به‌راحتی به خاطر بسپارید و منحصربه‌فرد کنید.

12. الگوهای گفتار و اصطلاحات را در ذهن داشته باشید

وقتی محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه می‌کنیم، در مقایسه با تمرکز معمولی روی کلمات کلیدی برای SEO، به الگوهای گفتاری عمیق‌تر نگاه می‌کنیم. مهم است که به خاطر داشته باشید که الگوهای گفتاری شامل اصطلاحاتی است که بسته به کشور، فرهنگ و صنعت متفاوت است.

13. سوالات کاربر را پیش بینی کنید و به آنها پاسخ دهید

به عنوان یک بازاریاب، باید هر گونه سوالی که کاربران ممکن است داشته باشند را پیش بینی کنید و سپس از طریق محتوای وب سایت خود به آنها پاسخ دهید. این یک تجربه کاربری بهتر و محتوای آموزنده‌تر ایجاد می‌کند، و احتمال اینکه وب‌سایت شما در قطعه‌های ویژه نمایش داده شود، بیشتر می‌شود، جایی که پاسخ‌های الکسا و سیری اغلب از آنجا گرفته می‌شوند. جستجوی صوتی گوگل

 


بیشتر بخوانید:

نیاز به مشاوره سئو دارید؟