با امضای معاون اول رییس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تعیین میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت ابلاغ شد.

خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان | پاداش و عیدی معلمان چند میلیونی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح  رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان  یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

با امضای معاون اول رییس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تعیین میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت ابلاغ شد. بر این اساس دستگاه‌های اجرایی باید  مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۴۰۰ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت نمایند.

هم‌چنین به موجب این مصوبه، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۴۰۰ بوده و در هر حال میزان عیدی این‌گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه، تمام وقت محسوب می‌شود و معلمان حق‌التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.

عیدی معلمان حق التدریس تمام وقت  «۲۴ ساعت» که از ابتدای سال جاری اشتغال به تدریس داشته‌­اند به طور کامل پرداخت می‌شود. بدیهی است معلمان حق‌التدریس کمتر از ۲۴ ساعت به نسبت کارکرد از پاداش آخر سال برخوردار می‌شوند.

به مشمولین این تصویب‌نامه که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک هزینه عایله‌مندی و اولاد برخوردار می‌باشند، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده مبالغی به شرح زیر توسط مرجع پرداخت‌کننده عیدی به شرح زیر پرداخت می‌شود:

– بابت همسر مبلغ ثابت ۴ میلیون ریال

– بابت هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال.

بیش از ده سال از طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان می‌گذشت تا اینکه بالاخره در مجلس یازدهم موفق به کسب رأی شد.به گفته وزیر آموزش‌وپرورش ۷۸۰ هزار نفر از فرهنگیان مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

آنطور که ایسنا گزارش داده، یوسف نوری درباره روند اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت لایحه‌ای پیشنهاد کرده بود که به مجلس ارائه شد. در لایحه تقریباً می‌شود گفت که بودجه رتبه‌بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال دیده شده بود، ولی با تغییرات ایجاد شده در مجلس به نظرم بودجه آن باید به ۳۶ هزار میلیارد تومان برسد.