فرهانیان با اشاره به اینکه سال گذشته، بیش از ۴۹ میلیون نفر از مشمولان به دلیل نقصان در اطلاعات حساب بانکی موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشدند، افزود: در تلاش هستیم سود سهام امسال و سال گذشته این عزیزان را به حسابشان واریز کنیم.

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود. پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها  و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.در متن زیر جدیدترین اخبار درباره پرداخت سود سهام عدالت را با هم می خوانیم.مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه خبر داد.

 فرهانیان با اشاره به اینکه سال گذشته، بیش از ۴۹ میلیون نفر از مشمولان به دلیل نقصان در اطلاعات حساب بانکی موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشدند، افزود: در تلاش هستیم سود سهام امسال و سال گذشته این عزیزان را به حسابشان واریز کنیم.

وی گفت: در طول سال سامانه ۱۵۶۹ شرکت سرمایه گذاری پاسخگوی این سهامداران بود.

فرهانیان با بیان اینکه تاکنون برخی از سهام داران نسبت به اصلاح حساب خود اقدام کرده و برخی دیگر هنوز اقدام نکرده‌اند، افزود: از سهام داران و سرپرستان می‌خواهیم پیامک‌های ارسالی را جدی گرفته و نسبت به اصلاح حساب در سامانه‌های اعلامی اقدام کنند تا سود سهام عدالت آن‌ها نیز در دوره جدید واریز شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار افزود: سود سهام عدالت امسال برای دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود و برای دارندگان سهام بیشتر به نسبت بالاتر است.

به خاطر این ۶ دلیل سود سهام عدالت نمی گیرید

شش دلیل عمده عدم واریز سود سهام عدالت برای مشمولان اعلام شد.طبق گفته وزیر اقتصاد سود سهام عدالت متعلق با سال ٩٩ تا پایان اسفند ماه امسال برای دارندگان این سهام واریز می‌شود. براساس اعلام وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با توجه به برآوردهای انجام شده، سود دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی، ۵۵۰ هزار تومان است و برای دارندگان سبدهای یک میلیون تومانی سهام عدالت این مبلغ حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

در حالی که دولت وعده پرداخت سودهای ۵۵٠ هزار تومانی و یک میلیون تومانی را می‌دهد، هنوز بخشی از جمعیت دارندگان سهام عدالت نتوانستند سود صد و دویست هزار تومانی سال ٩٨ را دریافت کنند.

طبق پیگیری‌های از شرکت سپرده گذاری مرکزی، این شرکت برای عدم واریز سود سال ٩٨، شش دلیل عمده را اعلام کرد.

طبق اطلاعات ارایه شده از سوی شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی ، دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که تاکنون سود سهام دریافت نکرده‌اند سجامی نشده‌اند و برای انجام هر عملیات در ارتباط با سهام عدالت سجامی شدن افراد ضروری است.