سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پس از بررسی‌های مفصل و برگزاری جلسات مکرر، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گزارش خود را در مورد لایحه رتبه بندی به صحن علنی مجلس ارائه کرد.

حداقل و حداکثر افزایش حقوق با رتبه بندی معلمان اعمال شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

 زمان اجرای قانون رتبه بندی از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ است و میزان فوق العاده رتبه بندی، حداقل ۴۵ درصد مجموع امتیازات حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل معلمان است. البته برای رتبه های بالاتر تا حداقل ۹۰ درصد نیز هم افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با رفع ابهامات شورای نگهبان موافقت کرد، افزود: این لایحه به شورای نگهبان برای بررسی مجدد ارسال خواهد شد.

حاجی پور ادامه داد: همزمان با ارسال این مصوبه به شورای نگهبان، در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ محل تأمین هزینه رتبه بندی برای سال ۱۴۰۱ و همچنین نیاز ۱۴۰۰ پیش بینی و تصویب شده است. بنابراین با تامین هزینه قانون رتبه بندی معلمان در قانون بودجه ۱۴۰۱، عملا مشکل اصل ۷۵ هم رفع خواهد شد.

وی افزود: میزان فوق العاده رتبه بندی، حداقل ۴۵ درصد مجموع امتیازات حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل معلمان است. البته برای رتبه های بالاتر تا حداقل ۹۰ درصد نیز هم افزایش خواهد یافت.

معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه به ترتیب: آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اشکالات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان اصلاح شد، گفت: معتقدیم لایحه، پول به همراه دارد و رتبه بندی برای یک سال است که در سال 1400، برای 6 ماه اجرا می‌شود در نتیجه پول تعیین شده کفایت می‌کرد.