هم‌اکنون بر اساس جدیدترین فهرست بها قرارداد سازندگان نهضت ملی مسکن برای پروژه هایی با مشخصات معین با قیمت ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع منعقد می‌شود. اگر امکانات و کیفیت پروژه‌ها متفاوت باشد قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود.

خبر مهم برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی | قیمت نهضت ملی مسکن افزایش یافت؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون بر اساس آخرین فهرست بها قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است که شاید در آینده تغییر کند گفت: قیمتی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود، صرفا مربوط به هزینه ساخت است و نهایی نیست؛ قیمت تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد با لحاظ سایر هزینه‌ها مثل نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و دیگر موارد اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده اظهار کرد: قیمتی که هم‌اکنون برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اعلام می‌شود بر اساس قرارداد منعقده با سازنده است. این با قیمتی که برای متقاضی تمام می‌شود تفاوت دارد. بخشی از قیمت تمام شده مسکن مربوط به عملیات ساخت‌وساز است وهزینه‌هایی مثل خدمات، صدور پروانه و عوارض‌های مختلف به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: نباید اینطور تفسیر شود نرخی که در حال حاضر با سازنده‌های واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بسته می‌شود قیمت تمام شده واحدها خواهد بود. از ابتدا اشاره کردیم که بهای تمام شده زمانی که پروژه به اتمام می‌رسد اعلام می‌شود. البته این پروژه غیرانتفاعی است و با ارزان‌ترین قیمت ممکن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اکنون بر اساس جدیدترین فهرست بها قرارداد سازندگان نهضت ملی مسکن برای پروژه هایی با مشخصات معین با قیمت ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع منعقد می‌شود. اگر امکانات و کیفیت پروژه‌ها متفاوت باشد قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود.