دوازدهمین سال حضور یارانه دراقتصاد ایران در حالی آغاز می شود که مجلس شورای اسلامی به سنت سال‌های اخیر دولت را مکلف به حذف سه دهک پردرامد از فهرست یارانه‌بگیران کرده است .

واریز یارانه نقدی 90 هزار تومانی؛ از امروز؟ | یارانه جدید 90 هزار تومانی به چه کسانی می رسد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آخرین یارانه نقدی امسال هفته آینده واریز خواهد شد. بیش از 20 میلیون نفر این ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از سال آینده یارانه نقدی هدفمند خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره برنامه دولت برای توزیع عادلانه یارانه ها، گفت: پرداخت یارانه با همان مبلغ کنونی ادامه می یابد. بانک اطلاعاتی به‌روز می شود و ممکن است افرادی به این لیست اضافه شوند و افرادی با درآمد بالاتر حذف شوند. نگاه دولت به یارانه غیرنقدی یا پنهان این است که افراد پرمصرف در این زمینه یارانه بیشتری می گیرند، پس دولت اصلاح این یارانه را پیشنهاد داد و مجلس باید تصمیم نهایی را بگیرد.

علی بهادری جهرمی در برنامه امشب گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدای کار دولت، ۱۵ سفر انجام شده است، اظهار کرد: فردا سفر شانزدهم انجام می شود و رییس جمهور مهمان مردم گلستان خواهد بود. این سفرها با هدف حل مسایل کشور و همچنین حضور در میان مردم و شنیده شدن حرف آنها است‌.

وی افزود: بیش از۱۲۰۰ ساعت جلسه درباره این سفرهای استانی با حضور استانداران و مسئولان ملی برگزار شده است‌.۳۸۹۲ پروژه در این جلسات پیشنهاد شده است که در جلسات مختلف کارشناسی با حضور مقامات استانی و ملی بررسی شده است و ۱۷۹۷ طرح تصویب شده است. پس از این سفرها، رییس جمهور ۱۷۰ دستور برای پیگیری حل مشکلات استانها صادر کرده اند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بودجه و زمان بندی اجرای پروژه ها مشخص شده است. طرح ها مطابق زمان بندی در حال اجراست و تخصیص بودجه ها تقریبا صددرصد انجام شده است‌.

وی با بیان اینکه رییس جمهور وسواس دارد که اقدام برای اجرای طرح های کشور طولانی نشود، تصریح کرد: رییس جمهور تایید دارد برای حل مشکلات الان کشور نباید برنامه هشت ساله داشت بلکه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشت‌. برای رفع فقر و اشتغال زایی و توانمندسازی وزیر رفاه در دولت متولی شده است. وزیر باید برنامه خود را در این زمینه به دولت ارائه دهد. البته برنامه ریزی در این زمینه هم نباید عجولانه شود. برخی برنامه ها در این حوزه توسط کمیته امداد در حال اجراست ولی برنامه جامع نیز تهیه می شود.

وی درباره میزان آزادسازی سواحل گفت: ۹۹ درصد از آزادسازی سواحل از سوی دستگاه های حاکمیتی انجام شده و حدود۹۰۰ متر باقی مانده است. از نظر دولت این طرح به صورت موفق در۲۰ روز اجرا شده است. دیگر مجوزی برای تصرف سواحل از سوی دولت صادر نمی شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت باور دارد که موفقیتش مشروط به همراهی مردم است، اظهار کرد: وزیر کشور جلساتی برگزار کرده تا برنامه مناسبی برای بهره برداری مردم از این سواحل انجام شود. وظیفه هر دستگاه هم مشخص شده است. وزیر کشور نیز برنامه خود را به دولت ارایه می کند.