راهکار داهوا برای کنترل ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بزرگراه‌ها نقش مهمی در حمل‌و‌نقل خصوصی و تدارکات دارند و روزانه میلیون‌ها انسان و کالا در‌حال جابه‌جایی هستند. در عین حال همچنان صدمات و مرگ ناشی از حوادث جاده‌ای وجود دارد و برای همه ما ناگوار است. بنابراین باید به دنبال راه‌حل‌هایی باشیم که به کمک میلیون ها نفری که در ترافیک گیر می‌کنند بیاید و از آسیب‌های جدی جانی و اقتصادی جلوگیری کند. مقامات و برنامه‌ریزان دولتی هنوز راه‌حل‌های چنین مشکلاتی را به‌خوبی پیدا نکرده‌اند. با این حال شرکت‌های فناورمحور و مبتنی بر هوش مصنوعی مثل داهوا در این امر کمک زیادی به جوامع بشری کرده‌اند و راه‌هکار‌های فناورانه و هوشمندی برای کاهش آسیب های حمل و نقل و ترافیک تدارک دیده‌اند.

در مقاله انواع دوربین های داهوا اشاره کردیم که یکی از کاربردی‌ترین تولیدات داهوا، دوربین های کنترل ترافیک و حمل و نقل این شرکت است. آنالیز هوشمند ویدئویی که در دوربین های کنترل ترافیک پیشرفته داهوا وجود دارد از ابزارهای کلیدی ایجاد امنیت جاده ها و بزرگراه ها است. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی‌ها، کاربرد و نقش این دوربین ها در ترافیک های جاده‌ای آشنا کنیم.

چگونه دوربین های هوشمند داهوا می‌توانند به مدیریت ترافیک بزرگراه کمک کنند؟

از وظایف مهم دولت‌ها ایجاد محیطی امن در سطوح مختلف جامعه و فضای عمومی شهر، جاده و ... است. به‌علاوه آنها برای مهیاکردن چنین شرایطی در جامعه نیازمند شرایط حداقلی هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • ظرفیت بالای زیرساخت برای انتقال چند جریان همزمان انتقال تصویر ویدئویی
  • ترافیک ویدئویی زنده
  • استحکام و قابلیت اطمینان شبکه

داهوا از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است که با توسعه ابزارهای پیشگیرانه و کارآمد و راه‌حل های پیشرفته به کمک دولت‌ها آمده است. از آنجاییکه انتقال امن اطلاعات در بستر شبکه و اینترنت نگرانی بسیاری از سازمان‌ها است، راه‌حل‌های بی‌سیم داهوا در دسترسی به پهنای باند وایرلس و زیرساخت های بسیار امن ip می‌تواند این نگرانی‌ها را کاهش دهد.

دوربین‌های امنیتی طوری طراحی شده‌اند که فیلم بگیرند و برای ارزیابی از آنها استفاده شود. برای اینکه تحلیل‌ها نتایج مفید‌تری داشته باشند، دوربین‌ها نیاز به قابلیت‌های تجزیه تحلیل ویدئویی پیشرفته و هوشمند مثل تشخیص پلاک خودرو، تشخیص حیوان و انسان و رفتار رانندگان دارند. 

داهوا حضور فعالی در صنعت نظارت تصویری دنیا دارد و راه حل های حمل و نقل آن بستر قابل اعتمادی برای نظارت ویدئویی در اختیار اپراتورها قرار می‌دهد. به‌علاوه سیستم های تحت شبکه و بی سیم داهوا کاربردهای مختلفی مانند نظارت بر چراغ راهنمایی، ایمنی بزرگراه، تشخیص شماره پلاک و مدیریت ترافیک جاده‌های درون شهری و برون شهری دارند.

چرا راه حل های داهوا بهترین انتخاب برای برنامه های کنترل ترافیک هستند؟

بهینه شده برای جریانات بالا (uplink)

برنامه های نظارت تصویری و مدیریت ترافیک معمولاً هنگام اجرا جریان های ویدئویی متعددی را شامل می‌شوند که به‌طور متمرکز باید در یک مرکز عملیات شبکه نظارت شوند. بنابراین به واحدهای کنترلگر با ظرفیت بالا و قابلیت uplink قوی و مطمئن نیاز دارند. راهکارهای داهوا برای چنین برنامه‌هایی بهینه سازی شده‌اند و توان عملیاتی بالایی برای پخش زنده ویدئویی با کیفیت بالا و بدون وقفه دارند.

ظرفیت بالا

از چالش های مهم دوربین‌های حمل و نقل و ترافیک بی سیم این است که ظرفیت میزبانی لینک‌های رادیویی و پهنای باند انتقال داده چقدر است. دوربین‌های بیسیم کنترل ترافیک داهوا به خاطر طراحی و تنظیمات دقیق می‌توانند جریان های زنده ویدیویی چندمگابیتی را به خوبی حفظ کنند تا دچار قطعی و اختلال نشوند.

پشتیبانی کامل از برنامه های پخش زنده

در‌دسترس بودن ارتباطات رادیویی و بی سیم با ظرفیت بالا تنها بخشی از داستان است. سیستم‌های داهوا انتقال جریان‌های ویدئویی با کیفیت بالا را در حالت پخش زنده یا با اصطلاح استریم، در اختیار اپراتور قرار می‌دهد که طبق اولویت‌ها پنهای باند را مدیریت کند تا ترافیک اولویت پایین تأثیر منفی بر روی داده های مهم‌تر نگذارد.

5

استحکام و قابلیت نفوذناپذیری

از آنجاییکه سیستم های نظارتی ترافیکی در فضای باز و شرایط شدید زیست محیطی قرار می‌گیرند و ممکن است در هرجایی از جاده، دشت، بیابان، صحرا، جنگل و آب‌و‌هوای رطوبتی نصب شوند، داهوا دوربین های پلاکخوان و ترافیکی خود را مجهز به سیستم های حفاظت از گرد و غبار، رطوبت و رعد و برق کرده است و مهر و موم فوق‌العاده ای دارند و به‌راحتی در فضای باز و بدون وقفته می‌توانند عمکلرد خود را داشته باشند.

شبکه حمل و نقل چندکاره

شبکه‌های ip کنترل ترافیک داهوا می‌توانند برای اهداف دیگر مثل انتقال داده و صدا هم استفاده شوند. توسط این سیستم‌ها می‌توان به مدیریت پیشرفته کیفیت استاندارد صنایع پیشرفته و اولویت‌بندی نظارت زنده بر روی برنامه‌ها داشت.

راه حل های بی سیم نظارت تصویری

حتماً می‌دانید که برای ایجاد حداکثر ایمنی، دوربین های پلاکخوان و کنترل ترافیک 24 ساعت شبانه روز و به صورت مداوم باید روشن باشند و کار ضبط و پخش ویدئوها را انجام دهند. بنابراین این سیستم ها باید توسط راهکارهای ظرفیت بالا و مطمئن پیاده سازی شوند که کمپانی داهوا از جمله موفق‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه است.

علاوه‌بر این تجربه استفاده از سیستم های نظارتی داهوا نشان داده است که نصب تجهیزات داهوا برای پروژه‌های دیگر شهری، رویدادهای ورزشی، بنادر، فرودگاه‌ها، بانکداری و ... موفق عمل کرده است.

محدود کردن سرعت مطابق با بار ترافیکی

ترافیک جاده ها بسیار پویا است و در هر زمان ممکن است تغییر کند. بنابراین محدودیت های سرعت نیز برای جلوگیری از ترافیک سنگین و حوادث ناگوار باید بسته به شرایط و زمان سازگار باشد. در حالت سنتی به کمک علائم ترافیکی و اعمال محدودیت سرعت استاتیک، دوربین های دیجیتالی فقط می‌توانند در ساعت های شلوغ به شمارش وسایل نقلیه بپردازند ولی دوربین‌های مجهز به آنالیز هوشمند ویدئویی می‌توانند خیلی بیشتر از سنسورهای ترافیکی معمولی بازدهی داشته باشند.

مدیریت ترافیک هوشمند؛ جاده ها را ایمن‌تر می کند

بگذارید چند آمار حقیقی و مهم درمورد ترافیک جاده‌ای در جهان را با شما درمیان بگذاریم تا اهمیت مدیریت ترافیک هوشمند را بیشتر درک کنیم.

  • حدود یک ونیم میلیون نفر سالانه در نتیجه سقوط از جاده جان خود را از دست می‌دهند.
  • حوادث جاده‌ای در اکثر کشورها 3 درصد از تولید ناخالص داخلی آنها را هدر می‌دهد
  • آسیب های ترافیکی علت اصلی مرگ افرداد 5 تا 29 ساله است
  • 50 درصد مرگ و میرهای جاده ای مربوط به عابران پیاده آسیب‌پذیر، دوچرخه سواران و .. است.
  • 93 درصد مرگ و میر جاده ها در کشور های با درآمد کم یا متوسط رخ می‌دهد

به همین خاطر سازمان ملل متحد یکی از اهداف توسعه پایدار تا سال 2020 را کاهش مرگ‌و‌میر ناشی از سوانح ترافیکی تعیین کرده بود. بهبود ایمنی ترافیک و حمل و نقل جاده ای یک چالش همیشگی است که بیشترین موفقیت‌ها را تکنولوژی‌ها در این زمینه داشتند. تکنولوژی ویدئویی هوشمند AI در زمینه نظارت ترافیکی دقیق‌تر و مؤثرتر از هر زمانی است. با ترکیب دوربین های کنترل ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای IOT و AI داهوا، نظارت هوشمند ترافیک وتجزیه تحلیل را برای مقامات و برنامه‌ریزان آسان کرده است و اپراتورهای بزرگراه‌ها به راحتی و سیستماتیک می‌توانند رفتار رانندگان و عابران پیاده را تحلیل و نظارت کنند.