عباس زاده مشکینی: اخیرا غربی ها اندکی ناکوک می زنند و کشورهای دیگر هم جنگ روانی راه انداخته اند تا امتیاز بیشتری از جمهوری اسلامی ایران بگیرند.

ساز ناکوک غربی‌ها در وین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سوگیری‌ مقامات غربی و انتشار گزارش‌های جهت‌دار رسانه‌های آنان در روزهای اخیر از یک حس اضطرار برای پایان مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین حکایت دارد. در همین راستا ما گفتگویی داشتیم با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس. با گسترش نیوز همراه باشید:

غربی ها اندکی ناکوک می زنند

محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفتگو با گسترش نیوز در مورد موضوع یاد شده اظهار کرد: اکنون چیزی امضا نشده است. یکسری مواضع ما داریم و یکسری مواضع آنها که بر روی آن رایزنی های متعددی صورت می گیرد. تا اینجا پیشرفت های خوبی را شاهد بودیم و کار به نحو احسن پیش رفته است. اما اخیرا غربی ها اندکی ناکوک می زنند و کشورهای دیگر هم جنگ روانی راه انداخته اند تا امتیاز بیشتری از جمهوری اسلامی ایران بگیرند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته و از خطوط قرمزی که اعلام کرده، عدول نمی کند. تن به توافق بد نمی دهد (توافق بد یعنی چیزی بدهیم و در قبال آن چیزی دریافت نکنیم) ما به دنبال توافق خوبیم. یک توافق برد برد. نگرانی های حریف از فعالیت های هسته ای ما باید برطرف شود. ما تمام فعالیت های‌مان در چارچوب ها ام پی تی است. مشکلی نداریم و حاضر به شفاف سازی و نظارت بیشتر آژانس هستیم تا نگرانی هایشان رفع شود. اما تقاضای ما این است که پرونده ماهم بسته شود.

مشکینی

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون مدام می گویند که توپ در میدان جمهوری اسلامی ایران است اما کدام توپ، کدام میدان؟ اکنون توپ در میدان طرف غربی است و باید با ما در رفع تحریم ها همکاری کنند. همچنین تحریم اشخاص هم از مهمترین خواسته های ما از طرفین غربی است. ما دنبال این هستیم که بساط تحریم را از کشور جمع کنیم. اگر تحریم ها رفع نشود ما ناچار به خنثی سازی و دور زدن تحریم ها هستیم. علاقه مندیم که با مذاکرات مشکلات مان را حل کنیم اما اگر طرف غربی حسن نیتی نداشته باشد گزینه های دیگری روی میز داریم.

ضرب الاجل را ما تعیین می‌کنیم

عباس زاده مشکینی در پاسخ به این سوال که آیا ضرب الاجلی از سوی طرف‌های مذاکره بر ایران داده شده است یا خیر اظهار کرد: ضرب الاجل را باید ما تعیین کنیم. آنها ما را تحریم کردند،‌ ما را از واردات دارو منع کرده‌اند، بخشی از مردم ما برسر این تحریم ها ظالمانه زندگی شان را از دست داده اند.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در مذاکرات ۵ تا ۶ شش نکته حساس باقی مانده که برای ایران دارای اهمیت بسیار است و ما دنبال این هستیم که تکلیف اینها روشن شود (از جمله کاتسا و آیسا). بر این اساس قرار است طی یک جلسه فوق العاده بر اساس آخرین اطلاعات به این جمع بندی برسیم که ایا توافق برد برد شدنی است یا نه.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس در پایان در مورد بحران میان روسیه و اوکراین و مواضع متفاوت ایران نسبت به آن اظهار کرد: خیلی از کشورهای دنیا همانند ایران مواضع مشترکی بر سر جنگ روسیه و اوکراین دارند. روسیه در مقابل زیاده طلبی های ناتو واکنش نشان داد. روسیه نمی خواهد که ناتو به مرزهای کشورش نزدیک شود. وقتی غربی ها به عراق و سوریه افغانستان می آیند و گروه های تروریستی همانند داعش تشکیل می دهند روسیه می گوید حق ماست که اجازه ندهیم ناتو به مرزهای ما نزدیک شود و به همین علت شروع به اقدام پیشگرانه کرده اند. ولی ما دو نکته را به روسیه و اوکراین توصیه می کنیم که مسائل را از طریق مذاکره و گفتگو حل کنند زیرا این روش، کم هزینه تر است. نکته دوم هم در مورد رعایت حقوق انسانی و حقوق بشر است که ما همواره بر آن تاکید داریم.