سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر بازداشت ۱۶۰ نظامی ارمنستانی در جریان جنگ قره‌باغ با جمهوری آذربایجان، این ادعا را «شایعات بی اساس» خواند.

بازداشت ۱۶۰ نظامی ارمنستان در ایران واقعیت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بنا بر گزارش «رادیو جمهوری ارمنستان»، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان «گزارش‌ها درباره ادعای حضور ۱۶۰ نظامی ارمستانی در ایران (و بازداشت آنها توسط ایران) را رد کرد».

طبق این گزارش، «سفارت تهران در ایروان همچنین اعلام کرد، شایعات درباره اینکه ۱۶۰ نظامی ارمنستانی هم اکنون در ایران هستند و طرف ایرانی برای استرداد آنها پیش شرط‌هایی تعیین کرده است، نادرست و بی اساس هستند».

بنا بر گزارش رادیو جمهوری ارمنستان، روز شنبه (دیروز) برخی رسانه‌های ارمنستانی گزارشی منتشر کردند مبنی بر اینکه این (۱۶۰) نظامی ارمنستان در جریان جنگ ۴۴ روزه (با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی) وارد مرز ایران شده بودند و ایران آنها را دستگیر کرده است.

این ادعاها در شرایطی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی با همسایگان خود دارد و همواره در جریان جنگ اخیر بر سر منطقه قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر لزوم اجتناب از جنگ و گفت‌و‌گو تاکید کرده است.