مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک در نشست‌های جداگانه‌ای با سفیران جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار و بر ضرورت «عدم مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ تاکید کرد.

پیشنهاد آشنا درباره حل و فصل بحران قره‌باغ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، همزمان با اجرای توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، «بنیاد حسین‌اف» و «آرتاشس تومانیان» سفرای جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حضور در مرکز بررسی ‌های استراتژیک ریاست جمهوری در نشست‌های جداگانه‌ای با «حسام‌الدین آشنا» و جمعی از کارشناسان حوزه قفقاز این مرکز دیدار و پیرامون چشم‌انداز صلح و تقویت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

آشنا در این دیدارها با تاکید بر مواضع اصولی ایران در حفظ «بی‌طرفی» و ضرورت «عدم مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای» در حل و فصل بحران قره‌باغ، خواستار احترام به قوانین بین‌المللی و پایبندی طرف‌های ارمنی و آذری بر آتش‌بس و تلاش برای جستجوی راه حلی دائمی در پایان دادن به این مناقشه شد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک با اشاره به ضرورت پایداری آتش‌بس و جبران خرابی‌های جنگ اخیر، اظهار امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران بتواند به تقویت صلح و تعمیق همکاری‌های دوجانبه در راستای منافع متقابل با این دو کشور کمک کند.

همچنین سفرای دو کشور با تاکید بر اهمیت پیوندهای تاریخی و فرهنگی کشورهای متبوع خود با ایران، علاقه‌مندی خود را به توسعه همه جانبه روابط ابراز کردند.