انتخابِ بهترین کابینت به کمک بزرگ‌ترین رهبرِ خدمات ساختمانی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تصور کنید مناسب ترین کابینت را برای آشپزخانه خود خریداری کرده‌اید و از زیبایی بی نظیر آن، نهایت لذت را می‌برید. اما آیا چنین تصوری ممکن است؟ قطعا بله، این تصور به کمک «سلام ساختمان» که بزرگ ترین رهبر خدمات ساختمانی در ایران است، برای شما ممکن می‌شود.

همانطور که می‌دانید مهم‌ترین مسئله برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی، انتخاب کابینت مناسبی است که توسط یک کابینت ساز حرفه‌ای اجرا شود. بنابراین افراد زیادی با هدف ساخت بهترین کابینت آشپزخانه خود، به متخصصان خدمات ساختمانی مراجعه می‌کنند. اما پیدا کردن متخصص حرفه‌ای کاری دشوار است.

 بنابراین در ادامه به‌صورت تخصصی، نکاتی را در زمینه‌ی انتخاب بهترین کابینت و نیز انتخاب کابینت ساز حرفه‌ای، به شما ارائه خواهیم داد.

چگونه بهترین نوع کابینت را برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟

کابینت بخش عظیمی از دیوارها و کف آشپزخانه را اشغال می‌کند، بنابراین یکی از تأثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود. مهم‌ترین مسئله در مورد کابینت، انتخاب بهترین کابینت مناسب برای آشپزخانه شما است.

ما در اینجا لیستی از ویژگی هایی که در انتخاب بهترین کابینت باید به آن‌ها توجه شود را برای شما آورده ایم:

  1. اهمیت رنگ کابینت
  2. نورپردازی
  3. چینش درست و رعایت اصول معماری
  4. سبک
  5. متریال
  6. قیمت

توجه به موارد بالا باعث می‌شود که انتخاب مناسبی داشته باشیم. بنابراین در ادامه به بررسی دقیق تر هر یک از این موضوعات می‌پردازیم.

1.اهمیت رنگ‌ها در انتخاب کابینت

هنگام انتخاب کابینت باید حتما به این موضوع توجه کنیم که رنگ کابینت باید با سایر اجزای خانه و آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. همچنین توجه به متراژ آشپزخانه نیز در هنگام انتخاب رنگ کابینت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود تا فضا بزرگ تر به نظر بیاید. رنگ سفید برای آشپزخانه‌های کوچک بهترین گزینه است. تضاد رنگی نیز باعث ایجاد جذابیت در آشپزخانه شما می‌شود، البته توجه کنید که اگر از بیشتر از دو رنگ برای کابینت‌ها استفاده کنید، آشپزخانه شما شلوغ می شود.

2.نورپردازی مناسب در انتخاب کابینت

در شرایطی که آشپزخانه فضای نورگیر کمی دارد یا اصلاً نورگیر ندارد، کابینت‌هایی مدرن با رنگ روشن و براق می‌توانند آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و پرنورتر نشان دهند. همچنین می‌توانید با استفاده از سقف‌های کاذب دارای نورپردازی، انواع نورهای هالوژن، لامپ‌های ال ای دی و مخفی، لوسترهای تزئینی و یا حتی نور یک لامپ کم‌مصرف بزرگ، تمام نور آشپزخانه خود را تأمین کنید. شما می‌توانید از انواع نورهای مخفی در قسمت‌های مختلف کابینت خود استفاده کنید و علاوه بر روشنایی، نمای تزئینی و جذابی را به کابینت ها بدهید.

3.چینش درست و رعایت اصول معماری در انتخاب کابینت

یک چینش زیبا برای کابینت‌های آشپزخانه شما می‌تواند، خانه شما را از لحاظ ارزش مادی بسیار بالا ببرد و زیبایی دکوراسیون ساختمان شما را دوچندان کند. همچنین چینش مناسب می‌تواند باعث استفاده بهینه از فضای آشپزخانه ومخصوصا فضای آشپزخانه‌های کوچک شود.

برای مثال:

ساخت کابینت های دو پله می‌تواند نمونه ای بارز برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه باشد. این کابینت های در دو ردیف افقی با دو عمق متفاوت ساخته می‌شوند تا بیشترین استفاده‌ی مفید را از فضای آشپزخانه ببریم.

2

4.سبک طراحی در انتخاب کابینت

سه نوع سبک در طراحی و انتخاب کابینت وجود دارد:

  • سبک کلاسیک: کابینت با این سبک، اغلب پر از نقش و نگار و دارای المانهای تزئینی مانند تاج و سرتون و ... است.
  • کابینت مدرن: کابینت دارای سبک مدرن از سادگی و مدرنیته پیروی می‌کند و گاهی اینقدر ساده است که حتی دستگیره هم ندارد و از دستگیره مخفی در آن استفاده می‌شود.
  • سبک نئوکلاسیک: کابینت نئوکلاسیک نه به سادگی کابینت مدرن است و نه به پیچیدگی کابینت کلاسیک! این کابینت چیزی مابین دو سبک قبلی را دارد.

نکته مهم:

توجه داشته باشید که در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است از سبک مدرن استفاده کنید. اما در آشپزخانه‌های بزرگ علاوه بر سبک مدرن می‌توانید از سبک کلاسیک و نئوکلاسیک نیز، بر اساس بودجه‌ در نظر گرفته شده برای هزینه بازسازی خانه خود استفاده کنید.

5.متریال در انتخاب کابینت

یکی از مواردی که در انتخاب کابینت بسیار حائز اهمیت است، متریال است که در ادامه با انواع متریال برای ساخت کابینت بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین نکات دیگری نیز برای انتخاب کابینت وجود دارند که همه را می‌توانید در سایت خدماتی ساختمانی «سلام ساختمان» بخوانید. حتی می‌توانید از پشتیبان‌های «سلام ساختمان» نیز در این باره  به‌صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

انواع متریال برای ساخت کابینت آشپزخانه چیست؟

شناخت انواع متریال ساختِ کابینت، مهم‌ترین نکته در مورد بازسازی آشپزخانه است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. کابینت آشپزخانه را با انواع متریال زیر می‌توانید بسازید:

  1. کابینت ملامینه
  2. کابینت هایگلاس
  3. کابینت ام‌دی‌اف
  4. کابینت ممبران
  5. کابینت چوبی
  6. کابینت ام‌دی‌اف با روکش چوب
  7. کابینت انزو
  8. کابینت پی‌وی‌سی

شما می‌توانید با مراجعه به سایت سلام ساختمان، مزایا و معایب این کابینت‌ها را ببینید و از قیمت آن‌ها مطلع شوید. سپس بر اساس بودجه، فضای آشپزخانه و سلیقه شخصی خودتان، انتخاب مناسبی داشته باشید.

یک پیشنهاد طلایی!

اگر با شناخت تمام متریال‌هایی که مطرح شد، همچنان نتوانستید کابینت مورد نظرخود را پیدا کنید، اصلاً نگران نباشید! چون در سال‌های اخیر استفاده از طرح‌های ترکیبی بسیار رایج شده است و شما می‌توانید از دو متریال نیز به طور همزمان کمک بگیرید.

برای مثال:

ترکیب هایگلاس و ام دی اف می‌تواند خیلی جذاب باشد و از طرفی، در هزینه‌های تمام شده‌ی کار هم صرفه جویی کند.

6.قیمت کابینت آشپزخانه چگونه است؟

قیمت کابینت آشپزخانه، آخرین عامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب انواع کابینت است که باید خیلی به آن توجه شود. یادتان باشد که قیمت انواع کابینت آشپزخانه بسته به برند سازنده، نوع متریال، دستمزد نصاب و .... می‌تواند متفاوت باشد. بد نیست بدانید به طور حدودی قیمت کابینت آشپزخانه از متری 2,100،000 تومان برای کابینت نئوپان ملامینه تا متری 18,000,000 تومان برای کابینت تمام چوبی متغیر است.

پیدا کردنِ کابینت‌ساز حرفه‌ای در خدمات ساختمانی چقدر مهم است؟

مهم ترین مشکلی که قبل از تمامی مراحل بالا در ساخت کابینت با آن روبرو هستیم، انتخاب کابینت ساز حرفه‌ای و کاربلد است. کابینت ساز بی تجربه علاوه ‌براینکه تمام پول ما را به هدر می‌دهد، زیبایی و دوام کابینت را نیز به خطر می‌اندازد. بنابراین این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما راه حل چیست؟

یک راه‌حل آسان برای رهایی از این مشکل این است که ساخت کابینت آشپزخانه و نصب آن را به متخصصان و رهبران این حوزه بسپارید. یکی از بزرگ‌ترین رهبران بازار آنلاین خدمات ساختمانی، «سلام ساختمان» است که می‌تواند متخصصان کابینتِ حرفه‌ای و منصف را با ارائه بهترین خدمات و ضمانت ها به افراد معرفی کند.

«بنابراین اگر شما هم به فکر ساخت کابینت افتاده اید، حتماً از بازار آنلاین سلام ساختمان کمک بگیرید»

3

توصیه آخر!

امیدواریم با خواندن مطالب بالا تا حدودی با نکات انتخاب کابینتِ مناسب برای آشپزخانه دلخواه‌تان آشنا شده باشید.

در ضمن...

اگر در آینده قصد ساخت و یا تغییر کابینت آشپزخانه‌تان را نیز دارید، برای اینکه بتوانید به‌صورت رایگان از مطالب مفیدی که در زمینه‌ی انتخاب کابینت مناسب نوشته‌شده مطلع شوید، می‌توانید از سلام ساختمان برای این موضوع کمک بگیرید.

یادآور می‌شویم که سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای ساخت کابینت و ارائه انواع خدمات ساختمانیِ دیگر، نظیرِ کمد، دکوراسیون داخلی و ... است.

برای مشاهده نمونه‌های کابینت‌های ساخته‌شده توسط متخصصان سلام ساختمان، می‌توانید به سایت سلام ساختمان مراجعه کنید.